ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-01-29, 22:56

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard Continental Airlines - åsikter, reseberättelser, betyg
Här kan du berätta om din resa med Continental Airlines.
Svara med citat

Gammal 2009-06-25, 12:23

Gäst

Talking Toppen!
Jag flög från Stockholm till Boston med Continental för något år sedan och jag har bara bra att säga om dom. Servicen var mycket bra och kabinpersonalen var mycket trevlig och tillmötesgående. För det billiga priset jag köpte biljetten hade jag förväntat mig något lägre standard, men jag har flygit med sämre. Mycket sämre.

Maten var god, vilket den inte brukar vara och det var bra underhållning även om man på just planet jag flög med hade en egen skärm. Flygresan över altanten till Newark var över på ett kick kändes det som. Jag bytte flyg på Newark och man måste hämta sina väskor innan man åker vidare vilket kan vara jobbigt om han har snålt om tid, därför kan jag rekomendera minst 2 timmar mellan planen om du ska flyga vidare.

Jag flyger till USA i augusti igen och åker med Continental då också eftersom jag anser att de har ett bra utbud, bra priser och bra service. Dock är det lite svårt att komma i kontakt med dom, jag behöver ett telefonnummer för att boka vegetarisk mat till resan men hittar inget kontaktnummer i Sverige. Någon som vet?
Svara med citat

Gammal 2009-06-25, 19:32

Albin

Globetrotter
Albin är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008

Rykte: 4

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Jag flög från Stockholm till Boston med Continental för något år sedan och jag har bara bra att säga om dom. Servicen var mycket bra och kabinpersonalen var mycket trevlig och tillmötesgående. För det billiga priset jag köpte biljetten hade jag förväntat mig något lägre standard, men jag har flygit med sämre. Mycket sämre.

Maten var god, vilket den inte brukar vara och det var bra underhållning även om man på just planet jag flög med hade en egen skärm. Flygresan över altanten till Newark var över på ett kick kändes det som. Jag bytte flyg på Newark och man måste hämta sina väskor innan man åker vidare vilket kan vara jobbigt om han har snålt om tid, därför kan jag rekomendera minst 2 timmar mellan planen om du ska flyga vidare.

Jag flyger till USA i augusti igen och åker med Continental då också eftersom jag anser att de har ett bra utbud, bra priser och bra service. Dock är det lite svårt att komma i kontakt med dom, jag behöver ett telefonnummer för att boka vegetarisk mat till resan men hittar inget kontaktnummer i Sverige. Någon som vet?
Jag hittar detta:

Continental Airlines - Europe Reservations Contact Information

08-585 36954
Svara med citat

Gammal 2009-10-29, 19:16

JLE

Globetrotter
JLE är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Thumbs up
Jag har åkt med dem tre gånger frn CPH vidare till Orlando eller Tampa i Florida. Jag har bara positiva erfarenheter från dem, och nu när de har installerat personliga skärmar vid varje sittplats blir det än mer trevligt.

Nackdelarna är dock att man får lunchen serverad direkt efter start (kring 9-tiden på förmiddagen), och ivf jag är inte hungrig då. Men maten är helt okej, och jag har alltid fått två olika alternativ att välja mellan...

Jag är lite kluven till Newark (som man får byta flyg på). Det är stort, och lite halvsunkigt. Men, det har fungerat smidigt, och det finns gott om ställen att äta mat på.

Sista gången var vi försenade från Tampa, och fick bara 20 minuters bytestid på oss i Newark. Vi kom med (var på håret), men jag trodde knappast att de skulle få med vårt bagage... ...men jodå, på morgonen därpå så kom alla våra väskor ut på bandet på Kastrup. Det är imponerande!
Svara med citat

Gammal 2009-11-20, 22:32

hepp

Medlem
hepp är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2008

Rykte: 0

Cool
Continental inrikes i USA är ok (frekvenser, hålla tider) , dock många Dash plan på mindre destinationer... Service på dessa sträckor = noll men vad ska man förvänta sig?

US inrikes känns mycket "Conventional" om du frågar mig. Stort land, mycket folk (=många måste flyga) och stora flygplatser i relation till antal stads-invånare jämfört med Europa. Oavsett bolag.

