ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack (1) Ämnesverktyg

Gammal 2007-07-06, 16:04

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard Wizzair - åsikter, reseberättelser, betyg
Här kan du berätta om din flygresa med Wizzair.
Svara med citat

Gammal 2007-07-10, 09:55

_miki_

Standard
Jag har åkt med Wizz air ett antal gånger och tycker att det är ett okej flygbolag. Benutrymmet är inte så stort men man får plats under den korta resan. Bäst är att sattsa på nödutgångarna för där sitter man som en kung, men där får man inte sitta med barn.

Personalen består oftast av unga och söta polska tjejer
Svara med citat

Gammal 2007-07-18, 00:54

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av samarkand

Bra, trevlig personal, moderna plan, billigt (!!)
Håller med.
Svara med citat

Gammal 2007-08-09, 22:51

Standard
Har flygit med dem två ggr och är himla nöjd :-)
Svara med citat

Gammal 2007-08-23, 00:35

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Standard
Wizzair börjar ta betalt för incheckat bagage den 28:e oktober.
http://flygresor.wordpress.com/2007/...heckat-bagage/
Svara med citat

Gammal 2007-09-05, 18:25

Mr T Mr O

Nykomling
Mr T Mr O är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2007

Rykte: 0

Thumbs down Wizzair=SKIT!
Wizzair är SKIT! De har kamikazee piloter som startar ett plan fast de inte borde göra det. De leker med andra människors liv. Jag kommer aldrig i hela mitt liv flyga med dessa penga giriga svin igen.

16-17 Januari 2007, då det var ca 18 + i Budapest med Tornadovarningar över hela Sverige på aftonbladet.se samt på smhi.se så startade idioterna planet ändå hemmåt.

Väl över Sverige försökte Kamikazee idiot piloterna landa både på Landvetter, samt på Göteborgs City airport 2 ggr. Vid varje försök höll vi på att störta, folk skrek och grät och likaså barnen. De gula maskerna poppade ner precis som i filmen Air Force One med Harrison Ford och filmen Passenger 57 med Wesley Snipes. Folk spydde och skrek. Scenerna var exakt som i filmerna förrutom att ingen slogs och ville mörda varandra =). Jag flyger aldrig med BILLIG SKIT igen. Mitt liv är värt mer!

Idag och just nu 070905 så står Wizzair skiten still i Göteborg. Flyget skulle ha startat 10 från Sverige men har fortfarande inte landat i Sverige. Wizzair är och kommer alltid att vara SKIT! Jag slänger hellre ut 3000-4000 kr på en riktig biljett där jag vet att jag överlever än att jag reser med skit wizzair igen!
Svara med citat

Gammal 2007-09-05, 20:24

Gäst

Standard
Mr T Mr O

Nä men fy vad otäckt. Mendu, vad är Kamidazee för något?
Jag har flugit med Wizz Air tre ggr och det har gått utmärkt så jag känner inte alls igen mig i det du beskriver men det låter jätte otäckt :-(
Svara med citat

Gammal 2007-09-05, 23:49

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Standard
Vilket sammanträffande att du postade inlägget kl 17.25 för samma klockslag gick jag ombord på en Wizzair flygning. Det var ungefär 20:e gången jag flög med Wizzair. Det enda negativa jag kan säga är att de 3 senaste flygningarna har varit mellan 1 och 3 timmar sena. Detta beror på att Wizzair har haft brist på plan hela sommaren och det blev som värst förra veckan när 3 flygplan hade tillbud 3 dagar i rad.

Först blev en flygplansdörr påkörd och förstörd av en ramp på flygplatsen i warszawa. Dagen därpå var det en rampbil som råkade komma åt och skada en vinge på ett annat Wizzair-plan i Wroclaw, Polen. Och dagen därpå flög ett plan från Wizzair, som lyfte från bareclona, in i 4 fåglar och förstörde en motor. Detta har fått till följde att flygningar som ska utföras av 14 flygplan just nu utförs av 11-13 flygplan vilket leder till förseningar på upp till 12 timmar. Det är väldigt olyckligt att passagerarna drabbas av förseningar men det beror på faktorer som Wizzair inte kan ro över, och Wizzair har satt passagerarna säkerhet främst genom att ta dessa flygplan ur trafik, tills dess att planen är åtgärdade och kontrollerade.

