Förra året åkte jag ensam med Novair. Jag hade uppgraderat mig till Novair Easy, vilket betyder följande:
Extra frivikt - totalt 30 kg inklusive 5 kg handbagage.
Ombord placeras du i den främre delen av kabinen med bättre benutrymme än i övriga flygplanet.
Under båda resvägarna finns en filt placerad i ditt säte som du har tillgång till under flygresan.
3-rättersmåltiden som serveras ombord ingår och du får en gratis dryck till maten (1 öl/vin/vatten).
Gratis hörlurar på utresan ger dig fri tillgång till alla våra filmer och musikkanaler. Glöm inte att spara dina hörlurar till hemresan.
Barn under två år är ej tillåtna på dessa platser
Jag är så kort så det blir inte trångt i vanliga stolar heller så just den biten bryr jag mig inte om

.
Men jag förbokade även min plats. Tog plats 1C, dvs allra längst fram vid gången. Nackdelen var att man fick toakön vid sidan om sig och värst var det när föräldrar tog sina bajsiga barn på armen och ställde sig i kön. Barnets rumpa hamnade liksom i mitt ansikte och det doftade ju inte viol precis

. Men jag är ju inte blyg så jag bad dem flytta på rumpan. Mitt säte 1C är längre fram än andra sidan som börjar med radnr 2, så om de bytte arm drabbade det ingen liksom.
Men i vilket fall, superbra service under resan (åkte till Rhodos). När vi sedan fick det taxe-fria, hade jag en liten påse med bara en vara. Sen får man ju vänta med att gå av tills alla har kollat sina inköp och fixat ev fel. Men under tiden detta hände, vinkade en flygvärdinna diskret till mig att jag kunde gå av, jag var ju klar.
Toppen att komma ut i friska luften, sätta sig på bussen som ska ta en till flygplatsbyggnaden. På bussen är det tvärdrag så det är helt underbart.
Samma fina service på hemresan. Först av där med och fin service hela vägen.
Gör om samma resa i år, uppgraderade till Easy naturligtvis men denna gång bryr vi oss inte om att boka stol, sak samma var vi hamnar gubben o jag, vi kan sitta var som.