Checkar man in i god tid på internet kan man välja fritt bland lediga platser och då har man också en bättre överblick av tillgängligheten. Vill man vara 100% säker på att få bra platser kan man ringa Condor och reservera plats i förväg (telefonnummer finns på deras hemsida, har för mig att dem t.o.m har ett svenskt nummer) mot en avgift. Dyker man upp på flygplatsen utan att ha ordnat en sittplats i förväg blir man tilldelad en plats efter tillgänglighet, så är det hos alla bolag oavsett charter eller reguljärt. Det var ju otur att ni inte fick sitta tillsammans, men sådant händer ibland. Försökte ni prata med passageraren som satt mitt emellan er? Han/hon kunde ju bytt plats med en av er? Jag upplevde samma situation på en SAS flight men det gick bra att byta plats med grannen och så var problemet löst!
För ett par månader sedan flög jag Condor på sträckan Mallorca-Leipzig. Jag var nog den enda icke-tysken ombord, vilket är ganska logiskt, och kabinpersonalen blev allt förvånad när jag hälsade dem på engelska!

Men som vanligt var det full service, komfort och bra mat/dryck även i economy.