Att din flygning blev skakig betyder inte att den var farlig. Jag tror inte piloterna skulle utsätta sig för livsfara och dessutom vilja skada flygbolagets rykte. Många lågprisflygbolag är nog medvetna om att en olycka skulle kunna innebära slutet för lågprisflyg i Europa och gör verkligen allt för att undvika detta. För övrigt var det inte bara Wizzair som flög denna dag utan alla andra bolag i Europa. Piloterna får väldigt bra live väder rapporter som gör att dom kan undvika det mest extrema vädret men ändå drabbas av kraftig turbulens som kan upplevas väldigt obehaglig, oavsett om man sitter i ett Wizzair eller SAS-plan, men som är helt ofarlig för flygplanet.

Tornado varning i januari låter förresten väldigt konstigt eftersom tornados kan bildas de varmaste sommardagarna i juli och inte på vintern.

Min flygning idag gick väldigt bra och jag kommer garanterat flyga med Wizzair igen. Jag flög förresten med dera nyaste flygplan (HA-LPM), som bara varit i trafik ca 6 veckor och det var mycket fräsch på insidan. Det finaste Airbus-planet som jag flugit med.
Svara med citat

Gammal 2007-09-06, 21:15

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Standard
Wizzair's brist på flygplan fortsätter skapa problem. Dagens avgångar från Skavsta:

Poznan - inställd
Warszawa - minst 5h försenad
Gdansk - minst 30 min försenad
Svara med citat

Gammal 2007-11-06, 11:07

Elemental

Nykomling
Elemental är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2007

Rykte: 0

Standard
Åkte med Wizzair, och betalade ca 600kr t/r (utan att checka in bagage) till södra Polen. Helt ok. Inga "gummisäten" som på Ryan Air iaf.

Gammal 2007-12-06, 21:57

Gäst KABAT

Talking Mr T........Panikmakare
........Mr.....jag saknar ord.......temperatur nära 20 grader i januari.... ;-) .....OK idag allt kan hända...... Av ditt inlägg förstår jag att piloter på Wizzair är självmördare som flygger i precis vilket väder som hällst ......... ... och sedan är Du arg att flyggplan är försenad ett antal timmar (kanske p.g.a. dålig väder))))))
Så vitt jag vet så Wizzair har aldrig (som tur är) haft nån olyka och är ....... billig ! ! ! ha ha
, medan den svenska SAS (som inte är billig ) tappar gång på gång landningsställ
(se Rostigt landningsställ bakom Dash 8-olyckan - Ny Teknik )
My good..........Mr....tänk lite logisk....... personalen som jobbar på Wizzair är föredetta stridspiloter med många års erfarenhet, som har familjer, vänner och vill leva! ! ! så jag kan slå vad att dE vill absolut inte dö ! ! !
Turbulens är nåt som gör mig jätte nervös med men det är nåt som förekommer under många flyggningar och är helt normalt............MEN ÄVEN OM DET HAR HÄNT NÅT UNDER DIN RESA SÅ BETYDER DET INTE ATT DE HAR GJORD DET MED FLIT.
VÄDERPROGNOS FICK DE FRÅN GÖTEBORG INNAN DE HAR LANDAT, OM DET VAR NÅN FEL PÅ PLANET SÅ GARANTERAR JAG ATT DET ÄR INTE WIZZAIR SOM HAR TILLVERKAT DE.......DE BARA ANVÄNDER DE PLANEN ! ! ! OCH OM DET HAR FELLAT NÅT PÅ PLANET SÅ DU FÅR FAAAAN VARA SKIT GLAD ATT DE HAR KLARAT AV ATT LANDA DET ! ! ! ! !
Svara med citat

Gammal 2007-12-20, 22:32

Madda

Thumbs up Flyger med dem minst 6 ggr/år - aldrig problem!
Jag och sambon flyger ofta med Wizzair från Malmö till Polen, till familj och vänner, ofta blir det 6-8 gånger per år sedan linjen startades och jag har aldrig - ALDRIG - råkat ut för några som helst problem eller otrevligheter av större betydelse. En försening på någon timme, just då det fattades plan som skrivet ovan, samt en gång då vi fick kretsa runt ovanför Warszawa i någon timme extra på grund av kraftigt snönedfall över stan - inget som jag heller klandrar piloterna för (by the way gick landningen otroligt proffsigt till).

