ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack (1) Ämnesverktyg

Gammal 2007-08-31, 09:47

Mama

Medlem
Mama är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Rykte: 0

Standard Airtours?
Någon som känner till eller åkt med Airtours? Seriösa?

Gammal 2007-08-31, 10:16

admin

Administrator
admin är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007

Rykte: 10

Standard
Javisst, dom är absolut seriösa. Har dock inte rest med dom. Kanske någon annan som har?
Svara med citat

Gammal 2007-08-31, 13:21

Hallmat

Globetrotter
Hallmat är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Rykte: 7

Standard
Har åkt till Santorini med Airtours. Det funkade bra. Det är inget charterbolag som kan jämföras med Ving, Apollo, Fritidsresor etc. då det är ett engelskt företag och inte har svensktalande guider och inga arrangerade utflykter i egen regi. Däremot förmedlar de kontakter med lokala arrangörer. Så var det i alla fall på Santorini.

Planet hem var 10 timmar försenat men det var inget som Airtours rådde för. De bjöd på käk och jag har inget att klaga på.
Svara med citat

Gammal 2007-09-01, 23:52

Yezzie

Medlem
Yezzie är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2006

Skicka ett meddelande via ICQ till Yezzie
Standard
Har inte åkt med dem själv, men har både syskon och bekanta som åkt med dem. Flygbolaget som de åkte med var Primera Air, vilket kanske säger lite mer då man oftast inte har så mycket kontakt med själva resebyrån.

Har inte några negativa kommenterar överhuvudtaget och de räknas definitivt som seriösa.
Svara med citat

Gammal 2007-09-06, 21:56

Gäst

Smile Skiathos med Airtours
Citat:
Ursprungligen postat av Mama Visa inlägg

Någon som känner till eller åkt med Airtours? Seriösa?
Vi åkte till Skiathos med airtours, lite äldre flygplan än t.e.x Apollo (novair) men helt ok. Hotellet var bra. Airtours prisnivå är ju betydligt lägre än flera andra bolag.
Thomas
Svara med citat

Gammal 2007-10-10, 07:32

annnao

Nykomling
annnao är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2006

Standard Airtours?
Åker till Malta med Airtours i november och undrar om någon som åkt med dem kan berätta? Fungerade allt bra och så?
Svara med citat

Gammal 2007-10-16, 18:41

Stefan&kerstin

Nykomling
Stefan&kerstin är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2007

Red face Airtours
Hej
Vi har åkt med Airtours 2 gånger och det har fungerat jättebra. Trevliga reseledare och bra service på planet. Jämfört med andra bolag så finns det inte så mycket shopping på planet.Men vi tycker det är mindre viktigt. Vi var precis på Kreta och den reseledaren vi hade var mycket trevlig och gav bra information till skillnad från Apollo som vi reste med i somras till samma ställe.
Trevlig resa.
Svara med citat

Gammal 2007-10-19, 15:21

Hallmat

Globetrotter

Standard
Som en allmän information till Airtours-sugna kan man lägga till att Airtours har varierande service avseende reseledare på deras olika resmål. Ibland är de svensktalande, ibland endast engelsktalande och ibland ingen representation alls. På vissa orter kan man boka transfer, på vissa inte.

Jag har åkt med Airtours en gång, till Santorini, och har inget att klaga på. Men allt var på engelska, vilket dock inte gjorde mig något. Men vill man vara säker på att få all information och guidning på svenska så bör man inte resa med Airtours.
Svara med citat

Gammal 2007-11-09, 16:37

Frille

Standard Air Tours
Har rest flera gånger med Air Tours och har bara goda erfarenheter. Det är ett svenskt företag!
Svara med citat

Gammal 2007-11-21, 17:51

Gäst-2

Thumbs up Resa med Airtours
En weekendresa (5 dagars) var helt perfekt, flög med Sterling
Har bokat en ny resa till våren 08.
Svara med citat

Gammal 2007-11-22, 08:54

airtours

Standard undrar lite
Undrar lite?

