ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-02-15, 15:12

Gäst

Standard
Förstår inte klagomålen - det är ju som en resa med tåget från A till B snabbt och enkelt. Har någon fått ett glatt och positivt bemötande på SJ? Om klagomålen gäller förseningar och uteblivna plan så förstår jag det men här handlar det om lågpris så man får den service man betalar för!
Svara med citat

Gammal 2009-05-21, 21:07

Frågande

Talking Valde Ni lågpris ?
Väntar Ni få lyx för lågpris ?

Jamen snälla nån, hahahaha. Ni är roliga som gnäller, efter att
betalt så billigt Ni hittat o sökt efter.

Hahahahahahaha.. Tack dagen är räddad.
Svara med citat

Gammal 2009-07-13, 00:48

BruceRob40

Nykomling
BruceRob40 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009

Rykte: 0

Standard Du kan bli av med din flyg! Utan förvarning!
Jag har köpt några månader i förväg biljetter får min familj får två resor till Polen. Jag har betald med kontokort. Just före sommaren, när priserna i andra flyggbolag började gå sky högt fick jag följande meddelande från NORWEGIAN:

” PLEASE NOTE: THIS IS AN AUTOMATED E-MAIL. REPLIES TO THIS E-MAIL ADDRESS WILL NOT BE READ. Important message regarding you travel with Norwegian, with booking reference *****
Due to changes in our route network, Norwegian will no longer be flying from Krakow-Stockholm after 17th of August.
Please can you advise all passengers travelling in your party of the following changes.
Please call us at +47 21 49 00 15 to obtain a full refund. Norwegian would like to apologize for any inconvenience this may cause. Kindest Regard.Norwegian Air Shuttle”
1. För det första Norwegian Air är väl inget konkursmässigt bolag. De stänger ruterna utan förvarning bara att de vill. Jag kunde inte hitta någonstans på deras hemsida att de har stängd några linjer. De berättar att de bara är större och bättre.
2. Jag har inte ens fått några pengar (ca 3600 kr) tillbaka! De kräver att jag ringer till deras norska kundtjänsten för att få de tillbaka. Samtalen kostar! Varför krediterar inte de bara de korten som har jag använd?
3. Jag har faktiskt ringd till Norge till deras kundtjänst men de hade inte någon aning vilken återbetalning är det fråga om.
4. Om du tror att det finns någon e-post adress som du kan kontakta Norwegian: glöm det.

Jag är i knippa nu. Därför vill jag förvarna andra.
Svara med citat

Gammal 2009-07-15, 14:42

floridasidan

Världsvan
floridasidan är inte uppkopplad
floridasidans avatar

Reg.datum: jan 2007

Smile Kanon
Åkte Köpenhamn Edinburgh ToR.
Mycket positiv upplevelse.
Priset ca. 60% under SAS.
Absolut punktlighet. Trevlig personal. Bra mat (för att vara på flyg) fast dyr (som det brukar vara på flyg).
Kommer definitivt välja Norwegian igen där det går.

Gammal 2009-08-13, 10:44

Gäst

Thumbs down Lätt att vara lönsam
Så här skriver nyhetssidan Dagens PS i en artikel 2009-07-14:

"Good News! Norwegian gjorde en vinst före skatt på 245 miljoner norska kronor för det andra kvartalet.

Det är en förbättring med över 330 miljoner norska kronor jämfört med samma period i fjol. Omsättningen ökade med 23 procent till 1,9 miljarder norska kronor.

"I en situation då branschen står inför stora ekonomiska utmaningar levererar vi vårt bästa resultat, för ett andra kvartal, någonsin. Eftersom vi klarar att hålla kostnaderna nere tjänar vi, i praktiken, pengar på hela vårt linjenät", säger Björn Kjos i en kommentar."

Ha! Det är lätt att konkurrera ut alla andra flygbolag när man inte behöver spela efter reglerna! Norwegian ställer alltid in flighter som inte har tillräcklig beläggning och låter konsumenterna ta alla extrakostnader i strid mot praxis och gällande regler i branschen. Flygbolag som är seriösa och som spelar efter reglerna kan bara se på hur denna "scandinaviska luftens asfaltläggare" flinar när de cashar in sina vinster. Det är anmärkningsvärt att detta tillåts att fortgå utan att branschen och konsumentverket kraftsamlar för en ordentlig prövning av Norwegians agerande. Vill vi verkligen tillåta "svart-taxi-metoder" i flygtrafiken??
Svara med citat

Gammal 2009-08-28, 01:05

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Så här skriver nyhetssidan Dagens PS i en artikel 2009-07-14:

"Good News! Norwegian gjorde en vinst före skatt på 245 miljoner norska kronor för det andra kvartalet.

Det är en förbättring med över 330 miljoner norska kronor jämfört med samma period i fjol. Omsättningen ökade med 23 procent till 1,9 miljarder norska kronor.

"I en situation då branschen står inför stora ekonomiska utmaningar levererar vi vårt bästa resultat, för ett andra kvartal, någonsin. Eftersom vi klarar att hålla kostnaderna nere tjänar vi, i praktiken, pengar på hela vårt linjenät", säger Björn Kjos i en kommentar."