Tvärtom kan jag enbart rekommendera detta flygbolag!
Trångt ombord - ja, något, men hur stora förväntningar kan man ha när man ibland betalar 300 kr för en biljett Malmö-Warszawa t/r? Så länge det är fräscht, någorlunda modernt (det är MER än någorlunda), upprätthållen säkerhet på så sätt att jag aldrig hört någon eller något uttala sig om Wizzair negativt gällande detta, trevlig och kompetent personal så är 40 min med lite plats för knäna inget att gnälla om!

Av nostalgiska (???) skäl tog jag och sambon färjan från Swinoujscie över till Polen en gång i år - och det blev en skräckresa utan dess like! En gammal plåtburk på ett stormande hav, saker flög hit och dit, folk spydde, vågerna slog över hyttfönstren så man trodde att båten fått slagsida - och detta i 11 timmar (försenat 3 timmar då vi fick tillbringa dessa över Östersjön i snigelfart och halvt liggande)!!!

Nej, Wizzair är superbra, de kan konkurrera med de flesta flygbolag - och inte bara ur prisperspektivet!

Du som jämförde dem med SAS - jag undrar vad du flugit med för plan med dem? För de plan jag flugit med till Polen med SAS är SAS:s gamla avdankade skitplan, 1/3 i storlek av ett Wizzairplan, skulle inte ens kalla det för plan utan någon snarare modellflyg och detta för det fina priset av (alltid!) minst 2500 kr.

För priset 300-600 kr för en biljett t/r hamnar man knappast i första klass då man flyger med Wizzair, men man får myyyyyyyyyyyycket mer än man förväntat sig för den billiga pengen.

Det var det lilla jag hade att tillägga! ;-)
Svara med citat

Gammal 2007-12-28, 23:12

Gäst

Unhappy Mange tak
Hejsan alle.

God jul og godt nytår.

Som et lille svar til panikskaberen kan jeg sige at jeg selv er pilot ved Wizz baseret i Gdansk.

At nogen med et så ringe kendskab til flyvning kan få lov til at postere et så tyndt indlæg undrer mig.

For det første kan jeg kun sige at jeg aldrig i mine 15 år i luftfart har set en advarsel om tornadoer i Europa.
For det andet kan jeg sige for alle besætningers vedkommende at vi gør det absolut bedste vi kan for at være til tiden og så sikre som overhovedet muligt.

Ingen af os ønsker at dø selv eller have andre folks liv på samvittigheden.

Mange tak.
A320 Pilot
Svara med citat

Gammal 2008-01-19, 23:57

Gäst

Standard .....
Hej Jag har aldrig åkt med Wizzair förut men vi kommer att göra det i sommar men jag har hört att det är trångt vid benen. Men då undrar ja hur trångt ungefär det är? Är det ungefär som på Ryanair?
Svara med citat

Gammal 2008-01-20, 07:22

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Standard
Ryanair har 189 säten i sina plan, Wizzair har 180. Så Wizzair har lite mer utrymme. Man kan förboka nödutgångsplatserna mitt i planet som har ännu mer utrymme, dock ej om man reser med barn.
Svara med citat

Gammal 2008-03-09, 15:46

Gäst

Smile
Citat:
Ursprungligen postat av Mr T Mr O Visa inlägg

Wizzair är SKIT! De har kamikazee piloter som startar ett plan fast de inte borde göra det. De leker med andra människors liv. Jag kommer aldrig i hela mitt liv flyga med dessa penga giriga svin igen.

16-17 Januari 2007, då det var ca 18 + i Budapest med Tornadovarningar över hela Sverige på aftonbladet.se samt på smhi.se så startade idioterna planet ändå hemmåt.

Väl över Sverige försökte Kamikazee idiot piloterna landa både på Landvetter, samt på Göteborgs City airport 2 ggr. Vid varje försök höll vi på att störta, folk skrek och grät och likaså barnen. De gula maskerna poppade ner precis som i filmen Air Force One med Harrison Ford och filmen Passenger 57 med Wesley Snipes. Folk spydde och skrek. Scenerna var exakt som i filmerna förrutom att ingen slogs och ville mörda varandra =). Jag flyger aldrig med BILLIG SKIT igen. Mitt liv är värt mer!