är det jag som inte förstår eller har ni olika uppgifter om bolaget... någon skriver att det är ett svenskt bolag!!!! någon skriver ju att det är ett engelskt bolag.......

om det är svenskt så tror jag att någon ur personalen talar svenska? men jag har aldrig rest med dom så jag vet ju inte, men det blir säkert en resa med dom för det är ju hely okeya priser dom har....
Svara med citat

Gammal 2007-11-22, 10:16

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Om Airtours - Det finns charter. Och så finns det charter. ger en del svar

Airtours är Sveriges femte största researrangör. Över 100 000 svenskar väljer varje år en cityweekend eller en solvecka med oss.

Airtours är svenskägt. Vilket numera är unikt bland Sveriges stora researrangörer. Därmed behöver vi inte anpassa oss efter utländska ägar- och vinstintressen.
Svara med citat

Gammal 2007-11-22, 10:59

Hallmat

Globetrotter

Standard
Airtours var ursprungligen ett engelskt reseföretag och jag trodde det fortfarande var så när jag skrev inlägget ovan. Men så är det uppenbarligen inte idag.

När jag och min sambo flög till Santorini med Airtours i Augusti 2005 fanns det ingenting som tydde på att det var svenskt. Alla reseledare pratade engelska, all information var på engelska och det fanns ingen svensk guidning på utflykterna.

I fakta för Santorini på deras hemsida står det numera att de har "begränsad reseledarservice med svensk- och engelsktalande guider".

PS. Jag kan lägga till att det engelska airtours finns fortfarande. Det ingår i Mytravel-gruppen.
Senast redigerad av Hallmat den 2007-11-22 klockan 11:08.
Svara med citat

Gammal 2007-11-22, 11:09

Gäst9

Standard Svenskt Eller Engelskt
Citat:
Ursprungligen postat av Hallmat Visa inlägg

Har åkt till Santorini med Airtours. Det funkade bra. Det är inget charterbolag som kan jämföras med Ving, Apollo, Fritidsresor etc. då det är ett engelskt företag och inte har svensktalande guider och inga arrangerade utflykter i egen regi. Däremot förmedlar de kontakter med lokala arrangörer. Så var det i alla fall på Santorini.

Planet hem var 10 timmar försenat men det var inget som Airtours rådde för. De bjöd på käk och jag har inget att klaga på.
HEJ.
jag ska boka häe nästa gång jag reser. det är helt perfekt för mej att få välja lite själv. och jättebra priser. men du skriver att det är ett engelskt bolag och när jag läser så vill jag uppfatta att det är ett svenskt bolag, hmmmm kanske inte så seriöst ändå? nja bäst att hålla sig till ving kanske
Svara med citat

Gammal 2007-11-22, 15:24

Mama

Medlem
Mama är inte uppkopplad

Standard Airtours
Då jag reste till Cypern med Airtours så åkte vi med samma flygplan som Solresors resenärer och flygbolaget hette Primera och hade bästa maten jag ätit på en kortrutt ( och endel långrutter med för den delen....) och guiden på resemålet var en snygg och trevlig ung man som var helt svenskspråkig!

Gammal 2008-07-09, 11:52

Gäst

Standard Anti Airtours
Har ni haft några dåliga upplevelser med Airtours kan ni posta det på bloggen Anti Airtours som handlar om deras bemötande

Anti Airtours
Svara med citat

Gammal 2008-07-09, 14:53

Gäst

Angry Zakynthos juli 08
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Har ni haft några dåliga upplevelser med Airtours kan ni posta det på bloggen Anti Airtours som handlar om deras bemötande

Anti Airtours
Hej!

