ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-03-31, 00:34

Gäst

Standard
Menar 960 och 961..
Svara med citat

Gammal 2011-05-17, 20:32

Babar

Globetrotter
Babar är inte uppkopplad
Babars avatar

Reg.datum: nov 2009

Rykte: 3

Skicka ett meddelande via MSN till Babar
Standard
Om inte vi hade haft så många turister som åkt till Thailand så hade vi kanske fått A340-600 eller B777 till Arlanda?

Gammal 2011-06-03, 08:04

jacko3

Nykomling
jacko3 är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2011

Rykte: 0

Standard
Läste att Thai ska modernisera sina Boeing 747 flygplan. Första moderniserade flygplanet har redan levererats och ytterligare nio väntas närmasta 1-2 åren.

I de nya sätena finns egna skärmar med en stor mängd filmer, tv-program, musikalbum och spel.
En klar förbättring mot de gamla flygplanen som flyger till Arlanda och Köpenhamn idag.

Tyvärr lär dock Skandinavien ligga ganska långt ner på prioriteringslistan, man satsar nog först på destinationer med mer afffärsresenärer (typ London och Frankfurt).
Svara med citat

Gammal 2011-06-04, 05:24

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av jacko3 Visa inlägg

Läste att Thai ska modernisera sina Boeing 747 flygplan. Första moderniserade flygplanet har redan levererats och ytterligare nio väntas närmasta 1-2 åren.

I de nya sätena finns egna skärmar med en stor mängd filmer, tv-program, musikalbum och spel.
En klar förbättring mot de gamla flygplanen som flyger till Arlanda och Köpenhamn idag.

Tyvärr lär dock Skandinavien ligga ganska långt ner på prioriteringslistan, man satsar nog först på destinationer med mer afffärsresenärer (typ London och Frankfurt).
Arlanda linjen får nog drass med sin trötta 747:a ett tag till.

Frågan är väl vad Thai hittar på nästa år (2012) när Norwegian börjat köra sina Dreamliners ?
Alla gissar nog på att Arlanda-Bangkok blir en av Norrbaggarnas nya långlinjer.
Top-modernt plan i kombination med ett seriöst lågprisbolag låter ju inte helt fel.
Svara med citat

Gammal 2011-06-04, 09:51

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Norrbaggarna kommer aldrig få fart på sin sattsning. Norwegian må ha lyckats med lågprisflyg på kortdistans men ingen har lyckats på långdistans. T.o.m. Ryanair har slutat snacka långdistans, men media fortsätter publicera Norwegians tomma snack år efter år. B787 är inget flygplan för att bedriva lågprisflyg. Det tar bara 240 passagerare, vilket är för lite för att få det går runt.
Svara med citat

Gammal 2011-06-08, 23:50

Babar

Globetrotter
Babar är inte uppkopplad
Babars avatar

Reg.datum: nov 2009

Rykte: 3

Skicka ett meddelande via MSN till Babar
Standard
Ska bli intressant att se vad Norwegian sätter för pris på två personer till Bangkok under högsäsong, ToR med nya dreamliner. Kan de lägga sig mellan 12.000-13.000 kronor från Januari-Mars, ToR och två personer så kommer jag att resa med Norwegian i framtiden till Thailand

Gammal 2011-09-03, 16:44

Gäst

Standard thaiair
Det är väl ingen konst att flyga airbus om man är närvarande.Eller?
Svara med citat

Gammal 2012-02-19, 14:24

Gäst

Standard Thaiair
Efter ett fantastiskt strulande på inrikeslinjen mellan Khon Kaen och Bangkok samt att de missade att skicka mail om förseningen till vårt bolag ( KLM ) så var gaten stängd när vi kom till Bangkok, 3 timmar försenade ( dom lovade 2 timmar!!! )

Många av passagerarna var " vane-resenärer " på linjen och några hade rådet att alltid resa ner kvällen innan, ta in på hotell och sedan i lugn och ro resa nästkommande dag, orsaken var att det ALDRIG fungerade.

Därefter blev vi " erbjudna" plats på Thai air till Stockholm. I brist på tid och erfarenhet tog vi detta.......... vilket jag ångrade i 11 timmar.

Jag har genom åren hört mycket gott om bolaget, men det måste vara total historia.

Jag frågade bland annat om dom kunde se till att jag och min fru kunde få sitta tillsammans och jag påpekade också att jag betalt extra ( på grund av problem med höfter och rygg ) för comfortsäten på KLM.
Pursern meddelade att dio hade fullt och om jag inte betalade extra kunde han inte ordna annan plats. Jag hade ju redan betalt så det nekade jag.
Femm gånger hade jag ringt på serviceknappen. Ingen reaktion. Ändå var dom vid sätet bredvid för att torka bort kondensvatten som droppade i huvudet på två passagerare på min höra sida. Lampan hos mig lyste men ingen reaktion.
Servicen andades snålhet. Jag har sdan 1974 alltid beställt en öl och en wiskey före maten. Men, det fick man inte. Endast en wiskey. Ölen fick man till maten.
Påfyllnad av kaffe/te var du tvungen att begära särskilt.
Maten var ok.
Efter maten fick jag börja vandra runt ( på grund av värken ) upptäkte då att bland annat sätena 51 H J K var lediga....men personalen tyckte nog att det var skönt för dom att få sitta där, för det gjorde dom, men jag och frugan var ju bara passagerare.....

