ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-01-24, 12:14

JLE

Globetrotter
JLE är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Rykte: 4

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Peruan Visa inlägg

Hej

Jag funderar åka till Lima (Peru) i mars och har då hittat ett flyg med Continental. Jag undrar då om 2 tim för att byta flyg räcker. Och hur det kommer och gå till när man kommer hem sen? Jag tänker på min bagage. Kommer de att slänga det jag har med mig? jag planerar och köpa kryddor o andra livsmedel från Peru.

Tackar för svar
Två timmar är gott om tid, så det är inga problem.

Du får inte ta med dig kött- och mejeriprodukter in till EU.

Jag är osäker på om du måste plocka ut väskan och passera tullen om du fortsätter till ett annat land utanför USA.
Svara med citat

Gammal 2011-12-05, 20:46

carlbergmobile

Nykomling
carlbergmobile är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2011

Rykte: 0

Standard Vet inte
men jag funderar på hur utrymmet är för mig som är 2 meter, skall åka med dom den 17 Januari..
Svara med citat

Gammal 2011-12-07, 13:06

JLE

Globetrotter
JLE är inte uppkopplad

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av carlbergmobile Visa inlägg

men jag funderar på hur utrymmet är för mig som är 2 meter, skall åka med dom den 17 Januari..
Är man två meter så är det nog brist på utrymme hos alla flygbolag i ekonomiklass... Numera tror jag dessutom att det går att betala extra för att få några centimeter till vid nödutgångarna - men jag är osäker på om man kan göra det i förväg, eller om det görs i mån av plats vid incheckningen.
Svara med citat

Gammal 2012-02-16, 16:11

Gäst

Thumbs down SÄMST!
Sämsta flygbolaget jag rest med!
Flög Arlanda-Frankfurt. Den resan var helt ok.
Sen Frankfurt-Houston. Servicen var bra men trodde man skulle få mer mat på den långa sträckan. Jag & mina 2 vännen satt hungriga!
Väl i Houston skulle vi byta flyg till Austin.
Mer ignorant personal får man leta efter! Vi missade 3 flyg för ingen vela hjälpa oss.
Inte vela Continental på plats hjälpa oss med boende heller? Eftersom sista förbindelsen till Austin gått för kvällen. Där vi har ett motell bokat & betalt. En av mina vänner bryter ihop i gråt. Efter mycket om & men skickar dom oss till Hilton Hotel i Houston och vi får åka med flyget därpå till Austin. Våra bagage skickades dock till Austin dagen innan oss?? Väl i Austin åker jag på riktigt illa magkatarr pga av all stress.
Svara med citat

Gammal 2012-03-21, 08:09

Gäst

Angry Sämst
Betala aldrig extra för bättre Comfort hos Continental Airlines. De man får ett ryggstöd som inte går att fälla ned. Vi är långa och flög i 18 timmar utan att kunna fälla ryggstöden.
Att försöka få igen de 6 tusen extra komfort kostade resulterade efter ca 10 mail ett symboliskt tillgodo att nyttja vid nästa flygning något som aldrig kommer att bli aktuellt.
Vi flög först 9 timmar med start tidig förmiddag, direkt efter start serverade en middag, sedan ingenting ! Helkorkat.
Svara med citat

Gammal 2012-03-23, 09:31

JLE

Globetrotter
JLE är inte uppkopplad

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Betala aldrig extra för bättre Comfort hos Continental Airlines. De man får ett ryggstöd som inte går att fälla ned. Vi är långa och flög i 18 timmar utan att kunna fälla ryggstöden.
Att försöka få igen de 6 tusen extra komfort kostade resulterade efter ca 10 mail ett symboliskt tillgodo att nyttja vid nästa flygning något som aldrig kommer att bli aktuellt.
Vi flög först 9 timmar med start tidig förmiddag, direkt efter start serverade en middag, sedan ingenting ! Helkorkat.
Man skall undvika att hamna på en stolsrad som har en nödutgång bakom, då brukar det inte gå att fälla stolsryggen, alternativt att lutningen är ytterst begränsad. Om man tittar på seatmaps på exempelvis Airline Seating Charts - Best Airplane Seats - SeatGuru så kan man se vilka stolsrader man bör undvika...
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8