Sitter här och är ganska irriterad, min son + sällskap bokade en sista minutenresa i förra veckan till Zakynthos med avresa 8 juli. De blev drabbade av den tabbe som skedde med planet på Arlanda, påkörningen av en bagagelastare. De var ca 160 passagerare som skulle med planet, de fick vänta, ordinarie startid var 11.15. 130 resenärer kom iväg vid 3 tiden på eftermiddagen, de resterade 28 st fick vänta till 19.00 innan de kunde lyfta med ett litet propellerplan till Zakynthos som de trodde då. Ingen mat på planet, mellanlandning i Wien med landning på Corfu, på Zakyntos kunde de inte landa. Vidare busstrasport till ett hotell i närheten, då var klockan 2 på natten. Dag 2 åter vänta på buss som skulle ta dem till flygplatsen på Corfu, därifrån startade de 14.00 för att sedan bli inkvarterade på ett rent "skithotell", hotellrummet var inte städat, mat fanns kvar, obäddat och allmänt skitigt, sängarna i princip obrukbara. Detta är information som jag fått från min son i skrivande stund. Får bara hoppas att det ordnar sig till slut. Man kan bara ana att ersättning för detta kan bli ett stort problem.
Svara med citat

Gammal 2008-07-09, 16:24

Mama

Medlem
Mama är inte uppkopplad

Thumbs up Så olika kan det va´
Åkte ifjol på hösten med Airtours till Cypen (tyvärr var Cypern bara på prov för dem och iår har de tillsvidare inte resor dit) och var väldigt nöjd med resan. God mat ombord på planet (bästa flygmaten på länge, bättre än på många sk. långresor...) och inga fördröjningar eller krångel. Boendet på ett mysigt familjeägt hotell med enkel morgonfrukost, ingen lyx men helt ok. Och med en helt fantastisk utsikt över strand/havsområdet och hamnen i Aiya Napa. Reseledaren var en ung kille (Christian?) grön på Cypern, men entuastisk och hjälpsam.Så för oss var Airtours en trevlig upplevelse, vi fick tag på resan endast några veckor före så vi hade inga större förväntningar på den för oss okända researrangören.
Däremot har vi varit både nöjda och besvikna på både Fritidsresor och Ving så reser man nu och då så råkar man alltid ut för saker man är mindre nöjd med och ibland lönar det sej att reklamera.

Gammal 2008-09-11, 07:55

ludde

Angry Uselt flyg bolag
Hej
Jag och min fru bokade en resa till Rodhos via AirTours . Vi skulle flyga till Rodhos 2008-08-30 kl. 16.45
men vi blev sittande på gaten i över 4 timmar!Någon vettig information om förseningen fick vi inte. vi var hungriga och trötta men vågade inte lämna området eftersom ny tid för flygningen kunde inte anges.
vi och flera med oss frågade gång på gång om orsaken till förseningen samt om vi kunde få information om beräknad ny flygtid, förgäves.
efter 3 timmar när vi spenderande en del av vår semesterkassan på mat och dryck fick vi matkupong på 100 Skr , men vad kan man köpa för denna summa på Arlanda?( märkligt nog tar ni 140 kr för en liten måltid ombord)
till slut fick vi ge med oss och köpte lite mat , vi visste ju inte hur länge vi skulle tillbringa vår tid på Arlanda.Mitt i måltiden kom anropet om ombord stigning så vi lämnade kvar förstås.

När vi väl satt på planet frågade min fru efter ett glas vatten för att ta sin medicin, det gick inte sa er personal, man måste köpa den för 15 kr. det gick inte att byta måltiden mot dricka heller.
Efter ca 20 min sittande på planet fick vi äntligen lyfta.

Hemresan på lördag den 06 sep blev inte bättre. Er flygplan blev försenad IGEN, visserligen "bara 1 timme" men ändå...
Flygplanen var dessutom ostädad, det fanns smuts på säten, samt chips och godis golvet,man blev verkligen äcklad.
Svara med citat

Gammal 2009-01-27, 00:01

Laura

Standard Resa till Zakynthos
Jag och 3 tjejkompisar åkte ner till Zakynthos Augusti 08, och hade en jätte trevlig reseledare som mötte upp oss när vi landade på zakynthos. Vi fick bra service, hotellet var bra så jag har inget att klaga på.. hel nöjda var vi och hade en grejt semester med Airtours
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.reseforum.se/forum/tyck-till-om-flygbolag/14002-airtours.html
Postat av For Type Datum
Charter, Charterresor, Paketresor och Sista Minuten This thread Refback 2007-09-01 17:00

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8