|
|

2007-12-26, 22:54
|
Reg.datum: dec 2007
Rykte: 0
|
cathay pacific
Någon här som rest med cathay pacific? vi reser till bangkok med dom i januari hade varit skoj och höra hur de var från någon som flugit med de förut!
|
|
|

2008-01-13, 20:43
|
Reg.datum: jan 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av caroline84
Någon här som rest med cathay pacific? vi reser till bangkok med dom i januari hade varit skoj och höra hur de var från någon som flugit med de förut!
|
Kanonbolag, 5 stjärnigt. Men blir det inte lite overkill att åka till London först?
Nya flotta plan, ursnygg (och trevliga) besättningar.
|
|
|

2008-03-28, 07:06
|
|
|
Vi reste hela familjen till Bangkok via Hong Kong med CP jul 2007. Det var verkligen en upplevelse.Mycket bra servis på flyget, väldig god mat, behaglig flygning och trevlig och kunnig personal. Det finns inte något flygbolag det kan jämföras med. Flyg med CP och beundra!
Hälsningar
Jitka
|
|
|

2008-05-23, 16:18
|
Reg.datum: jul 2007
|
Håller med, har flugit med dem några gånger, senast via London till Manila. Verkligen 5 stjärnig service, mat, underhållning. Nu håller dem på att uppdatera inredningen på deras flotta så har du tur får du åka med ett av de "nya" planen. TV skärmen är skarpare på dessa, bästa dock att om du fäller ner stolen så slipper personen bakom drabbas, istället åker den fram en bit och ditt eget utrymme minskar. Rättvist tycker jag som alltid drabbas av dessa männiksor.
Flygplatsen i HK är dessutom en av de bästa i världen med många affärer, restauranger, en litet "flygmuseum" för de som tvingas vänta länge, möjlighet att gå upp på takterrassen och kika på planen som startar och landar.
Flyger hellre via London än med Thai och byte i Bangkok. Thai måste vara ett av de mest överskattade bolagen som bara lever på sitt namn då dem en gång tillhörde de bästa. Planen har fortfarande inte egen tv skärm och servicen har gått ner i kvalitet, dessutom är priserna höga.
|
|
|

2008-07-13, 11:05
|
|
|
låter bra att bolaget är bra.vi åker i januari,london-hongkong-phuket.
känns lite stressigt i london vi har ca två timmar att byta plan är det någon som vet om bagaget går direkt eller måste man checka ut det
|
|
|

2008-07-13, 12:32
|
Reg.datum: jul 2007
|
Det går direkt
Har du bokat som en biljett (med BA från Sverige) går baggaget direkt, annars får du ta ut det och checka in på nytt.
Från HK till Phuket är det troligtvis Dragon Air ni flyger eftersom Cathay inte trafikerar den sträckan non stop.
|
|
|

2009-06-25, 09:22
|
Reg.datum: jun 2009
|
Vilket flybolag
Planerar att åka till Manila i Januari, och har funderingar på vilken rutt jag ska välja. KLM Köpenhamn- Amsterdam- Manila eller Cathay Pacific Köpenhamn-London-Honkong-Manila.Är det någon some har ide om vilket som är bäst.
|
|
|

2009-11-17, 09:27
|
|
|
Välj Cathay!
Enligt mig så kan man inte jämföra KLM och Cathay... Det senare bolaget är överlägset när det gäller service, underhållning, plan, osv på långflygningar!
|
|
|

2009-11-17, 17:08
|
Reg.datum: okt 2009
|
Cathay
åkte med dom från London till Cebucity senast ,Kanon bolag med hög standard, men förbannat surt att åka via London från sverige ca2,40 tim åt fel håll först och sedan med väntetid på fem timmar och sen flyga tillbaka samma sträcka.
|
|
|

2011-12-10, 20:08
|
|
|
Bäst
Bästa flygbolaget som finns
|
|
|

2012-02-14, 10:33
|
|
|
Blandade upplevelser med Cathay Pacific
De första två flygningarna med Cathay var superbra: bra service och bra mat.
Dessvärre var de två senare flygningarna (skedde inom 3 veckor från de 2 första resorna) var under all kritik: dålig mat och otroligt dålig service.
Skickade mail till företaget när jag kom hem och efter ca 2 veckor svarade de. Obs, inga förklaringar utan bara "vi är ledsen att du inte hade en bra resa med oss".
Besvikelsen är ännu större med tanke på hur mycket bra jag hade hört om dem innan. Därför kommer jag inte att resa med dem igen.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|