|
Air Berlin - åsikter, reseberättelser, betyg
|

2007-07-10, 09:48
|
Reg.datum: nov 2005
Rykte: 10
|
Air Berlin - åsikter, reseberättelser, betyg
Här kan du berätta om din flygresa med Air Berlin.
|
|
|

2010-01-22, 16:59
|
|
|
cZRGAx
Mycket bra flygbolag, flög till Berlin från Köpenhamn via Dusseldorf.... kostade lika mkt som en direkt biljett, men jag är lite av en flygnörd och tyckte det kunde bli kul o göra en transfer på DUSSELDORF International
Airbus & Boeing flyg på sträckan.... Bra Service, god macka ombord (GRATIS) med kaffe o juice.... lite tilltugg på inrikes sträckan.... I liked it!!
Bra pris 29 euro!!!
|
|
|

2010-01-24, 14:30
|
|
|
AirBerlin är ett vinnarbolag!
Jag är trogen resenär och dessutom medlem i deras bonus program. Det hela började med ett behov att pendla mellan Köpenhamn och Berlin. Den prismässiga konkurrenten var Sterling, som saknade all form av servicekänsla. Den kvalitetsmässiga konkurrenten var SAS, som oftast var dyrare. Det blev AirBerlin och i efterhand är jag väldigt nöjd med mitt beslut.
AirBerlin klassas som ett lågprisbolag, men själv skulle jag snarare kalla det mellanklass. 20kg baggage åker med utan kostnad. Internationella tidningar erbjuds ombord utan kostnad. Drycker och tilltigg serveras utan kostnad. Denna kvalitet på servicen är redan högre än exempelvis SAS. Man känner sig väl omhändertagen, och komforten är hög.
Personalen har ett professionellt agerande i alla situationer. Vid de få tillfällen då något gått snett, exempelvis försening, visade såväl kundservicen som kabinpersonalen stor kunskap och hjälpsamhet.
Till skillnad från flygbolag som Ryanair och Wizzair väljer AirBerlin alltid stora flygplatser med bra anslutningar. Deras lägsta biljettpriser går på 290 SEK / 29 EUR vilket inte alltid slår deras konkurrenter. Men så länge prisskillnaden är låg skulle jag absolut rekommendera AirBerlin. På följande sträckor har jag hittils rest med dem:
Köpenhamn-Berlin
London-Leipzig
Köpenhamn-Düsseldorf-Dresden
Göteborg-Berlin
Nürnberg-Leipzig
Leipzig-Mallorca-Barcelona
|
|
|

2010-02-23, 14:23
|
Reg.datum: feb 2010
Rykte: 2
|
För ett par dagar sedan flög jag AirBerlin på sträckan Leipzig-Mallorca-Barcelona.
Första sträckan till Mallorca gick felfritt:
som vanligt fick man en saftig smaklig smörgås, och komforten i 737-800:an var inget mindre än topp.
Andra sträckan till Barcelona gick sådär:
efter att passagerarna bordat planet fick vi reda på att det fanns ett tekniskt problem, och att reparationen skulle ta ungefär 1 timme. Stämningen i kabinen blev dyster, men personalen såg snabbt till att dela ut extra matsäck, drycker och kuddar. Ilskan över förseningen sjönk genast, något som andra flygbolag oftast misslyckas med. Däremot förstår jag inte varför dem lät passagerarna borda planet trots felet. Det hade varit mycket bekvämare att stanna på flygplatsen under tiden planet reparerades.
Senast redigerad av PeterSouth den 2010-03-19 klockan 23:27.
|
|
|

2010-07-05, 15:21
|
Reg.datum: jun 2007
Rykte: 0
|
Långflyg?
Är det någon som vet hur de är på de långa flyg? Ex till Bangkok?
Har fått bra prisförslag....(andra bolag i samma prisklass är SAS, KLM, Lufthansa).
|
|
|

2010-07-05, 15:28
|
|
Min längsta restid med AirBerlin var 3 timmar men det gick fint. Jag har dock hört både plus och minus av andra som rest längre, så det är väl ungefär som de flesta andra bolag.
Vad jag vet är att man alltid får ordentlig mat och dryck ombord, och att endast business class sätena har inbyggda TV skärmar medan economy har TV-skärmar hängandes i taket.
Här finner du mer info!
|
|
|

2011-02-23, 16:23
|
Reg.datum: okt 2010
Rykte: 0
|
Det var positiv läsning om Air Berlin!
Har just bokat en resa GOT-TXL för hela familjen i sommar, fick fram priset 2500-någonting. Fortsatte bokningen och satt bara och väntade på att det skulle poppa upp det ena tillägget på det andra (har rest en del med Ryan - fast jag är en nöjd Ryan-resenär - har kommit billigt undan och utan missöden) men det dök aldrig upp några tillägg!
Som extra överraskning så ingår även 20 kg bagage och gratis kaffe/läsk/macka! Bara en enkel fika på flyget, tex på SAS el Ryan brukar dra iväg upp mot 200 spänn för familjen.
Så nu ser jag fram mot en behaglig flygresa och några trevliga dagar i Berlin i sommar! =)
|
|
|

2011-09-22, 01:06
|
|
|
Air Berlin
48 timmars försening i New York, omöjligt och jag menar omöjligt att få kontakt med någon som i första hand kan utfärda ett förseningsintyg. Bara en massa frågor och att de noterat i sitt system. 3 månader har gått och en massa mail men inget intyg och absolut ingen kompensation. Det är Air Berlin.
|
|
|

2011-09-22, 02:07
|
|
Tyvärr har AirBerlins kundservice "på marken" försämrats rejält. Det kan nog bero på att dem gått med förlust den senaste tiden och börjat spara in på allt. Det tar tid att få svar och man får tjata flera gånger tills någon ger upp - förhoppningsvis dem...
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|