ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-09-15, 11:02

Gäst

Question Blue1 - åsikter, reseberättelser, betyg
Hej

Har någon av er rest med Blue1? Vad tyckte ni? Jag har bara rest inrikesflyg innom Finland och skulle gärna vetat hurudant det varit på utrikesflygen till mellaneuropa ( Paris, Rom, Aten...)

På inrikesflygen har allting varit bra. Servicen har varit vänlig och maten jag köpt har vairt utmärkt. Dessutom är ju priserna väldigt billiga.

Tyck till, är ni vänliga & tack på förhand
Svara med citat

Gammal 2008-07-31, 15:52

Flugit_och_bedömt

Nykomling
Flugit_och_bedömt är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 0

Standard Blue 1 till Helsingfors
Jag har bara flugit med Blue1 till Helsingfors från Stockholm och det var förra året.

Trots att det är en flygning på knappa 45 minuter hade jag väntat mig mer sortiment i deras buy-omboard sortiment.
Jag var ganska hungrig och skippade dyr fika på Arlanda i hopp att de åtminstånde skulle sälja smörgåsar ombord...som t o m SAS gör på motsvarande sträcka.

Snopen blev jag när det enda i matväg jag kunde köpa var chips och läsk. När jag dessutom skulle börja äta så var det dags för landning.

Jag vill inte tänka mig hur de stackarna i Economy flex fick stressa i sig sin mat som faktiskt ingick.

I övrigt så var jag nöjd med Blue 1...billigare än Finnair denna gång. De kör med Avro 85 (modellen mindre än Malmö aviations) och en MD90 som från början kördes under SAS.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8