|
|

2008-07-22, 08:53
|
|
|
Marmaris nödlandning
Jag var också med på det hemska planet som fick nödlanda i marmaris direkt efter start, det var en fruktansvärd luftfärd. Min lilla son satt i min famn och skrek och grät, efter landning fick vi åka med samma flyg igen. Det var en ångestfärd till Luleå som jag aldrig glömmer, nu några månader senare ska jag åka på semester till Grekland. Jag är jätteorolig inför start.
|
|
|

2008-07-25, 22:47
|
|
|
Helt okej!
Jag åkte med Detur/Atlasjet till Antalya (Alanya), Turkiet från Karlstad den 14 juli och åkte hem den 21 juli. Jag tycker det var helt okej. Visst, det var ett litet plan och ganska trångt, men för mig var det okej. Om man är ca 1,85 lång eller längre får man nog sitta med benen åt sidan.
Flygvärdinnorna på ditvägen verkade inte särskilt glada. De drog inte på smilbanden i onödan och om de gjorde det så såg man att leendet var falskt. Man hörde inte vad de sa heller. Okej att man kanske inte är så jätteduktig på engelska, men man behöver inte mumla och prata i 190 i en högtalare som brusar. Jag brydde mig inte så mycket om flygvärdinnorna pga den kraftiga turbulensen som pågick i en timme.
På hemresan var flygvärdinnorna (och flygvärden) mycket trevligare. De log - och pratade så att man hörde.
Läste i det här forumet innan vi åkte och har för mig att någon skrev om dålig luftkonditionering? På ditresan var det behagligt men på hemresan så frös man om man hade på sin egna lilla AC ovanför huvudet.
Jag förväntade mig ingen lyx eftersom det är ett lågprisbolag men det var bättre än jag trodde efter att ha läst i det här forumet. Och bra mat (för att vara flygplansmat). Jag rekommenderar det är flygbolaget till "kortare resor", som exempelvis Turkiet. Jag säger som min mamma: Sålänge motorn fungerar så duger det.. och det gjorde den
|
|
|

2008-08-21, 12:38
|
Reg.datum: aug 2008
Rykte: 0
|
Skal jeg reise?
1 nesten ulykke
1 ulykke med 54 døde
på to år.
Vet ikke om jeg våger meg...
Reiser på lørdag til turkiet....
!!!!!
|
|
|

2008-08-21, 12:53
|
Reg.datum: maj 2008
Rykte: 5
|
Citat:
Ursprungligen postat av jabbmas
1 nesten ulykke
1 ulykke med 54 døde
på to år.
Vet ikke om jeg våger meg...
Reiser på lørdag til turkiet....
!!!!!
|
de är farligare att åka bil än att flyga.
|
|
|

2008-08-31, 16:24
|
|
|
Inget att klaga på
Har nu åkt till Turkiet 3 gånger med Atlasjet/Detur från Östersund och samtliga gånger har flygresorna fungerat felfritt. Visst, kvaliteten på flygplanen invändigt har inte varit den bästa, men åker man budget kan man väl inte få allt. Alla planen har även varit i tid eller till och med för tidiga.
Nu senast åkte jag tex till Antalya med Atlasjet, planet var ett airbus 319. Flygvärdinnorna gjorde sitt jobb men inget extra, benutrymmet var betydlig större än vad jag hade tänkt mig. Maten var som vilken flygplansmat som helst. På ditresan var planet 10 minuter tidigt och på hemresan 20 minuter tidigt, något som jag aldrig upplevt med tex SAS. Ända problemet jag hade var att på hemresan så hade knappen för att fälla sätet fastnat i intryckt läge, vilket gjorde så sätet åkte bak så fort jag lutade mig. Men detta störde nog honom bakom mig mer än vad det gjorde mig.
Så jag kommer nog garanterat att åka med Atlasjet/Detur igen. (dock ej i augusti, palla värmen  )
|
|
|

2008-09-02, 22:05
|
|
|
Inga problem
Kom hem från Turkiet den sista Augusti.
Både dit resan och hemresan gick utan några som helst problem.
Jag är 1,89 lång så visst det fanns inte så mycket plats över till stolen framför, men där tror jag att det kan skilja om man åker med en Airbus 320 som vi flög med eller Airbus 319 som på bild verkar ha mindre benutrymme (titta på bild på deras hemsida).
Men jag har flygit med både Fritidsresor och Ving och jag tycker att Atlasjet var varken sämre eller bättre när det gäller benutrymmet.
När det gäller maten så visst den var av lite enklare sort, men den gick att äta (och den ingår i priset), och man fick en mugg med vatten eller sötdricka som inte kostade något (vilket alltid kostar extra hos andra bolag).
Personalens sätt att vara då?
Trevliga, dom log mot en och försökte verkligen att få en att må bra, dom både förstod och kunde prata engelska.
Men när dom gick ut med information i högtalaren så pratade dom lite för fort så att det kunde vara svårt att höra vad dom sa.
På hemresan så såg vi någon liten detalj på att inredningen var sliten, men det tittade vi efter, eftersom vi läst här att så var fallet.
Dom var punktliga både på dit resan och hemresan så där fanns inget heller att klaga på.
Nu kan det vara så att jag uppfattade allt som väldigt positivt efter att ha läst allt negativt som skrivits på det här forumet.
För det var en resa som gick utan några som helst missöden.
|
|
|

2008-09-03, 14:29
|
|
|
Vad som verkar förbises i tråden är att det talas om resor till Thailand !
Är ju en väsentlig skillnad i restid,annan personal o.sv.!
Man förstår varför de resorna from i år är inställda !!!!
|
|
|

