|
Qatar Airways - åsikter, reseberättelser, betyg
|

2008-01-29, 22:53
|
Reg.datum: nov 2005
Rykte: 10
|
Qatar Airways - åsikter, reseberättelser, betyg
Här kan du berätta om din resa med Qatar Airways.
|
|
|

2008-02-05, 14:26
|
|
Qatar Airways
Jag har precis kommit hem från en resa med Qatar Airways till Singapore.
Servicen var helt ok, varken bra eller dålig.
Hade förväntat mig att dom skulle vara snäppet bättre än Singapore Airlines och Malaysian, men snarare snäppet under Malaysian. Singapore Airlines var det så länge sen jag flög med att jag inte kommer ihåg exakt hur det var.
Underhållningen ombord var väldigt omodern, men jag har hört att det ska vara bättre på andra flyglinjer.
Så, min slutsats är att dom är helt ok, men jag hade förväntat mig mer
Senast redigerad av olov den 2008-04-18 klockan 09:33.
|
|
|

2008-02-11, 17:59
|
|
|
Qatar Qirways
Hej,
Vi har precis kommit hem efter en resa till Malaysia. Vi åkte med Qatar Airways mellan Stockholm- Kuala Lumpur med mellanlandning i Doha(Qatar) både upp och ned. Tycker att det var väldigt bra att flyga med dem. Flyget mellan Stockholm -Doha var med en Airbus 319 där det var gemensam underhållning(video). Men mellan Doha-Kuala Lumpur var det interaktiv underhållning med egen skärm. Massvis av serier, filmer och musik att välja på. Servicen var också väldigt bra, inget att klaga på.
Mvh Tony
|
|
|

2008-02-11, 18:06
|
|
Exakt, vi flög naturligtvis med samma flyg till Doha.
Men på linjen doha<->singapore->jakarta har dom av någon anledning inte samma underhållningssystem som på doha<->bangkok.
Vi hade samma system på båda flighterna.
|
|
|

2009-07-23, 23:50
|
Reg.datum: jul 2009
Rykte: 0
|
Flög med Qatar airways från Sri Lanka till Maldiverna
och servicen var riktigt trevlig och planet toppmodernt !
Varje flygstol var nätverksuppkopplad med alla andra flygstolar (tv-skärm+kontroller) hade interaktiv underhållning med klassiska tv-spel, musik och filmer som man fick välja själv. Kan garantera att resan gick väldigt snabbt när man fick sitta och tävla med andra passagerare
Trevlig personal & god mat gjorde flygresan till ett gott minne =)
|
|
|

2010-01-14, 12:23
|
|
|
Är det någon som har flugit Arlanda - Doha - Manila med Qatar?
|
|
|

2010-01-14, 21:04
|
|
|
Har inte flygit med dom till Manila men kollat på dom många gånger och dom brukar ha väldigt bra priser, dessutom bara ett stopp i Doha, sen direkt till Manila, så det är en snabb flygning.
|
|
|

2010-05-18, 09:42
|
Reg.datum: maj 2010
|
Dålig erfarenhet
Flög med Qatar Airways för ett tag sen till Hong Kong, via Doha. Resan dit var behaglig med en fräsch ekonomiklass och riktigt bra mat. Servicen var lysande.
Det som däremot visade sig vara Qatars svaghet under min hemresa var information. Planet fastnade i Hong Kong med nåt mekaniskt fel, och vi stod på backen i tre timmar utan att få mer info än "problem fixed shortly". Sen förstod vi att vi missat vårat anslutningsflyg från Doha till Stockholm pga felet, men ingen info gavs på planet om vart man skulle ta vägen eller hur det skulle hanteras.
På Doha flygplats satt otrevlig markpersonal och delade ut nya hemresor till alla som missat sina plan. Man fick en kupong som gav lite läsk och osmaklig mat på flygplatsen som kompensation, i övrigt behandlades man som boskap. För övrigt kan jag nämna att Doha flygplats är en av de sunkigare jag suttit 7 timmar och häckat på.
Qatar Airways är ett jättebra flygbolag, men som ni ser ovan så brister det rätt ordentligt när allt inte går som planerat. Kommer inte flyga med dom igen om jag inte så måste....
|
|
|