Någon som vet om Continental+Star Alliance sammanslagningen är effektiviserad än? Jag flög Continental US inrikes i W39 detta år men då var det ännu inte helt implementerat. Ex.vis: access till lounge-service gick med lite samtal ok, men hoppas slippa det i december när jag åker nästa gång.
Svara med citat

Gammal 2009-11-22, 11:55

acjb

Nykomling
acjb är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Standard
När jag flög över atlanten med Continental blev jag besviken.
Mycket sämre service och trängre än vad det är på europeiska bolag som flyger över till USA.
De tar även betalt för alkoholhaltiga drycker ombord.
Svara med citat

Gammal 2009-12-08, 21:23

kull

Medlem
kull är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Standard
Upplevde Continental över Atlanten som lite "lågpris". Det var enormt trångt mellan sätena, dragigt på planet så man belv förkyld och ganska dålig mat. Har även flygit inrikes i Usa med Continental & det var en bättre upplevelse.
Svara med citat

Gammal 2009-12-26, 00:49

ecca

Medlem
ecca är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Exclamation Continental
Reste med Continental till Usa (Cphg-New Ark-Houston-Miami-New Ark-cphg). Tyvärr stötte vi på patrull redan hemma...då vi kontaktade deras Sverige kontor för att be om allergi mat till mej (fisk o skaldjur) och dottern blev det tyvärr kalla handen. De serverar vegetarisk, kocher-, vegan-, glutenfri, laktosfri, diabetes- och många andra sorters mat/dieter MEN att ta hänsyn till vår dotters nötallergi och avstå från att servera jordnötter (de små påsarna) kunde de ABSOLUT INTE tänka sig. De sade sig heller inte kunna garantera att maten var nötfri, vilket vi inte räknat med/vågat chansa på ändå. Vi hade med pannkakor och smörgåsar till dottern- vilket fungerade utmärkt.
Bemötandet på våra olika sträckor tedde sig mycket olikt. På någon sträcka (vi visade upp läkarintyg på då vi gick ombord varje gång) fick vi höra att det var "vårt problem och något de inte tog hänsyn till", på en annan ringde flygvärdinnan och bad om att få ombord saltarkringlor istället för jordnötter och på någon flight serverade de en "complimentary" alkoholhaltig dryck till de passagerare 5 rader före/efter oss som kunde tänka sig att avstå från sina jordnötter (=ALLA!).
Vi kommer inte att resa med detta bolag igen då det generella bemötandet var uruselt...dock vill vi sända en stjärna till alla de personer som ansträngde sig utöver det vanliga för att hjälpa oss!
Svara med citat

Gammal 2009-12-27, 12:12

Gäst

Standard fel plan
Continentals stoora problem är att man flyger långdistans dvs Stockholm - New York med ett medeldistansplan B757. Mina 3 resor med CO har 2 slutat med mellanlandning i Canada för tankning och därav 1.5 - 2 timmars försening och missad anslutning vidare.
Allt annat som mat, trångt, trött personal mm kan jag leva med men inte att sändigt bli försenad och tvingas spendera en halv dag/natt på Newark för att man missat anslutningen
Svara med citat

Gammal 2010-03-26, 16:31

rese-när

Nykomling
rese-när är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

Angry Aldrig mer Continental
Efter att ha försökt fått till en dialog (via mail, dom anger inget telefonnummer) utan att ens fått svar så får jag väl göra vad jag kan för att åtmindståne sprida information om detta "världens bästa flygbolag" som dom själva säger. Jag har just gett upp mina försök att få ersättning för en spritt ny resväska, som dom lyckades ha ett stort hål i, utan att lyckas. Det blev så att säga le grande finale på mitt livs sämsta flygresa. En resa som startade med att piloten lyckades med konststycket att köra fast planet i en snödriva !! 50 m från gaten på Newark med en väntetid på 1 tim extra i planet innan vi kom av. Följd av inställt anslytningsflyg pga "snöstorm" (Vi har lite olika def på snöstorm vi och amerikanarna). Ok, dåligt väder styr vi inte över och det får man acceptera, men servicen när det inträffar kan dom väl påverka. Efter ca 8 timmars köande, hänvisade till olika köer, med olika besked från skrikande markpersonal (dom hade tydligen inte högtalare) får vi så nya flygbiljetter på första bästa plan -som ska avgå 4 dagar senare ????? Efter att vi ordnat inkvartering över natten (utan någon som helst hjälp) så kastar vi oss tillbaka till Newark dagen efter för att boka om dom till standbybiljetter. Vilket vi får, närmare bestämt 3 gånger-bättre och bättre avgångstid för varje gång ??? (skam den som ger sig). Ett dygn senare når vi vår destination Orlando. När vi så småningom ska åka hem så finns min sambos flygreservation inte i deras bokningssystem. Till slut så löser dom det ändå (tack Continental) så att hon generöst får resa hem, men med åtskilda platser naturligtvis. När vi försöker ta hjälp av flygvärdinnan för att lösa detta möts vi bara av en kaxig attityd, "lös det själva". Och som kronan på verket den trasiga resväskan vid hemkomsten till Arlanda, åtföljd av en lika kaxig attityd av Continentals personal i Sverige när jag vill ha den ersatt.
Nåja, shit happens. Mitt motto numer är "ALDRIG MERA CONTINENTAL". Ett motto som jag ska sprida med all kraft.
Svara med citat