Ha! Det är lätt att konkurrera ut alla andra flygbolag när man inte behöver spela efter reglerna! Norwegian ställer alltid in flighter som inte har tillräcklig beläggning och låter konsumenterna ta alla extrakostnader i strid mot praxis och gällande regler i branschen. Flygbolag som är seriösa och som spelar efter reglerna kan bara se på hur denna "scandinaviska luftens asfaltläggare" flinar när de cashar in sina vinster. Det är anmärkningsvärt att detta tillåts att fortgå utan att branschen och konsumentverket kraftsamlar för en ordentlig prövning av Norwegians agerande. Vill vi verkligen tillåta "svart-taxi-metoder" i flygtrafiken??
Detta var det dummaste inlägget jag sett! Att bolaget börjar gå med vinst har du rätt i.
Men din kritik saknar helt grund, du skriver nio rader om hur korkade dom är med en enda åtalspunkt vilken är påhittad. Att dom ställer in avgångar som inte har fyllts med passagerare?
Jag jobbar för Norwegian och kan säga att så är det givetvis inte. Enda gången NAS ställer in avgångar är vid tekniska problem. SAS däremot tex ställer ofta in flyg istället för att ta stora delayer då det ser bättre ut i statistiken. Givetvis fixar dom i sådana fall in en ersättningsflight så fort som möjligt.
Svara med citat

Gammal 2009-12-08, 00:13

Lilleman

Nykomling
Lilleman är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Smile Trondheim-Alicante mm
Jag har flugit minst 10 ggr med Norwegian och det har aldrig varit några problem. Antingen måste jag haft väldigt tur som lyckats pricka in problemfria flygningar eller så kanske folk har missförstått innebörden av att åka lågprisflyg. Jag har även åkt 1:a klass med andra bolag när det inte har funnits någon annan flygbiljett, och det tycker jag är bortkastade pengar på en flygresa som tar 3-4 timmar.

Jag har jobbat med turister i många år i både Sverige och utomlands. Tråkigt nog så blir många svenskar gnälliga, omständiga och vill gärna vara lite finare än de egentligen är så fort de hamnar på ett flyg eller sätter sin fot i ett varmare land.

T ex att gnälla om taxfree känns bara gammalt och förlegat. Vem handlar sprit och parfym egentligen idag på flyget när man kan få det mycket billigare på de flesta turistresmålen.

Så några tips till alla "gnällspikar" innan ni bokar resan:
Tänk på att man får vad man betalar för.
Är det första gången man ska resa rekommenderar jag ej lågprisflyg eftersom man ofta ser fram emot flygresan med alltför stora förväntningar. Medan den vane resenären ofta ser flygresan mer som en transport från punkt A till B, sedan börjar reseäventyret.

Slutligen vill jag bara säga: "Have a pleasant flight!"
Svara med citat

Gammal 2009-12-08, 21:32

kull

Medlem
kull är inte uppkopplad

Standard
Har åkt med bolaget några gånger och är nöjd. Personalen har varit service-inriktade (vilket de inte alltid är på lågprisflyg) och alltb rumt omkring har fungerat smidigt.
Svara med citat

Gammal 2009-12-17, 14:10

mammabella

Medlem
mammabella är inte uppkopplad

Standard
Jaghar flugit till både Norge och Polen med Norwegian och tyckte det va jätte bra. Fanns inte så många billiga flyg till Norge men flyget oc personalen va det inget fel på.
Svara med citat

Gammal 2010-01-22, 16:10

Gäst

Standard
Älskar Norwegian!

Bra service, bra benutrymme, bra personal, söta flygvärdinnor, bra priser, hög standard....

Sen att jag själv jobbar för dem är ett plus!!

FLY NORWEGIAN
Svara med citat

Gammal 2010-01-24, 18:36

Gäst

Standard Norwegian Cph-London
Vi åkte fyra personer från köpenhamn till london (gatwick) med norwegian och vi var nöjda. Billiga biljetter, punktligt flyg och vi fick den service vi förväntade oss av ett lågprisbolag.
Kan helt klart tänka mig att åka med dom igen.
Svara med citat

Gammal 2010-03-08, 19:55

Gäst

Standard
flugit med norwegian några gåner och det har funkat fin fint.

förutom när jag och tjejen flög till london över nyår så tappade de bort vårat bagage.
Sen vart det ett evigt ursäktande om bla bla bla.....tror iförsig att det var flygplatsen och leveransbolaget som var de som gjorde mest fel.
Men tog lite över en månad för oss att få tillbaka väskan, som jag tycker är lite i överkant.
Svara med citat

Gammal 2010-03-10, 01:56

PeterSouth

Globetrotter
PeterSouth är inte uppkopplad
PeterSouths avatar

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 3

Standard
Jag har svårt att förstå varför Norwegian heter som det gör när dem numera har fler hubar och plan utanför Norge än innanför Norge. Det påminner lite om när Vodafone blev Telenor. Telenordic kanske, eller något som visar att det är skandinaviskt, men Telenor?