2010-07-01, 00:58
|
Reg.datum: jun 2007
|
När man läser här på forumet så verkar det inte finnas många företag med bra service mellan sverige och Bangkok.
Det är ju bara Thai som får någorlunda bra betyg, resten verkar folk besvikna på...........
|
|
|

2010-07-01, 08:00
|
Reg.datum: mar 2010
Rykte: 3
|
Finns inget bolag som är perfekt ,
|
|
|

2010-07-06, 13:06
|
|
|
är det någon som har åkt mellan sthlm-doho-tokyo?
|
|
|

2010-07-07, 18:41
|
|
|
Qatar
Ska i december åka med Qatar från sthlm-doha-Bangkok. Hur är de nya A332 planen som jag förstår används numera mellan Stockholm-Doha? De jag undrar igentligen är:
Finns det skärmar på sätena ombord?
Hur fräscha är planen?, bekvämliga stolar med benutrym?
Hur är servicen?
Är den fri tillgång till dricka/vätska?
Släcker de ner planen så att man får möjligheten att sova?
Hur är servicen?
Tack på förhand!!
|
|
|

2010-08-27, 18:14
|
|
|
Re
Ska i december åka med Qatar från sthlm-doha-Bangkok. Hur är de nya A332 planen som jag förstår används numera mellan Stockholm-Doha? De jag undrar igentligen är:
Hur är servicen?
Hur är servicen?
Tack på förhand!!
Svar:
Alla plan har individuella skärmar ombord, och många filmer samt spel
Planen är moderna och fräschs, speciellt nu sedan vi slipper den tråkiga A319 på Arlanda
Benutrymme 32 Tum = normalt i ekonomiklass hos dom flesta reguljärbolag, bättre än charter men sämre än Thais 34 tum.
Servicen är mycket bra, kan ibland vara lite långsam. Man har en ung besättning som inte alltid är helt rutinerade. Finns dock inget att tvivla på när det gäller deras ambitioner att ge en bra service.
Fri tillgång på drycker
Ja, man släcker ner. Min enda invändning vid nattflygningar är att man har en tendens att servera frukost alldeles för tidigt. Senast jag flög kunde man gott och väl väntat en timme med detta och utan vidare hunnit klara av frukosten.
Flygplatsen i Doha är inget vidare, buss till och från alla flygningar. Markpersonalen betydligt minder serviceminded än ombordpersonalen. Har du ett längre stopp så finns det en lounge som du kan betala för att få använda. Fri buffe samt alkoholfria drycker. även dusch finnes.
Kan vara väl värda pengar. Man håller på att bygga en ny flygplats dock.
(Har guldkort på QR och reser ofta. Tycker dom är bra, och prisvärda. Har inte haft problem eller blivit illa bemött förutom en gång, men det var en engångsföretelse)
|
|
|

2010-09-02, 19:16
|
Reg.datum: aug 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst515114
Hur är servicen?
Hur är servicen?
Tack på förhand!!
|
Hejsan
jag reser mycket och qatar airways är ett av mina absoluta favoritbolag, för även om man reser i ekonomiklass så är det fräscht och bekväma säten och god mat.
|
|
|

2011-01-17, 08:48
|
|
|
Vilken valuta är bäst att använda när man flyger med Qatar?
|
|
|