Gammal 2010-07-15, 09:22

Addis

Exclamation gnäll
Förstår er nöt allergi,men du kan väl på fullaste allvar inte mena att du tycker det var dålig service att bjuda 11 rader på fri dricka samt ta ombord saltkringlor istf nötterna.Nu får du väl ta och ge dig, anser att detta var en fantastisk hjälp till en nötallergiker/Addis

Citat:
Ursprungligen postat av ecca Visa inlägg

Reste med Continental till Usa (Cphg-New Ark-Houston-Miami-New Ark-cphg). Tyvärr stötte vi på patrull redan hemma...då vi kontaktade deras Sverige kontor för att be om allergi mat till mej (fisk o skaldjur) och dottern blev det tyvärr kalla handen. De serverar vegetarisk, kocher-, vegan-, glutenfri, laktosfri, diabetes- och många andra sorters mat/dieter MEN att ta hänsyn till vår dotters nötallergi och avstå från att servera jordnötter (de små påsarna) kunde de ABSOLUT INTE tänka sig. De sade sig heller inte kunna garantera att maten var nötfri, vilket vi inte räknat med/vågat chansa på ändå. Vi hade med pannkakor och smörgåsar till dottern- vilket fungerade utmärkt.
Bemötandet på våra olika sträckor tedde sig mycket olikt. På någon sträcka (vi visade upp läkarintyg på då vi gick ombord varje gång) fick vi höra att det var "vårt problem och något de inte tog hänsyn till", på en annan ringde flygvärdinnan och bad om att få ombord saltarkringlor istället för jordnötter och på någon flight serverade de en "complimentary" alkoholhaltig dryck till de passagerare 5 rader före/efter oss som kunde tänka sig att avstå från sina jordnötter (=ALLA!).
Vi kommer inte att resa med detta bolag igen då det generella bemötandet var uruselt...dock vill vi sända en stjärna till alla de personer som ansträngde sig utöver det vanliga för att hjälpa oss!
Svara med citat

Gammal 2010-08-13, 14:06

Gäst

Standard
Har aldrig flugit continental själv, men jag känner flera som har gjort detta.
Dom säger att kabinpersonalen är otrevlig
gamla slitna plan (vilket jag vet att dom har på vissa flygningar)
dålig mat
dyrt
dåligt underhållnings system (hängde sig hela tiden och flygvärdinnorna ville inte starta om det)
trångt
dålig service

Så jag tror att det blir SAS til New York nästa gång med, eller är det någon som rekommenderar något annat.
Svara med citat

Gammal 2010-08-17, 20:08

livliness

Medlem
livliness är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

Smile otroligt nöjd!
Jag måste säga att jag är riktigt nöjd med Continental Airlines. Jag åkte upp till Kanada från Köpenhamn med ett byte i New York. Allt flöt på så otroligt smidigt och personalen var jättetrevliga! Tyckte dessutom maten var hur bra som helst och planet kändes rymligt med sköna stolar Det enda som "gick fel" på hela resan var att min flight från New York upp till Kanada blev försenat men det är ju sånt som händer! 10 av 10 till Continental!
Svara med citat

Gammal 2010-11-17, 12:58

fiskrens

Nykomling
fiskrens är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2009

Thumbs up Helt nöjd!
Flög med Continental för ett par veckor sedan (Stockholm- Newark, Newark- Los Angeles).

Flygningarna fungerade bra, samma flygplanstyp båda vägarna 757-200. Nöjessystemet var helt okej, eftersom att det lär vara nyinstallerat. Sittkomforten var bra för mig som är kort, men även de som var längre i sällskapet tyckte att det var helt okej.

Maten var riktigt bra och kabinpersonalen hade ett bra bemötande. Landade dessutom 40 min före utsatt tid på Newark.

