ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-07-06, 17:53

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard Malaysian Airlines - åsikter, reseberättelser, betyg
Här kan du berätta om din flygresa med Malaysian Airlines.
Svara med citat

Gammal 2007-07-18, 00:58

Standard
Absolut bästa bolaget jag rest med.
Men sen är jag alltid lite impad när det finns tv i stolsryggarna så att man själv kan välja vad man vill se på, eller om man vill spela spel. Det är verkligen kanon när man flyger långt.

Personalen har också varit servicevänlig.
Svara med citat

Gammal 2007-09-01, 09:57

samuru

Nykomling
samuru är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Rykte: 0

Standard
Jag tycker också Malaysian är bra. Det enda dåliga var dom kassa hörlurarna man fick, fast det är dom inte ensamma om.
Svara med citat

Gammal 2007-09-02, 17:51

Gäst

Thumbs up bästa!!!
Måste säga att Malaysia Airlines är det absolut bästa flygbolag jag rest med!
Svara med citat

Gammal 2008-01-13, 22:12

reseproffset

Medlem
reseproffset är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Standard Malaysain- Toppen
Åkte med dom till New York förra våren. Kunde dessutom uppgradera mig till Business för ynka 2 000 kr i tillägg. Suverän komfort, mat och service.

Där borde de europeiska bolagen lära sig, den service och glädje som personalen uippvisar i alla klasser på Malaysia är toppen. Dessutom flyger dom med nya Boeing 777 med hela 34" i pitch i ekonomiklass!

Prova dom, ni bli inte besvikna!
Svara med citat

Gammal 2008-01-13, 23:07

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Rykte: 10

Standard
Jag har rest med Malaysian Airlines både i deras Boeing 777 och Boeing 747 och måste säga att jag blev besviken. Jag flög den helgen för 2 år sedan när dom gick över från att flyga B747 till B777 till Arlanda så jag fick flyga ena planet ut och andra hem.

På utresan åkte jag som sagt 747 som har 2-5-2 stolar i bredd. Jag hamnde mitt i 5 raden, 17 rader ifrån min partner som jag reste med. Så grundförutsättningarna var inte de bästa. Jag satt ganska långt fram i planet och frågade personalen om det fanns möjlighet till annan placering så jag kunde sitta med min flickvänn. Jag fick ett surt svar av typen "det fattar du väl att det inte går när planet är fullsatt"... Som sagt satt jag ganska långt fram så jag hade ingen aning hur det såg ut där bak. Senare när det delades ut kuddar fick jag ingen trotts att jag räckte ut handen och sedan samma sak när menyerna delades ut. Så när dom kom med maten och jag inte hade nån meny och frågade vad jag kunde välja på fick återigen en sur kommentar "kolla menyn"... Jag vet inte hur mycket benutrymme dom har i sina 747 eller om jag satt i nån udda rad med mindre utrymme, men jag kan inte minnas när jag flög så trångt senast.

Hemresan med 777 var inte mycket bättre, nu hamnade jag iofs bredvid min flickvän men båda våra stolar var trasiga så dom gick inte att fälla och dom här lek/spel-skärmarna var trasiga på båda våra platser.

Malaysian Airline är ett flygbolag med bra rykte och det är säkert ett bra bolag, men mina upplevelser var allt annat än positiva. Dålig service i kombination med trånga och trasiga stolar förstörde min upplevelse helt.

Betyg 2 av 5.
Svara med citat

Gammal 2008-01-14, 01:01

reseproffset

Medlem
reseproffset är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Standard
Det är naturligtvis tråkigt när sådant händer. Därför är jag alltid manisk att seata mig själv och min fru. Jag går alltid in och kollar hur planen är konfigurerade och tittar på Welcome to SeatGuru! Your Guide to Airplane Seats and In-flight Amenities för att hitta var jag vill sitta. Jag kan till och med välja bort bolag om jag inte kan seata mig där JAG vill sitta. Att komma vid inchecklningen och få ihop det är för det mesta tyvärr kört.

Om inte i Business klass (även där seatar jag oss så fort vi bokar resan) så vid nödutgång eller annan bra plats. Alla kan ha en dålig dag och saker kan gå sönder. Men när jag reste med malaysia för ett halvår sedan så var domfantastisk. Dessutom så har de klättrat i ranking de senaste åren.
Svara med citat

Gammal 2008-12-11, 23:57

Jonna

Medlem
Jonna är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007

Standard baggage?
ska flyga med malaysian fran newark till arlanda om nagra dagar och undrar hur mkt baggage man far checka in? Har kollat deras hemsida och det star 20 kg for alla destinationer men det later lite? SAS har 2 x 20kg plus handbaggage. Menar de 20 kg totalt , inkl handbaggage? Jag ska flyga billigaste klassen, ekonomi. Jag flog inte med dem pa hitresan.
Svara med citat

Gammal 2008-12-13, 01:49

Jonna

Medlem
Jonna är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Jonna Visa inlägg

ska flyga med malaysian fran newark till arlanda om nagra dagar och undrar hur mkt baggage man far checka in? Har kollat deras hemsida och det star 20 kg for alla destinationer men det later lite? SAS har 2 x 20kg plus handbaggage. Menar de 20 kg totalt , inkl handbaggage? Jag ska flyga billigaste klassen, ekonomi. Jag flog inte med dem pa hitresan.
jag svarar pa min egen fraga. det ar 2 x 23 kg som galler for alla som reser till nordamerika oavsett flygbolag, och det visste jag inte.
Svara med citat

Gammal 2009-01-02, 11:30

Martin L

Standard Economy-Business-class
Har någon koll på vad det kostar att uppgradera från Ekonomiclass till Business? Eller vart jag kan hitta den informationen.