2008-09-03, 20:03
|
|
|
Jag och flickvännen reste med Detur och Atlasjet till Hurghada i januari detta år. Planet (757-200) var 13 timmar försenat från Arlanda på grund av ett sprucket glasskikt i ett av fönstren i cockpit. På Arlanda fick vi god kompensation, men ombord på planet så verkade flygvärdinnorna helt ovetande om denna "lilla" försening och det gjordes ingen ansträngning att kompensera resenärerna under flygningen ner. Planet var (som många påpekat) väldigt slitet ombord och ganska dåligt städat. Har man tur att få ett säte i främre delen av flygplanet så får man ett par cm extra i benutrymme.
Ytterligare bidragande faktorer till det dåliga intrycket var hanteringen av den berusade man ombord (som det skrevs om i ett tidigare inlägg). Hade oturen att även på hemresan ha denna man ett par stolsrader framför och han var under denna tur än mer berusad. Stämningen blev ganska hotfull då mannen började skrika åt personalen och andra passagerare och det slutade med att kaptenen fick lämna cockpit för att eskortera mannen till bakre delen av kabinen. Ej heller denna gång gjordes någon ansträngning från flygvärdinnornas sida för att lugna/informera övriga passagerare.
Vi hade inte alls några höga förväntningar på vårt transportmedel, men själva hanteringen av dessa "incidenter" gör att man undrar vilken utbildning personalen ombord har fått. Jag åker ej med Detur/Atlasjet nästa gång jag åker på charter helt enkelt.
|
|
|

2008-09-03, 20:52
|
Reg.datum: feb 2008
Rykte: 5
|
Vet inte vad ni har skrivit, men många har klagat på flygvärdinnorna osv. Och jag vill bara säga att flygvärdinnorna är utbildade som in i helvete och deras jobb nr. 1 är: SÄKERHETEN! Deras "jobb" nr. 2 är service (dela ut mat och dryck, förberedda mat osv).
De är sjukt utbildade gällande alla flygplanen som de jobbar på och de ska veta allt om säkerheten ombord och de är liiite utbildade inom sjukvården osv. De är där framförallt för säkerheten för passagerarna.
Man ska ha respekt för flygvärdinnorna.
Senast redigerad av LoveIbiza den 2008-09-03 klockan 20:54.
|
|
|

2008-09-08, 19:34
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
Vad som verkar förbises i tråden är att det talas om resor till Thailand !
Är ju en väsentlig skillnad i restid,annan personal o.sv.!
Man förstår varför de resorna from i år är inställda !!!!
|
Eftersom Diskussionen ligger under > Tyck till om flygbolag > Atlasjet airlines, så ser inte jag något problem med att skriva om resor till andra länder än Thailand...!?
|
|
|

2008-09-08, 21:18
|
|
|
Trådskaparen Atlasjet Airlines ställde en fråga gällande resa till Phuket med Atlasjet.
Mig veterligt flyger man då till THAILAND !
|
|
|

2008-10-29, 14:03
|
|
|
SÅ det så!
Tack för en mycket trevligt läsning, det är rätt kul och sitta läsa alla era problem som ni verkar ha här!
Jag har rest mycket med atlasjet, vart är en annan sak, eftersom att atlasjet, använder sina plan på alla möjliga linjer ink charter. Men vad jag har förståt av er alla här är att jag tror inte rikitig har förståt detta med charter lågpris osv. Åker man till Thailand för 5000 eller till Turkiet för 2000 så måste man förstå att man kommer inte få åka i ett supernytt flygplan, som någon skrivbent skrev så är det inte, inredninigen man ska bry sig om utan planets service och underhåll, jag har spanat in många av planen på rikigt på nära håll, och allt ser bra ut, vad jag har fått för intryck av Atlasjet är mer att deras plan får gå lite hårdare och offtare än tex Sas Sveriges plan. Jag har själv åkt SAS mycket i minna dagar, och veta att deras plan kanske inte har så bra underhållna men många av derras plan går också bara kortare steckor än vad Atlasjets plan gör. Så snälla ni som inte klarar av att åka billig charter, åk i väg med era lilla bil istället!
Jag tycker också att det är meningslöst att klaga om man inte vet så mycket plus att det där med krashen med md83 så är det ju faktiskt så att Atlasjet inte är det ändå bolaget i värden som har råkat ut för det även sas och deras dotterbolag spanair har ju med varit med och krach då även vad det MD80 serien som var drappad! SKÄRPNING FOLK! NJUT ISTÄLLET FÖR ATT KLAGA DET KÄNNAR NI PÅ!
Trevlig resa!!
|
|
|

2010-01-18, 19:18
|
|
|
Atlasjet döskit
Citat:
Ursprungligen postat av Nea lind
Hej vi har precis kommit hem från Phuket reste med Detur och Atlasjet.
Jag kan inte rekommendera detta bolag, min man är lång och han fick inte plats med benen som tur va så va inte planet fullt utan vi kunde sitta 2 på 3 säte.
När vi åkte hem så va det ännu bättre det va endast 56 passagerare hem så vi fick var sin 3 rad att ligga på.
Själva resmålet va toppen och vi fick kanon hotell, men 13 timmar på det planet gör vi aldrig om, bättre betala mer och få bättre plan och service
Är man liten och kort så kan det gå men det är drygt.
MVH Thailandfantast
|
Jag håller dig. Atlasjet har jätte dåligt benutrymme.
År 2005 så åkte vi med Atlasjets regjulärflyg inom Turkiet från Antalya till Istanbul. Flyget och bolaget var anus. Min pappa planerade och öppna sitt mat bord då den kom bara halvvägs+otrevlig pesonal och piloten trodde att alla skulle bo på hotell i Istanbul. Dessutom ingen kunde engelska.
No more Atlasjet
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|