|

2007-11-20, 00:06
|
Reg.datum: nov 2007
Rykte: 0
|
Jag har rest mycket till Asien med olika bolag och nu sist var det Air France, vilket var ett totalt fiasko!! Jag åker ALDRIG mera med dem, det finns inget mera byråkratiskt bolag. Jag hade beställt sittplats vis exit eller mittengången eftersom jag har långa ben och behöver resa på mig lite då och då. Men det hade konsekvent placerad mig vis fönstren på alla flighter och det var stört omöjligt att ändra på detta!
Jag fick ha total 32 kg bagage med mig och någon hade tydligen läst max skylten på handbagage som måste, så alla som hade mera än 20 kg i Cargo bagage och mindre än 12 kg handbagage fick packa om allt på flygplatsen, sedan fick man springa till ett ställe och väga det så det verkligen blev 12 kg. Alltså man var tvingad att ha 12 kg handbagage först och främst sedan fick resten vara i Cargo. Var det därefter övervikt med så mycket som ett kg fick man betala 40 euro vilket är 1 % av bussines Class biljett!!! Har aldrig sett någon sitta i baggageutrymmet!!! Det svagaste punkt i cabinen på ett plan är just hatthyllan, för de faller ner om något händer och de flesta bolag vill att man minimera handbagaget till så lite som möjligt till förmån för att ha det i Cargo. Men inte Air France de vill maximera risken för passagerarna.....
Personalen var väl ok, men maten dålig och benutrymmet var som en billig charterresa inom Europa. De skriver på sin hemsida att det är 32 cm mellan sätena, men var det 28 var det högt satt. Vansinnigt med så litet utrymme på en 14 timmars resa!
Så jag vill varna för AIR FRANCE de är endast dyra!
|
|