Flyger ARN-KL i Mars och min sambo kommer vara nyopererad och måste enligt läkare kunna sitta helt utsträckt med ena benet under långflygningen. Jag har anmält till resebyrån (Jambotours) som skulle försöka se till att vi får platser för personer med nedsatt röresleförmåga och extra behov av plats, men inte fått något besked. Vart i planet finns dessa platser?

Tacksam för svar.
Svara med citat

Gammal 2009-02-26, 22:08

Gäst

Talking Bra "ben" säten
Citat:
Ursprungligen postat av Martin L Visa inlägg

Har någon koll på vad det kostar att uppgradera från Ekonomiclass till Business? Eller vart jag kan hitta den informationen.

Flyger ARN-KL i Mars och min sambo kommer vara nyopererad och måste enligt läkare kunna sitta helt utsträckt med ena benet under långflygningen. Jag har anmält till resebyrån (Jambotours) som skulle försöka se till att vi får platser för personer med nedsatt röresleförmåga och extra behov av plats, men inte fått något besked. Vart i planet finns dessa platser?

Tacksam för svar.
Hej,
Om du går in på denna internetsida www.mrgreen.com och söker fram det flygbolag du åker med samt flygtypen så kan du se hur platserna ser genom att flytta musen över sätena. Superduper site! Ha en bra resa.
Svara med citat

Gammal 2009-02-26, 22:11

Gäst

Standard Sorry fel länk...
Citat:
Ursprungligen postat av Martin L Visa inlägg

Tacksam för svar.
Här kommer rätta länken Airline Seating Charts, Best Airplane Seats - SeatGuru
Svara med citat

Gammal 2009-03-10, 13:30

Gäst

Talking malaysia airlines
jag flög med Malaysia airlines 2005 till kuala lumpur och sedan till phuket i ekonomi klass och jag tykte dov va kanon med bra mat och bra kabinpersonal dessutom fick man glass men det enda man kan klaga på va att min tv skärm fungerade inte
Svara med citat

Gammal 2009-12-06, 21:13

Daniboiii

Medlem
Daniboiii är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Standard TOppen bra
Helt klart ett av de bättre bolag jag rest med... Mycket trevlig personal som är serviceinriktade... Bra teknik på planet, man får välja själv vilka filmer man vill se samt vilka spel man vill spela. dock en hel del filmer man sett redan men plus att man har egen tv i stolsryggen framför och inte behöver dela den med nån annan om man inte vill =) ....

Lång resa till Kuala Lumpur, men bra service bra mat.. TOppen.. hyfsat billigt oxo om man bokar i tid....
Svara med citat

Gammal 2011-08-04, 14:37

Laggeman

Globetrotter
Laggeman är inte uppkopplad
Laggemans avatar

Skicka ett meddelande via ICQ till Laggeman Skicka ett meddelande via MSN till Laggeman
Thumbs up Toppen!
Åkte med dem mellan KL och Male, Maldiverna ToR april 2006 samt KL-Amsterdam i början på Maj.
Mellan KL o Male var det lite mindre plan med gemensam tv-skärm men god mat och bra service och mycket trevlig personal. Tjejen hade dessutom bränskadat foten så personalen på flyget såg till att komma med is hela tiden samt förvarnade en läkare på flygplatsen i KL så han visste att vi skulle komma när vi landat.
Resan hem från KL via Amsterdam var bättre, då hade vi egna skärmar med spel och film att tillgå och vi hade möjlighet att välja på olika maträtter. Man fick också ett litet paket med tandborste och tandkräm på flyget.
Vi ska flyga med dem igen i höst mellan Istanbul och KL och ser fram emot detta!

Edit 27/9 -11: Nyss hemkommen från en ny resa till KL, denna gången via Istanbul och med Turkish Airlines den första sträckan. Malaysian var som vanligt väldigt bekvämt och god mat och service. Nackdelen för vår del var att vi satt på rad 20, antagligen den enda raden på hela planet utan fönster. Eftersom vi flög över natten gjorde det ju inte så mycket, men alltid kul att kuna kika ut på marken när man landar och lyfter.
Jag kan varmt rekomendera alla som flyger till KL att flyga med Malaysian Airlines, smidigt och enkelt och bra på alla vis!
Senast redigerad av Laggeman den 2011-09-27 klockan 14:10. Anledning: Uppdatering, flugit igen.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8