ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack (2) Ämnesverktyg

Gammal 2007-11-08, 14:58

anna63

Medlem
anna63 är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2007

Rykte: 0

Standard Atlasjet airlines
Någon som känner till detta flygbolag och kan berätta lite, benplats, mat m.m. Detur flyger med dem till Phuket, funderar på att boka.
Svara med citat

Gammal 2007-11-09, 21:14

Nea lind

Thumbs down Atlasjet
Hej vi har precis kommit hem från Phuket reste med Detur och Atlasjet.

Jag kan inte rekommendera detta bolag, min man är lång och han fick inte plats med benen som tur va så va inte planet fullt utan vi kunde sitta 2 på 3 säte.
När vi åkte hem så va det ännu bättre det va endast 56 passagerare hem så vi fick var sin 3 rad att ligga på.

Själva resmålet va toppen och vi fick kanon hotell, men 13 timmar på det planet gör vi aldrig om, bättre betala mer och få bättre plan och service

Är man liten och kort så kan det gå men det är drygt.

MVH Thailandfantast
Svara med citat

Gammal 2007-11-09, 22:16

anna63

Medlem

Standard
Tack för ditt svar. Hur lång är din man? Vi har åkt med charter förr till Thailand och upplevt det väldigt trångt med både mytrael och tuifly, inte alls jämförbart med t ex Thai och Finnair när det gäller bentrymme, men hittar man en riktigt billig flygstol kan det ju vara vara värt att sitta lite trångt. Vi har inte bokat än men står i valet och kvalet nu. Var det annars ok med service, film m.m. ( vi är 177 resp 185cm och brukar sitta med knäna i stolen framför med charter till Medelhavet och Kanarieöarna, men sitter ganska bekvämt på reguljärflyg). Hur var vädret nere på Phuket nu , det har sett lite mulet ut men det är väl varmt och skönt.
Svara med citat

Gammal 2007-11-10, 20:32

Nea lind

Thumbs down Atlasjet
Hej igen

Min man är 1,86 och jag är 1.70.....jag klarade mig hyfsat men min man han satt kloss till stolen framför.

Jag tycker servicen överhuvudtaget va kasst, dom kunde knappt engelska och va sura och tvära. När vi åkte hem så fick vi samma mat 2 ggr och när jag frågade om frukost istället så svarade hon surt att det inte fanns. Jag hade lagt till pengar och flugit med ett annat bolag.

Vädret nere på Phuket är molnigt och det regnar varje dag,varmt är det ca 30-35 grader och luftfuktigheten ligger på ca 99%
Vi såg inte solen många gånger den veckan vi va där men vi har haft det toppen ändå, vi har sett och upplevt mycket ialla fall.

Vill du veta mer så maila mig gärna nea__32@hotmail.com

MVH
Svara med citat

Gammal 2007-11-29, 14:27

anna63

Medlem

Standard
Kom hem förra veckan efter en veckas restresa till Phuket med Detur och Atlasjet airlines. Planet var litet och ganska slitet, vi satt ungefär lika trångt som vi gjort på andra charterflyg till Asien, men planet var ju mindre så man kunde inte gå runt så mycket. Personalen kunde lite engelska men var för övrigt trevliga tyckte jag. Det verkade som om det var mindre plats mellan sätena längst fram tyckte vi. På nerresan var det väldigt varmt där bak men där framme satt de och frös.Maten var och som det brukar vara på charter tycker jag. Hade inte så stora förväntningar efter tidigare inlägg så det var helt ok. Priset var avgörande, vi betalade 3990 kr för en veckas ospec och hamnade på 5-stjärnigt hotell norr om Patong, kanonställe men vi fick åka mycket tuktuk hit och dit.
Svara med citat

Gammal 2007-11-30, 19:01

Gäst111

Standard Aldrig mer Atlas Jet!
Kom precis hem från Phuket o har åkt med Detur/ Atlasjet. Vi fick sitta på rad 5 på vägen ner. De första 7 raderna var sjukt trångt! Jag är 170 cm och hade mina knän i sätet framför. De som var längre fick sitta med benen åt sidan. Det var dock lite mer plats på resten av raderna i planet.
När vi åkte hem så var det bara 6 rader längst fram, de hade tagit bort en rad och det var med andra ord bra med plats längst fram. Men om det var samma plan vet jag inte.