2011-01-18, 16:12
|
Reg.datum: jan 2008
|
Qatar Airways - Vow !
Åkte med Qatar Airways till Malaysia i höstas. Visserligen i Business klass men ändå  Helt enkelt super nice! grymt bra! Toppmoderna Airbus 333 både till DOH och vidare till KUL. Bar med utrymme, fällbara stolar, utsökt mat och dryck (årgångschampagnen var fantastisk :-) ) och en service utan dess like!
Inga vagnar som tör förs fram i mittgången, utan dom bär ut allt och serverar vid bordet (platsen) som på restaurang, linne servett i knät och plus att man får inbundna menyer i läder, som på Gourmetkrog.
Personalen ombord är unga, trevliga och väldigt artiga.
... i Doha hade de en egen terminal för Business / First klass gästerna där det bjuds på mer Champagne och kockar som lagar bufféer mm, sköna sittgrupper, duschar (tom SPA).
På sträckan DOH - KUL hade de även en First Class kabin och vi hade turen att bli uppgraderade... Om servicen var outstanding i Business så var den ja "kunglig" i First Class (Michelin stuk ;-) ). Eftersom det var 2 meter till nästa rad, så kunde man här fälla ner stolarna till 180 grader, gissa om man sov... !  .
OK som sagt detta var visserligen i C/F klass men efter en "rundvandring" i planet kunde jag snabbt konstatera att komfort och service verkligen är i toppklass oavsett kabin och klass.
På vägen hem åkte vi från BKK och då med en B777 till DOH, kändes faktisk lite vassare ändå jmf med A330.
Så vad kan man annat en säga att det är klasskillnad på olika flygbolag och att Qatar mer är väl förtjänar sina 5 stjärnor i SKytrax.
|
|
|

2011-04-20, 10:51
|
|
|
Varning!
Qatar Airways är ett riktigt skitbolag åkte med dessa ökenskojare sträckan Arlanda - Bangkok förra månaden och blev riktigt besviken, de måste ha köpt sina 5 stjärnor. Vi blev försenade i Doha med 5 timmar utan någon som helst information utöver den korta text som stod på tv-apparaterna. Förutom bristen på information så var själva flygningen inte heller någon höjdare.
Deras meny är högst bristfällig och de populäraste rätterna tar slut fort slut, den mat jag blev tilldelad var dessutom kall. Inflight underhållningen är väldigt gammalmodig och inte anpassad efter västerländsk smak, gillar man däremot arabisk musik och bollywoodfilmer är det nog helt ok. Det stank dessutom från toaletten på sträckan Doha-Bangkok.
Flygplatsen i Doha är ett riktigt snuskigt ställe med ohyra på toaletterna och skräp i korridorernan. Som tur var behövde vi bara spendera några timmar där. Men den fortsatta resan till Bangkok var inte mycket bättre.
Jag kan inte rekommendera någon att resa med qatar airways.
|
|
|

2011-07-14, 07:45
|
|
|
Finns det ngra åsikter om köpenhamn-doha-phuket? Ska åka med min familj i Jan 2012. tror det va A330 på iaf ngn sträcka
|
|
|

2011-07-16, 20:12
|
|
|
A332
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
Finns det ngra åsikter om köpenhamn-doha-phuket? Ska åka med min familj i Jan 2012. tror det va A330 på iaf ngn sträcka
|
Åkte med Qatar Airways och deras A332 Stockholm-Doha-Kuala Lumpur. (Faktiskt samma plan bägge delsträckorna).
Vi åkte i mars i år och vårat plan fortsatte till Phuket efter att vi hade gått av i Kuala Lumpor. Således förlängs restiden för er eftersom pax ska gå av/på och besättning bytas ut i KUL innan ni fortsätter "bakåt" mot Phuket.
Dock är vi väldigt nöjda med själva flygturen. Allt fungerade bra, sittkomforten var bra i ekonomiklass. Jag satt bra, är 193 cm, och kunde tom. slummra till lite.
Det är morderna plan med egen skärm till varje säte. Massor av filmer och musik som man kan starta när man vill. Maten var absolut godkänd, det fanns flera rätter att välja på (3 st) även om det bara fanns två kvar när det var vår tur. Sitt så långt fram innan "bulkarna" så blir du säkert serverad först.
Det enda negativa var mellanlandningen i Doha. Först åka transferbuss inne på flygplatsen, sedan trängas med massor av andra gäster då alla flighter verkar anlända samtidigt mitt i natten för att sedan nästan avlida av uttråkning i transferterminalen. Dock är en ny flygplats under byggnation, tror denna är klar i slutet av detta år.
Kan varmt rekommendera Qatar Airways som dessutom är tämligen billiga.
/ Krille
|
|
|

2011-07-17, 19:27
|
Reg.datum: jul 2011
|
Uppehhållet i Doha låter spännande. Vi får hoppas att flygplatsen e färdig.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|