Samma princip gäller för Norwegian enligt min åsikt. Det känns helt enkelt konstigt att sätta sig på ett flyg i Sverige eller Danmark som heter Norwegian trots att man inte ska till eller via Norge! (förutom dem som faktiskt flyger till Norge, men det är ju bara en bråkdel.)

En så simpel sak har verkligen gett mig avsmak på dem, trots att det annars verkar vara ett riktigt bra bolag. Ska jag till Norge är dem mitt förstahandsval utan tvekan, men annars... hmm...
Svara med citat

Gammal 2010-04-17, 16:46

euforisk

Nykomling
euforisk är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2009

Thumbs up Aldrig några problem!!
Har tagit flyget med Norwegian ca 30 - 40 gånger tur/retur och aldrig upplevt några problem. Får ju bättre service än SAS men det är ju inget att skryta om :-) Nån skrev att dom inte fick kataloger hemskickade!! Vad är det för nåt? Charter för 20 år sedan...hehe...
Nej Norwegian tar mig alltid fram och tillbaka dit jag ska. Några gånger försenade, men några gånger också före tid.
Service helt ok. Har ringt en gång till dom, väntetid som hos alla andra.
Annars använder jag INTERNET!!! :-)
Svara med citat

Gammal 2010-08-22, 18:55

DjPutte

Nykomling
DjPutte är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2010

Standard
Har då alltid åkt Norwegian från Luleå till Arlanda, Inget att klaga på det bolaget från min sida!
Svara med citat

Gammal 2011-08-08, 21:21

Gäst

Angry Norwegian struntar i att ta med incheckat bagage!
Citat:
Ursprungligen postat av Micke Visa inlägg

Här kan du berätta om din flygresa med Norwegian.
Norwegian struntade i att ta med in-checkat bagage,
trots att bolagret tog betalt för det!

Norwegians kundtjänst är ett skämt, dom är okunniga
nonchalanta. Totalt ointresserade. Dom vet inte vad
service är! Dom ringer inte upp trots utfästelser, att svara
mail är över deras förmåga.

Ersättningsnivån vid bagageförseningen är barnsligt låg.

Vi var många som fick vänta en vecka på att få resväskor
Norwegian slarvart bort redan på avreseflygplatsen inför
en direktflygning till ett resmål i Spanien! Inte till månen.

Riktiga flygbolag skickar väskorna vidare vid första bästa
förbindelse så att skadan ska minimeras.
Det gör inte det snåla Norges svar på Ryan Air. Passagerare
ska bara betala, väskan skickar Norwegian när det passar
dom. När dom kan flyga väskorna själv även om passageraren
får vänta en vecka på sin väska

No-Way I dare to trust Norwegian again
Svara med citat

Gammal 2011-08-16, 15:03

Tommy_sv

Nykomling
Tommy_sv är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2011

Standard Trångt som f...
Jag har flygit Norwgian till Allicante och till Kreta och tycker det är synd dom använder Norska trånga inrikesplan på flygningar i Europa.
Så om du är >185cm så hitta andra bolag. RyanAir har bettre plass en vad dom har på Norwegian.
Svara med citat

Gammal 2011-08-16, 15:58

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Tommy_sv Visa inlägg

Jag har flygit Norwgian till Allicante och till Kreta och tycker det är synd dom använder Norska trånga inrikesplan på flygningar i Europa.
Så om du är >185cm så hitta andra bolag. RyanAir har bettre plass en vad dom har på Norwegian.
Både Norwegian och Ryanair använder sig av exakt samma plan med exakt samma antal stolar. Boeing 737-800NG med 189 stolar. Så benutrymmet är i stort sett exakt lika. Vissa nya Norwegian plan har fått nya smalare stolar så där kan det faktiskt vara kanske 1cm mer benutrymme än Ryanair.
Svara med citat

Gammal 2011-09-18, 10:20

Projekt Tanz

Nykomling
Projekt Tanz är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2011

Smile
Åkte med Norwegian ToR till Berlin förra veckan vilket var första kontakten med bolaget - och jag är supernöjd!

* Priset var det bästa jag nånsin hittat till Berlin, cirka 400:- ToR.

* Planet var splitternytt och det modernaste jag flugit, tyst, snyggt inrett, trivsam belysning och inte minst WIFI.

* Bra Service, bra info från pilot etc.

Kommer alltid välja Norwegien när det är möjligt i framtiden! För priset är det absolut bästa bolaget, hästlängder bättre än Ryanair och defenitivt bättre än SAS gamla stenåldersmaskiner.
Svara med citat

Gammal 2011-09-20, 02:19

tasaray

Medlem
tasaray är inte uppkopplad
tasarays avatar

Reg.datum: sep 2011

Rykte: 1

Thumbs up Välskött företag
Har rest med Norwegian ett antal gånger i samband med arbete i Norge.

Måste bara säga att det är ett av mina favoritföretag i Europa, trevlig personal, aldrig försenade och okej utrymme. Med tanke på priset skulle jag inte bli förvånad om de konkurrerar ut dels dyrare bolag samt den otroligt osympatiska irländska konkurrenten.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8