ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-07-25, 20:36

Marie A

Nykomling
Marie A är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: jul 2007

Rykte: 0

Standard Singapore Airlines ?
Vad tycker ni om Singapore Airlines?
Svara med citat

Gammal 2007-07-25, 22:59

kille_30

Medlem
kille_30 är inte uppkopplad
kille_30s avatar

Reg.datum: jul 2007

Rykte: 0

Standard Ett av de bästa...
...flygbolagen jag flugit om inte det bästa. Då jag flög från London till Singapore så "slipper" man en massa barnfamiljer med gnäll och skrik som ofta kan ses på Thai planen från Stockholm. Det blir med andra ord en mer "business like experience". Man känner sig som speciell även om man flyger ekonomiklass på SIA. Maten är mycket bra och underhållningen ombord ännu bättre. Sedan är planen i gott skick och kabinpersonalen så serviceinriktad man kan bli.

Kommer ihåg en gång när en av motorerna inte fungerade så dem var tvungna att skaffa fram ett plan till, passagerarna togs till en lounge där vi fick äta gratis mackor och dricka den korta tid det tog innan en ny 747:a stod på plats. Bra information hela tiden.

5 plus i gott sällskap med Cathay Pacific och Emirates enligt mig.
Svara med citat

Gammal 2008-03-19, 09:07

olov

Administrator
olov är inte uppkopplad
olovs avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Skicka ett meddelande via MSN till olov Skicka ett meddelande via Yahoo till olov
Standard
Singapore Airlines är det bästa jag flugit med.

Detta gäller en resa London <-> Singapore.

Boeing 747-400 (jumbojet) på nervägen.
Egen skärm i varje säte, bra med benutrymme för att vara ekonomi och service snäppet över Qatar air.

Airbus A380 på hemvägen, första flighten till europa. En underbar upplevelse. Extremt tyst i kabinen. Benutrymme ungefär som i jumbojet på nervägen men lite bredare säten.
Egen 14" Widescreen med bra filmutbud var pricken över i.

Som alltid önskar jag mig mer benutrymme då jag är rätt lång. Men det var faktiskt helt OK.
Svara med citat

Gammal 2010-05-09, 10:57

Gäst2

Standard Mycket trevligt flygbolag
Jag flög Asmsterdam - Singapore och sedan Singapore - Bali med dem. Bästa ekonomi som jag har flygit överhudtaget. Mycket fräscha plan samtidigt som benutrymmet är riktigt bra - det bästa jag sett i Economy. Blir det bättre än så här i economy?

Personalen är mycket serviceminded. Öl, vin drinkar och div. snacks så mycket du vill. Vagnen passerar många gånger. Infotainment system finns i varje stol. Det märks verkligen att de är ett servicebolag.

Jag flög B777-200 och de står på tur att fasas ur när de får leverans av B787 och A350.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8