Flygvärdinnorna var sura, flera timmar försenat både hem och på dit resan. Det är helt klart värt att betala mer för flyget och få bra komfort.
Svara med citat

Gammal 2007-11-30, 23:12

fiffi

Thumbs down Aldrig aldrig ALDRIG mer ATLASJET!!!
Absolut det sämsta flygbolaget jag flygit med (och jag har flygit en hel del), jag är bara 1.64 men hade det trångt, min vegetariska mat innehöll kyckling, flygvärdinnorna var genom sura & allt verkade jobbigt, toaletterna var otroligt äckliga & ärligt talat finns det inget positivt alls att säga om atlasjet enligt oss tyvärr. Lägger hellre lite mer pengar på biljetten och flyger bekvämt! Dessutom var det ett altlasjet plan som störtade i turkiet idag!
Svara med citat

Gammal 2007-11-30, 23:19

fiffi

Standard glömde...tillägg till aldrig aldrig aldrig mer atlasjet
i inlägget ovanför skriva att vi kom precis kommit hem efter 2veckor i thailand, vi tog flygstol med detur & atlasjet!
Svara med citat

Gammal 2007-12-01, 00:37

Gäst Thompa Östersund

Cool jag älskar Turkiet men föredrar Turkish Airlines
Efter att ha flygit med Atlas Jet mer än tjugo gånger så har jag vant mig vid sura värdinnor och fel kurs på valutan på planet, Jag kan ändå inte sluta tänka på en flygvärdinna som alltid var sur och otrevlig, till min och min frus förvåning vid senaste turen till antalya så log hon vid ett tillfälle, hon blev helt plötsligt, både vacker och trevlig, hon har väl bara oturen att jobba på ett företag som inte värnar om personalen, jag kommer att ge henne en stor kram om vi möts igen, för jag hoppas verkligen inte hon var med på planet som störtade!!!!!
en stor känga till Detur som väljer bolag efter lägsta pris, Turkish airlines och Onür Air har jag inte upplevt att någon har klagat på trots att vi flygit med dom fler gånger.
För övrigt så finns det idioter som jobbar på flygplatsen på Frösön som inte klarar sitt jobb, glad om jag och alla andra ombord på planet till Antalya sept 07 slipper se dig igen.
Kertin Agantyr!?(flygplatschef) "styr upp skeppet" så det inte glider av banan.
Thompa
Svara med citat

Gammal 2007-12-01, 15:24

Långflygning

Thumbs down AtlasJet
Vilken mardrömsresa. ALDRIG mer AtlasJet. Kom hem för två veckor sedan från Egypten. Började med fyra timmars försening från Hurghada. Det som välkomnade oss vid ombordstigningen var ogenerat gäspande flygvärdinnor. Vilka talade mkt dålig engelska. Vilket redan många av passagerarna klagat på efter nedfärden. Maten serverades i omgångar. Alla fick inte kaffe/ te till maten. Gissade att de istället försökte återhämta förlorad sömn.
Statusen ombord var sliten. Själv fick jag ligga i knäet på damen bakom då min stol var trasig och inte gick att få i upprätt läge. Tittade man på övriga stolar ut med gången så fanns det ingen plast på vissa av armstöden utan bara rå vass metall. En av tre toaletter var trasig vid takeoff, ytterligare en stängdes av tidigt under flygningen.Detta fick en att fundera på hur mekaniken och den tekniska delen i planet såg ut!
Om inte damen, som sa adjö, med hårda ordalag, till flygvärdinnorna efter landning på Arlanda
står kvar och skäller i cockpit så beror det nog på att hon tappat rösten.

Så, efter många års erfarenhet av flygningar, inrikes, långflygningar, charter och reguljärflyg så säger jag aldrig mer AtlasJet och DETUR.
/Maria
Svara med citat

Gammal 2007-12-15, 16:24

Anders F

Exclamation Atlas Jet
Atlas Jet var nyligen mycket nära ett totalhaveri när man försökte lyfta i medvind med ett överviktigt plan från Jämtlands Flygflottilj - F4 på Frösön i Östersund. Misstaget kunde ha bragt 174 människor om livet. Läs på länken nedan.

ÖP - Östersunds-Postens nättidning - OP.se
Svara med citat

Gammal 2007-12-16, 10:30

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Atlasjet var med om ett totalhaveri med en MD8X i turkiet sista dagarna i november med 70 omkommna.
Svara med citat

Gammal 2008-01-06, 14:47

Gäst

Standard Atlasjet
Vi åkte till Thailand med Atlasjet den 9 november, Personalen var hemsk, gjorde sura miner åt passagerarna bakom deras suck, suckade högt, skällde ut en dam efter noter som klagade på ett smutsigt glas, sa att hon skulle kontakta polisen i Thailand och att hon aldrig skulle komma dit. Maten var som den brukar på charter, Flera stolar var trasig, mannen framför oss hade inget armstöd, det lossnade. Flygvärdinnan lovade honom champagne som kompensation men det visade sig att de inte hade någon. Min stolsficka var trasig så där kunde jag inte lägga något. Värsta resan jag gjort.
Dock var Thailand underbart. Åker tillbaka någongång men aldrig med Atlasjet
Svara med citat

