ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-08-08, 16:09

Snofsan

Medlem
Snofsan är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2006

Rykte: 0

Standard Tuifly Nordic
Jättebra! Åkte till Isla de Margarita jan -07 med dem. Bekvämt på flyget, trevlig personal, GOD mat, bra filmer.
Svara med citat

Gammal 2007-08-09, 11:34

Robin.larsson

Moderator
Robin.larsson är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2006

Rykte: 6

Skicka ett meddelande via MSN till Robin.larsson Skicka ett meddelande via Yahoo till Robin.larsson
Standard
Tycker att det är ett bra bolag. Bra personal och bra filmer.
m.m

Koh Lanta 27/1-12 - 14/3-12
Svara med citat

Gammal 2007-09-05, 20:27

Gäst

Smile
Jag åkte till Cypern med dem och de är väl okej.
Men jag tyckte väl inte att filmerna var speciellt bra. Varken för barn eller för familjerna.

Sen tyckte jag att flygplanet kändes jättegammalt. Ni vet...en sån där gammal tv monitorn som måste tas ner och upp manuellt....ja jag vet inte men planet kändes inte så modernt. Men utrymmet kändes okej och servicen var jättebra så att jag har väl inget att klaga på ;-)
Svara med citat

Gammal 2007-09-15, 18:33

Kenneth

Medlem
Kenneth är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Rykte: 5

Standard
Fullt nöjd med TUIfly nordic, vi flög januari 07 till Isla Margarita med deras långdistansplan, en Boing 767-300, bra benutrymme, 2+4+2 platser, bra personal - svensk och finsktalande. dock missade dom lite angående det förbeställda, vi hade betalt, men fick ej allt.
Så det var ju vårt eget fel att vi inte kollade förrän vi kom hem, och då var det ju så dags.
Nu rörde det sej inte om mer än 60 kr, så vi bråkade aldrig om det.
Men ett gott råd kan ju vara - lita inte på att de förbeställda varorna är ordentligt expedierade.
Svara med citat

Gammal 2008-02-25, 14:44

Annapanna

Medlem
Annapanna är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2007

Unhappy Kan inte rekommendera TUIfly
Jag kanske har haft otur då jag flög med TUIfly Nordic, men upplevde inte bolaget som särskilt bra.
Flög till Kap Verde i november med Fritidsresor/TUIfly Nordic.

Service
förseningar, maten kom inte ut förrän efter flera timmar. Först var man vrålhungrig innan middagen, men sedan kom kvällsvickningen mindre än en timme efter 3-rätters middag....Dålig tajmning. Dessutom var alla snacks slut redan efter en timmas flyg. Ingen vits att ha gratis snacks om det inte finns nåt! Servicen var på det hela godkänd, men absolut inte mer. Personalen skyllde förseningen på hemvägen på "de långsamma lastarna på Kap Verde" vilket inte är särskillt professionellt. Flyger man dessutom dit en gång i veckan borde detta vara ett känt faktum och då får man väl anpassa flygtiderna därefter? På vägen hem var snacksen slut redan innan vi lyfte.

Planet
Det plan vi åkte med (B-767) kändes gammalt. Endast ett fåtal gamla tv-monitorer (inga egna i stolen). Förstaklassstolarna var lika små som övriga (bara några centimeters bättre benutrymme). Dessutom var förstaklass "seatat" 2-3-2, vilket innebar att det alltid blev en massa splittrade par, eftersom de flesta som åker första klass är par. Väldigt knäppt. Har förut åkt med Novair som hade 2-2-2 och stora lyxiga stolar istället. Då får alla sitta brevid sin partner, vilket kan vara mysigt om man ska sitta i stolen i 12 timmar.

Vi ska (tyvärr) åka med TUIfly snart igen. Bokade denna resa redan innan vi åkt till Kap Verde. Vi åker till Isla Margarita om två veckor. Planet är nog exakt lika som det vi åkte med till Kap Verde, så det är bara att bita ihop och hoppas på att timmarna går fort...

Kanske har jag bara haft otur? Jag hoppas på det :-)
Svara med citat

Gammal 2008-02-25, 19:52

Robin.larsson

Moderator

Skicka ett meddelande via MSN till Robin.larsson Skicka ett meddelande via Yahoo till Robin.larsson
Standard
ojojoj, det låter inte roligt.
Har aldrig hört förut att dem har fått slut på försäljningen ombord..
Hoppas att det bara var denna gång det hände när ni åkte.
Det brukar fungera perfa när jag åker annars.

Ha en trevlig resa!

Svara med citat

Gammal 2008-02-26, 16:12

Annapanna

Medlem

Standard
Låter betryggande :-)
Svara med citat

Gammal 2008-02-26, 16:24

Robin.larsson

Moderator

Standard
Du får skriva sen och säga hur denna resa gick för
er!

Trevlig resa!

Svara med citat

Gammal 2008-02-27, 14:38

Annapanna

Medlem

Smile jag ska rapportera...
Hej!

Kommer att kunna rapportera både från min pojkväns föräldrars resa till IM med TUIfly Nordic på fredag (29/2-14/3) och från våran resa med TUIfly Nordic (14/3-28/3)!
Svara med citat

Gammal 2008-02-28, 01:41

oldie

Globetrotter
oldie är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007

Standard
Det ska bli kul att ta del av era erfarenheter!

För att inte sätta er i alltför hög förväntning måste även jag tillägga att TUfly inte är jättebra. Deras gamla plan borde bytas ut och sedan satsa på lite mer på att ta hand om kunderna.

