ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-01-29, 23:57

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard Delta Airlines - åsikter, reseberättelser, betyg
Här kan du berätta om din resa med Delta Airlines.
Svara med citat

Gammal 2008-09-30, 00:39

Gäst

Thumbs up Delta är ett bra flygbolag
Delta är ett bra flygblag

Flög med Delta ifrån Stockholm till Atlanta
Jättegod mat, bra service, bra pris på flyget
Ingen försening

Trevlig personal, en i personalen pratade svenska

Tog 9 timmar dit med flyget
Tillbaka tog det 8 timmar, det var jet strömmar hemåt så det gick snabbarare
de sa att det alltid var så
Svara med citat

Gammal 2009-07-02, 23:47

robert_06_

Nykomling
robert_06_ är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009

Rykte: 0

Standard Detroit-Amsterdam
Flög med Delta/Northwest hem från Dallas/Fort Worth via Detroit och Amsterdam. Flög en airbus 330-300 och checkade in tidigt via nätet eftersom Deltas/NWA's plan hade större benutrymme på rad 10-28. Hamnade på rad 18 på ett två-säte. Hade KLM planet att jämföra med som jag flög dit. Denna flygning var tyvärr sämre på alla punkter men den var inte dålig. Benutrymmet var helt ok, servicen ok även om det bara fanns vegetarisk mat kvar när det blev min tur att välja. ingen höjdare men det gick ner. På underhållningssidan var det inte lika brett utbud på KLM men det räckte för denna 8 timmars flygning.

Ett bra företag men inte mer. Kan jag välja nästa gång jag flyger sträckan så hade jag valt KLM plan båda vägarna.
Svara med citat

Gammal 2009-07-03, 09:37

kottimoj04

Medlem
kottimoj04 är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

Standard Delta.
Flög med dom sträckan New York-Los Angeles och tyckte väl att dom var ganska så ok.Men det är inget flygbolag som jag skulle vilja ha specifikt igen om jag kan välja.Benutrymmet var väl tilltaget så det var bra, besättningen var trevlig, men det är väl också allt jag kan komma på.Men om sagt,inget flygbolag som jag tagit till mitt hjärta så där väldigt mycket.
Svara med citat

Gammal 2010-07-06, 16:17

Kickmob

Angry Det vårsa flygbolag jag flygit med
Flög med Delta Dallas-NY sedan NY till Stockholm kommer aldrig att flyga med detta bolag igen. Vi har fem barn och för att vi är så många eller när man flyger med spädbarn fick vi inga sittplatser när vi checkade in utan vi skulle gå till gaten när den bemannades och få våra sittplatser då. Detta innebar att vi blev placerade på helt olika stolsrader över hela planet. Personalen tyckte att vi själva skulle gå på planet och sedan själva gå runt och försöka byta platser där. Vi vägrade och efter Mycket dividerande när de påstod att de var vårat eget fel att vi blev placerade som vi blev så fick till slut sex av och sitta tillsammans men min man hamnade längst bak i planet och jag fick fem barn att se till helt själv vilket ett av dessa dessutom är ett spädbarn. Så mitt förslag är att om du har barn och är många flyg aldrig med Delta.

Kristina Ström Mobrin
Svara med citat

Gammal 2010-08-08, 18:57

Gäst

Angry Att resa med Delta var en mardröm för oss
Flög med Delta ifrån Gbg till Atlanta

Otrevlig personal, Gammal flygplan och smutsig,dålig mat Kommer aldrig i mitt liv och åka med deras flyg.
Svara med citat

Gammal 2010-08-08, 19:13

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Flög med Delta ifrån Gbg till Atlanta

Otrevlig personal, Gammal flygplan och smutsig,dålig mat Kommer aldrig i mitt liv och åka med deras flyg.
Om man bortser från att inlägget inte ger några som helst detaljer vad som var dåligt, så flyger inte Delta från Göteborg till Atlanta.
Svara med citat

Gammal 2010-08-12, 22:39

Gäst

Exclamation
Jag håller fullständigt med!!!
Jag är göteborgare och intresserad av flyg och jag har aldrig hört talas om något delta flyg från gbg!!!
Förresten så rankas delta airlines som världens största bolag passagerar mässigt så det kan inte vara så dåligt och att ni fick ett gammalt plan var nog mest otur för delta har den största och en av dom mest moderna flygplansflottan i världen.
Svara med citat

Gammal 2010-08-13, 13:39

Emil.G

Medlem
Emil.G är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 2

Standard
Haha ja det fanns ju planer om att starta trafik från GBG till New york och inte tíll Atlanta så planerna är nerlagda tyvärr. Har inte rest med Delta men vad jag har fått höra från personer som har åkt med Delta så skulle dem givetvis resa med flygbolaget igen.

Så gästens berättelse kan lägga till detaljer för det är så svårt att kunna tro denna lilla story.
Svara med citat

Gammal 2010-09-05, 05:27

manuela

Nykomling
manuela är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2010

Exclamation Deltas avgångar är lika pålitliga som vädret
Jag har rest med Delta och ska resa igen om två månader.
Första gången gick det smärtfritt, eftersom det var så kort tid från det att jag bokat till att jag skulle flyga. Planet var faktiskt mycket bra med massa utrymme. Jag vill jämföra det med SAS Economy Extra. Personalen ombord var trevliga och piloten drog massa skämt.