Idag och just nu 070905 så står Wizzair skiten still i Göteborg. Flyget skulle ha startat 10 från Sverige men har fortfarande inte landat i Sverige. Wizzair är och kommer alltid att vara SKIT! Jag slänger hellre ut 3000-4000 kr på en riktig biljett där jag vet att jag överlever än att jag reser med skit wizzair igen!

Till Mr T Mr o

Ert/ditt inlägg är så korkad så att man blir nästan rädd av att läsa. Det ända jag inteförstår hur i helvetet kan du hålla dig så lungt?
Du är väll säkert den som skulle ha kunnat mörda vem som helst för att rädda ditt sketna liv i din abnorma panikkänsla!

Jag har flugit minst 65 gånger många var långdistansflygningar och råkat ut för sånt tidigare i höga höjder över Atlanten där planet rasade flera hundra meter i stup var det också piloternas fel?

Nej!

Jag skulle alldrig kalla piloterna för idioter för den som är idiot här är du som inte fattar att om man flyger så tar man en risk. Det finns inget skrivna garantier!! Likaså när du kliver in i en bil eller korsar gatan. Det är inte piloternas fel att Tornado skapas och jag förstår inte hur du tänker heller. Piloterna högutbildade och klarar de flesta situationer galant!

Det är så också att troligen varken piloterna eller kabinpersonal vill dö och vill döda heller?!!!???

Det andra är att ingen tvingade dig att flyga med Wizz air din snåla jävel.
Det är du som valde det i första hand eftersom du vill inte betala de 4000 kr som skulle ha kostat istället att flyga med SAS plan där hjulen lossnar eller går av hela tiden !
Svara med citat

Gammal 2008-03-28, 20:41

PiotrM

Standard Wizzair...
Har flugit sträckan Skavsta-Warszawa, Poznan och Gdansk ett 30 tal ggr. Aldrig ngn tillbud. 1 gång 1 tim försening pga. "flygövningar i södra Sverige".
Om jak jämför med SAS service till Warszawa som jag också flög flera ggr. så... går ej att jämföra. 5-0 till Wizzair. Och priset...
Generellt detta måste vare en av de bästa flyggbolagen...
Svara med citat

Gammal 2008-03-28, 20:46

PiotrM

Standard Wizzair-Ryanair
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hej Jag har aldrig åkt med Wizzair förut men vi kommer att göra det i sommar men jag har hört att det är trångt vid benen. Men då undrar ja hur trångt ungefär det är? Är det ungefär som på Ryanair?

Stolarna är betydligt bättre och mer plats också.
Svara med citat

Gammal 2008-03-30, 17:24

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Standard
Flög med Wizzair för ca 20 gången idag. Resan gick Skavsta - Gdansk, smidigare än någonsin.

Jag parkerade i p-huset på skavsta - ca 50 meter gångavstånd till terminalen.
Skrev ut boardingkort själv i automaten i terminalen, inget incheckat bagage så det var bara gå genom säkerhetskontrollen.
Jag hade priority boarding så jag fick gå först i kön för ombordstigning. Behövde inget pass, bara nationellt-id-kort.
Först ombord på flyget, satt i första raden. Bra med benutrymme, fräsch nytt flygplan.
Landade i Gdansk på utsatt tid 12:55, först av planet, ingen gränskontroll, hämtade upp hyrbil.
Kl 13:05 stog jag i redan i kö för att beställa på KFC vid Ikea.

Betyg för resan 4+
Svara med citat

Gammal 2008-04-22, 19:17

Gäst

Thumbs up wizzair är bra!
Hej allihoppa!!!

Jag brukar flyga med Wizzair ca 3-4 per år och har gjort det ända sen de har kommit upp på marknaden.
Det har bara hänt mej en endaste gång att planet hade blivit sena, pga tekniska problem i Ponan, men hellre vänta än att krascha ngnstans när man flyger.
Annars upplever jag att de är prisvärda och punktliga
Tack för att Wizzair finns!!!!!!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.reseforum.se/forum/tyck-till-om-flygbolag/13253-wizzair-asikter-reseberaettelser-betyg.html
Postat av For Type Datum
Billigt hotell i Gdansk This thread Refback 2007-10-02 13:40

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8