Jag har flera dåliga erfarenheter dessutom när det gäller deras Premium Class

Ha en trevlig resa!!!! Den kommer att bli underbar!
Svara med citat

Gammal 2008-02-28, 10:57

Robin.larsson

Moderator

Standard
Dem har ju bytt ut deras 757: or nu mot två nya.
SE-RFP, SE-RFO....

Svara med citat

Gammal 2008-03-08, 13:36

Gäst

Smile Blue Comfort
Nästa år kommer våra nya B767 tre st då vi inför Blue Comfort

Annapanna:

Vet inte om du kanske blandar ihop våran Premium Class med Extra Class eftersom du säger att stolarna var dem samma i hela flygplanet?

Förseningar är något som vi precis som alla andra flygbolag drabas av då och då det är tråkigt för alla inblandade.

Kap Verde har alltid och kommer förmodligen alltid vara ett problem så länge vi flyger dit, det är faktiskt så att markpersonalen gör ett dåligt jobb där och försenar våra avgångar, så jag tror inte den besättnigen du flög med "skyllde" ifrån sig.

Låter tråkigt att du fick middag och 2a serverigen så tätt inpå och att snackses var slut men det är ju så att ombord på ett flygplan så är lastningen begränsad, bara att ursäkta men vi som jobbar i kabinen på TUIfly Nordic är inte mer än bara människor vi också och ibland kan det gå fel med servicen.

Hoppas att din flygning med oss till Porlamar var trevligare!

Robin.larsson:

Det stämmer också att våra 75or som vi bland annat flyger med till Cypern har vart ganska gamla, men den sista bytes ut så sent som i feb 08 mot en ny så dem finns inte kvar i produktionen.
Svara med citat

Gammal 2008-03-08, 17:52

Robin.larsson

Moderator

Standard
Gäst:

Arbetar du som kabinpersonal på Tuifly Nordic?

Du blandade nog ihop mig med en annan som hade klagat på era
757`or till Cypern...

Svara med citat

Gammal 2008-03-11, 11:37

Annapanna

Medlem

Standard
Hej Gäst - kabinpersonal på TUIfly!

Jag åkte premium class (2495:- extra med extra måltid och gratis dryck)

Jag anser verkligen att stolarna inte är bättre (möjligen marginellt). Gången är bredare i premium class, men inte stolarna. De gick heller inte att fälla tillbaka särskillt långt. Går inte att jämföra med de stolar Novair (Apollo) hade på sina plan 2006 (det gick att spela spel på armstöden mellan stolarna och du kunde fälla bak stolen långt bak och få upp ett fotstöd, så att det blev som en riktig vilstol.

Jag hade förväntat mig ungefär samma på TUIfly, så det är inte så konstigt att jag blev besviken? Jag hade ju till och med betalat mer denna gång...
Svara med citat

Gammal 2008-03-11, 18:15

Robin.larsson

Moderator

Standard
Vet någon vad det är för filmer som visas på ut-hemresan?
Arlanda - Teneriffa..

Svara med citat

Gammal 2008-03-11, 21:02

darlingen

Nykomling
darlingen är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2005

Standard
Jag har aldrig upplevt TUI Fly Nordic, eller Britannia som det hette förr, som ett dåligt flygbolag. Har flugit med dem till och från Grekland, Turkiet och Egypten. Alltid varit nöjd.
Svara med citat

Gammal 2008-03-13, 22:07

Dominik4

Medlem
Dominik4 är inte uppkopplad

Standard
Hej!

Kan hålla med Annapanna om mycket.
Tui har mycket sämre service och sämre med utrymme vad det gäller stolarna och benutrymmet.
Har man åkt Supernova class på Novair, blir man helt klart besviken på TUI.

Supernova på Novair byggdes om, och blev Nya Superior class, med ett benutrymme liknande den som finns på Tui Premium class, detta gjorde man för att utöka antalet platser till mer än det dubbla. Tidigare var det 24 platser.

Men TUI kunde haft betydligt bättre service och bekvämare stolar med ordentligt fotstöd.
Tex på novair är det alltid en personal som servar första class hela tiden, och finns tillgänglig, det fanns inte på TUI.
När man gick ombord på Novair så fick förstaclass resenärerna en meny, så man kunde se vad som serverades och vilka val man kunde göra. På TUI ropade de ut i högtalarna vad som serverades.
På novair satt man dessutom i en avskild del av planet därframme, På Tui var det inte ens avdelat.

Vad det gäller underhållning har varken Novair eller Tui tvskärmar i stolarna.

Vi har åkt Novair Supernova class till Dominikanska Republiken med en airbus 330 4 ggr, och med Tui´s 767 till Isla Margarita 1 ggr.

Tui kan lära mycket om service i sin Premiumclass av Novair.

Kan bara hoppas att det blir bättre med Nya Blue Comfort Premium, när den lanseras till nästa säsong.

Åker till IM igen i november så jag hoppas på en stor förändring av TUI.

MVH Mormor
Svara med citat

Gammal 2008-04-15, 18:07

Gäst

Standard
Hur gamla är deras 767or? Är de pålitliga?
Svara med citat

Gammal 2008-04-15, 18:44

Gäst

Standard
Vad är bäst mellan TuiFlys B767 och Mytravels A330? Benutrymme osv.
Svara med citat

Gammal 2008-04-15, 19:17

Robin.larsson

Moderator

Standard
Skulle tro att det kommer att bli TuiFly`s 767`or.
Dem ska ju nu bygga om så att man får mer benutrymme!

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8