Gammal 2008-01-06, 23:34

Gästlinda33

Standard
det e märkligt hur det kan vara så olika. flög med dem till Egypten nyligen. dem var super gulliga, kunde bra engelska, hyfsad mat, visade två filmer, en för barn. visst dte var trångt men på vilket charter bolag e det inte det. kommer absolut flyga dem igen.
alla som var i egypten samtidigt som oss tyckte samma sak.
Svara med citat

Gammal 2008-01-21, 11:31

Gäst

Angry Aldrig mer Atlasjet
Åkte 12 timmar försenat från Arlanda 12 januari.
Hem den 19 januari. Det var det mest slitna planet jag rest med. Trasiga stolar. Ostädade toaletter.
Personalen var sura och otrevliga och oproffsiga. De lät en jätteberusad person sitt vid dörren vid en av nödutgångarna. Inte förrän jag krävt att kaptenen skulle ingripa och fllytta vederbörande hände något. Hela resan kändes otrygg.
Jag åker aldrig med med Atlasjet.
Svara med citat

Gammal 2008-01-21, 20:22

Gäst

Standard
STOPP!!!!!!!!

Boka inte resa till Thailand med Detur. Flygleverantören, Atlas Jet, är katastrof!!!! Ingen betutrymme, äcklig mat, dålig service, dålig säkerhet på planen...Vi har rest med dom och har nu skickat reklamation på resan....
Svara med citat

Gammal 2008-01-23, 19:02

Christer.E

Exclamation Mardrömsresa med Atlas Jet
Vi reste med Detur (Atlas Jet) till Thailand 2/1-2008 jag kan bara hålla med alla inlägg ang. Atlas Jet är en total katasrof planet vinglade kraftigt både vid start och landning,jag är en van resenär
något stod inte "rätt" till jag är mkt tacksam att inget hände,
För övrigt var flygvärdinorna odrägliga maten slängdes ut som dessutom var oätlig. så jag varnar alla res ej med Detur/AtlasJeT det kan bara vara en tidsfråga innan ngt. alvarligt händer.för övrigt var vistelsen i Thailand fantastisk åker gärna tillbaka men inte med Detur/Atlas Jet
Svara med citat

Gammal 2008-01-23, 20:47

Per P

Standard Aldrig mer AtlasJet/Detur
Åkte med Detur/Atlasjet till Phuket den 23:e December åter till Arlanda den 8:e Januari. Är en mycket van resenär och har rest mycket över hela världen, både reguljärt och charter. Jag har aldrig vatit med om ett sämre flygbolag (flygplan) och det är bara en tidsfråga innan det händer något allvarligt. Flygplanet man använder en Boeing 757-200 är mycket sliten och borde inte få flygas ända till Thailand, det borde inte ens ha tillstånd att flyga över huvud taget. Har reklamerat mot Detur men de är inte lätta att tas med men skam den som ger sig.....

FLYG INTE MED DETTA BOLAG MED DETTA PLAN TILL THAILAND. KATSTROF.
Svara med citat

Gammal 2008-01-25, 09:56

Gäst

Talking Å andra sidan
Man får ju vad man betalar för.... Flög med dem till Thailand den 6/1 två veckor endast flyg för 4999:-, helt ok. Flög med apollo till Dominikanska härom året och det va mycket värre och mycket trångare. Nog är en flygning med Thai air bra mycket bekvämare men också 5 gånger dyrare. E man snål så får man skylla sig själv.. hehehehehe prova flyga med Ryan Air är och andra lågprisbolag och ni får samma otrevliga personal
Svara med citat

Gammal 2008-01-27, 00:04

Gäst

Standard Aldrig mer en resa med Atlasjet
Jag och min familj åkte till Thailand 9-25 jan-08. Åkte med DETUR/ATLASJET. Trångt plan, knäna i sätet framför, slitet, trasiga stolar, inte något att dricka till maten på hemvägen fick köpa vatten själva, samma filmer på nerresan som hemresan, trasiga hörlurar som kostade 50:-, sura snarstuckna flygvärdinnor, väldigt lite information på dålig engelska 2 tim försening på hemresan ingen sa eller förklarade något utan vi frågade flygvärdinnan vilken röt surt tillbaka. Vistelsen med DETUR i Thailand var för övrigt underbart med bra boende och bra guider, men aldrig mer Atlasjet.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.reseforum.se/forum/tyck-till-om-flygbolag/14583-atlasjet-airlines.html
Postat av For Type Datum
Charter, Charterresor, Paketresor och Sista Minuten This thread Refback 2007-12-01 21:30
Billigt hotell i Las palmas This thread Refback 2007-11-12 09:42

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8