Standarden på planet var obeskrivligt dålig nästan lika dåligt som på deras inrikesplan, har flugit sedan 1971 utan att möta så skrotfärdiga plan, dessutom är deras piloter bara utbildade på att starta och köra rakt fram, för om än landningen på Arlanda var mindre traumatisk än på deras inrikeslinjer, så var den inte godkänd.

Sätena!! VAR har dom hittad dom? I skrotade Aeroflot plan eller??
Designmässigt hör dom hemma på 50-60-talet och komfortmässigt på DC-3´ornas tid ,benutrymmet var ok.

Har noterat lite de senaste åren, att vissa tydligen tror att bara man skriver THAI framför en vara eller tjänst, så blir turistena både blinda och dumma i huvudet. Detta gäller uppenbarligen även på Thai air.

Ett kvalifiserat skitbolag som dessutom är dyra. Träffade många som var missnöjda. Och om Norwegian kör igång direktflyg enligt planerna Oslo_Bangkok lär Thai få ta ner skylten.

Om det inte finns något alternativt bolag på inrikesrutten till Khon Kae nästa gång, tar vi bussen till och från Bangkok. ALDRIG mer att jag sätter min fot på ett Thai plan igen. Det vore nog att utmana ödet.

Birger
Svara med citat

Gammal 2012-02-19, 15:47

Gäst

Standard
Jag tror inte Thai bryr sig om en sådan gnälleröv som Birger.
Svara med citat

Gammal 2012-03-25, 18:57

Gäst

Standard
Bästa som jag har åkt med... dock ingen skärm framför stolarna som nya Dreamliner. När man ändå är på planet så finns det inte mycket att göra på dem heller, filmer är ju lite halv gammal. Touchscreen dålig respons, och spelet är ju skit dåligt!

Tycker om kartan dock, annars dator eller liknande att rekommenderas att man tas med! Vissa linje ska ju ha nya plan och skärmar i varje stol? Men som vanlig, det är ju Sverige... inte förvånad!
Svara med citat

Gammal 2012-03-25, 19:00

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Micke Visa inlägg

Fylla ekonomiklass i en A380 är inget problem. Det är fylla första klass som är problemet, och det skulle inte ens gå om flög en gång i veckan. Sverige/Norden har en obefintlig efterfrågan på sånna flygstolar. Samtidigt är just försäljningen av första klass stolarna som gör att flighten går runt för flygbolaget. Dom som flyger i ekonomiklass täcker knappt sin egen bränslekostnad.

Varför börjar de flyga 2 gånger per dag när det går så dåligt? (Från STO - BKK)
Svara med citat

Gammal 2012-03-25, 21:48

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Varför börjar de flyga 2 gånger per dag när det går så dåligt? (Från STO - BKK)
Det går inte dåligt.Finns dock icke underlag för dyra premiumbiljetter precis som Micke säger.
Svara med citat

Gammal 2012-04-27, 15:57

Gäst

Standard Gäst
Citat:

Du tycker jag gnäller.......
Nä, jag kan försäkra dig om att gnäller gör jag inte, mångordig kanske.....

Har flugit sedan 1971, har lite att jämföra med. Till saken hör också
alla de vi mött som är missbelåtna, alla vänner som rest med Thai i kanske
7-8 år, men som nu tröttnat på den allt sämre servicen och de urusla planen.'
Herregud, dom har ju snart samma standard på plan och piloter som man
får uppfattningen om att de har i forna Sovjetstarer.

Till bilden kan fogas att jag efter en hel del kontakter med Thai i Stockholm nu
förstår att INGET är deras fel och inget kan/tänker dom göra heller.

Fler Europeiska bolag har sammarbetsavtal sinsemellan, undrar varför så få
verkar ha det med Thai......

Alla kan ha otur ibland och det kan bli fel. Det som avgör om ett företag är bra eller
inte är just hur dom hanterar missarna.....

Snart finns det ett bolag till som flyger denna rutt, så varför chansa på plan som låter
som ett slitet tröskver när dom startar?? Det finns bra bolag.

Alltså, inte gnällig nu heller, men mångordig kanske....

Birger
Svara med citat

Gammal 2012-05-10, 18:58

Gäst

Standard Värsta okunskapen birger!
Om Birger hade lite kunskap om sas o thai med flera flygbolag så skulle han nog hålla tyst.
Sas o Thai o Lufthansa och många andra som ingår i Star Alliance med totalt runt 20 st bolag runt om i världen.Så samarbets partner har dom nog birger.....!
Har flygit med thai o många andra sedan 1990 till bangkok o thai ger helt klart bäst service......om man nu inte heter birger o är en gnällspik.
Att birger betalat extra till klm ger inte honom rätt att få samma sak på thai eller annat bolag.
Nä birger...stanna hemma eller sätt dig på ett charterbolag o betala för allt omboard o få taskig service o trånga stolar med en massa skrikiga ungar omkring dig så slipper vi ha dig jämte oss när vi skall ner nästa gång.
Svara med citat

Gammal 2012-05-12, 13:38

Gäst

Standard Där har du fel
Citat:

Jag har flugit Thai i 18 år ock kan intyga att det bara blir sämre för varje år

Jan
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8