Jag bokade min kommande resa via deras hemsida för det faktiskt var billigast. Eftersom jag ska flyga från Köpenhamn fick jag ett pris i danska kronor. Bra tänkte jag och betalade med mitt danska kort. När pengarna dras från mitt konto märker jag att beloppet var högre. Jag kontaktade dom och fick veta att dom konverterat till svenska kronor för att jag bor i Sverige. Nästa operatör sa att det inte ska spela någon roll var jag bor, tredje sa att valutan ändras beroende på var jag befinner mig när jag bokar min biljett. Nu är jag som jag är och blev irriterad för att dom inte 'pratar samma språk'. Slutligen fick jag tillbaka mina pengar och dom debiterade om biljetten i rätt valuta. Detta gjorde dom inte för att dom är snälla, utan för att dom ställer in sina flyg titt som tätt, precis vad dom gjort med min kommande resa. Än så länge har dom bara ändrat mina flygtider och transit två gånger, men som sagt, det är två månader kvar till resan.

Ska bli intressant att se om jag hinner med mina anknytande flyg..
Jag ska förbruka mina SkyMiles, sen är jag nog färdig med Delta..
Svara med citat

Gammal 2011-07-06, 12:05

JLE

Globetrotter
JLE är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Rykte: 3

Standard
Rent generellt är jag nöjd med Delta, trots att de har lite brister.

ARN - JFK
757-200. Interiören gav ett gammalt och slitet intryck, men vi satt riktigt bra och maten var god. Till lunch fick vi potatismos med kyckling och sås. Lagom lätt. Till maten serverades dessutom öl (flera olika sorter dessutom) och vin utan extra kostnad. Innan landningen i JFK så fick vi en pizzaslize och glass. Personalen ombord var riktigt trevliga, och två pratade dessutom svenska.

LGA (New York LaGuardia) - MCO (Orlando)
A320. Samma här, interiören gav ett gammalt och slitet intryck, men vi satt bra. Personalen ombord var riktigt trevliga, och gjorde ett riktigt bra intryck på oss. Ingen mat, mer än dricka och pretzels.

MCO - ATL (Atlanta)
777-200. Gigantiskt plan för en så kort sträcka, men personalen han servera dricka och pretzels. Väldigt fräscht plan, och med egna skärmar med AVOD.

ATL - CPH
767-300. Detta plan var riktigt nedgånget interiörmässigt, både slitet och smutsigt. Vi hade dessutom blivit flyttade, och därifrån kunde jag bara se halva skärmen som sitter ovanför gången. Maten var god, kyckling med rispasta och en massa sås. Även här öl och vin utan extra kostnad Till frukost innan landningen fick vi en varm eggroll och den minsta banan jag sett. Även här var personalen mycket trevliga och glada. Några pratade dessutom danska...

Den samlade bedömningen över flygningarna är trots slitna interiörer och brist på personliga skärmar överlag positivt. Däremot så kan jag inte ge deras kundservice något högre betyg. Sträckan LGA - MCO bokades separat via delta.com, och där gick något galet hos dem. När e-biljetten skickades till mig så hade de lagt på 160kronor i "Ticketing Fee", och något sådant fanns inte med i villkoren. När man bor i Europa och skall få kontakt med Delta så hamnar man hos Air France, och de har ännu inte lyckats återbetala avgiften trots att bokningen gjordes i februari.
Svara med citat

Gammal 2011-07-09, 21:26

Gäst

Standard Delta strul
Citat:
Ursprungligen postat av Micke Visa inlägg

Här kan du berätta om din resa med Delta Airlines.
Flög med Delta från Orlando till Atlanta, planet fick vända efter en kvart på grund av brand i elkablar. Det som var dåligt var att när vi landade tog ingen hand om oss som hade anslutningsflyg från Atlanta till Köpenhamn. Vi blev tillsagda att gå till en annan gate och försöka få komma med där men när vi kom dit hade dom bokat oss på ett direktflyg till Paris och därefter till Köpenhamn. Våra väskor var dock inte med men det kan man ju ha förståelse för. I övrigt har allt funkat bra.
B-O
Svara med citat

Gammal 2011-07-19, 23:17

BESVIKEN RESENÄR

Angry SÄMST! ALDRIG MER!
Flög med Delta airlines i början utav juli 2011, från New York till Stockholm. Personalen på flyget var oorganiserade, otrevliga, och hade inte koll på någonting. De började visa en film. När filmen nästan var slut, frågade en resenär om hörlurar. Då sa personalen: Oj, vi glömde. Och sedan delade de ut hörlurar till enstaka passagerare. De glömde mat/dryck till flera passagerare, och började plocka bort maten/skräpet som var kvar, innan halva planet fått sin mat ens. Känns inte säkert att resa med ett flygbolag som inte verkar ha kunnig personal.

Men det värsta var att, när vi kom fram till Stockholm/Arlanda, så kom min väska på bagagebandet helt öppen, med mina tillhörigheter utspridda på bandet. Det godkända TSA låset var bortklippt, och dragkedjan sönder klippt.

Kontaktade Deltas personal på Arlanda, som lovade att jag skulle bli uppringd utav deras supervisor samma dag. Men det har nu gått över två veckor, och jag har försökt ringa dem flera ggr varje dag, men ännu inte fått tag på dem. saknar saker ur min väska som jag antagligen inte kommer att få någon ersättning för.

Delta airlines borde skämmas!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8