Bytet på Newark flöt på smidigt. Rutinerna i gränskontrollen verkar ha förbättrats eftersom att de flöt på så bra.

Ja, jag kan inte säga något annat än att jag är helt nöjd med Continental.
Svara med citat

Gammal 2010-11-23, 16:14

Gäst

Exclamation Lågprisbolag ?
Åkte nyss med Continental.
Resan över atlanten till USA -

Otrevlig personal som dessutom reserverade 3 säten som de själva skulle ha.
Plingade man så fick man vänta en bra stund tills en sur värdinna kom och
återställde lampan.
Maten var så att de första raderna kunde välja medans vi andra längre bak fick svaret "this is all we have" med ett hånleende och fick någon köttgryta kastad framför sig.
6 dollar för en 33 cl öl eller ett glas vin till maten gör inrte det bättre. Försök inte med kontanter för då får du inget.
De såg till att få ut matern direkt för sedan kunna gömma sig i gallyt.

Resan hem blev inte bättre. Överfullt flygplan. Trångt ( 757:an ÄR trång ! ).
Återigen tog kycklingen slut och det fanns bara någon sorts pasta att få.
Frukosten skall bara nämnas att jag tror att det var Continental som satte namnet på
den hotellfrukost som finns som budgetvariant på alla hotell - continental breakfast !
Sämre frukost har jag inte fått på något annat flygbolag. 1 crossant ( mjuk och sladdrig ) marmelad och en bit smör. Ett par bitar melon och en sorts kaka och sen efter ett bra tag något som de kallar kaffe ( det vidrigaste kaffet av alla flygplanskaffen ).
Flera klagade på frukosten men fick bara svaret "This is it "
Svara med citat

Gammal 2010-11-26, 21:18

staern

Globetrotter
staern är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Rykte: 3

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Addis Visa inlägg

Förstår er nöt allergi,men du kan väl på fullaste allvar inte mena att du tycker det var dålig service att bjuda 11 rader på fri dricka samt ta ombord saltkringlor istf nötterna.Nu får du väl ta och ge dig, anser att detta var en fantastisk hjälp till en nötallergiker/Addis
Du missförstod nog just de raderna. Just detta var väl det enda som den missnöjde var nöjd med vad gäller service. I alla fall som jag läste inlägget.
Svara med citat

Gammal 2010-12-04, 21:35

Gäst

Thumbs up Rekomenderas
Åkte med Continental nu i november 2010 sträckan ARN-EWR samt EWR-FLL och hem igen. Jag och mina 2 barn är resvana och har en del att jämföra med och tycker inte att det fanns någonting att klaga på. Alla hade egna bildskärmar och kunde välja bland ett brett utbud, maten är ju flygplansmat men helt OK och personalen var trevlig. På ditvägen landade vi på Newark en dryg halvtimme för tidigt, det gick smidigt genom passkontrollen och att hämta ut bagaget och lämna in det igen för vidare färd.
Svara med citat

Gammal 2011-01-04, 11:33

Gäst

Standard Sköta bagaget själv under resan?
När jag läser tråden så verkar det som om att man får plocka upp och lämna in bagaget själv vid mellanlandningar?
Kan det verkligen stämma och varför är det så isåfall?

Vi ska flyga Göteborg - London - San Francisco

Samt hem Las Vegas - New York - London - Göteborg.

Hur påverkar detta oss? får vi sköta bagaget vid alla landningar?
Svara med citat

Gammal 2011-01-04, 16:09

malama

Världsvan
malama är inte uppkopplad
malamas avatar

Reg.datum: jul 2008

Standard
Enda gången du måste ta ut ditt baggage på en mellanlandning är vid ankomst till första flygplatsen i USA (för att gå genom tullen). Detta gäller oavsett vilket flygbolag du åker med. Continental flyger inte nonstop mellan London och San Francisco. Om du flyger Continental där så måste du byta flyg någonstans.
Senast redigerad av malama den 2011-01-04 klockan 16:43.
Svara med citat

Gammal 2011-01-24, 08:43

Peruan

Post Flyg till Lima med Continental
Hej

Jag funderar åka till Lima (Peru) i mars och har då hittat ett flyg med Continental. Jag undrar då om 2 tim för att byta flyg räcker. Och hur det kommer och gå till när man kommer hem sen? Jag tänker på min bagage. Kommer de att slänga det jag har med mig? jag planerar och köpa kryddor o andra livsmedel från Peru.

Tackar för svar
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8