ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-10-06, 20:16

Gäst

Standard finnair
Ska åka med finnarna nu i vinter till Thailand.
Undrar lite hur deras Airbus a333 är.
Någon som har erfarenhet.....
Svara med citat

Gammal 2011-10-15, 17:28

Gäst

Standard Om Airbus 333?
Har flugitmed Finnair till Bangkok i aug-sept i år men då var det med deras airbus 330 - 340
och det var mycket trånga cabiner i båda planen i economiclas samt tråkig cabinpersonal
och dålig mat samt enbart dricka till maten öl och vin. Vill man sedan ha något annat
gott att dricka så var drinkarna MYCKET dyra! Rest med andra bolag och de var mycket bättre
på allt!
Hoppas att 333 är bättre att flyga med för Din skull.

Thailandvän Göran
Svara med citat

Gammal 2012-01-29, 17:34

Gäst

Standard Kom hem i går
Håller med Finnair är ju fan rena skiten! ingenting ingår ju! kändes som ett charter flyg jämfört med tex qantas lr lufthansa. skall skriva till finnair och klaga. Otrevlig cabin personal. kan knappt prata engelska. Dåligt film utbud och dom flesta var subtiteln på finska ? hur internationell vill man vara som flygbolag då ?
maten såg och smakade billig ut. Gott om plats var det, enda positvia helt ok.
Vi blev 2tim försenade i bangkok, igen bertättade för oss varför, dåligt. pga det missade vi vårat transfer plan så vi fick sitta och vänta 3 extra tim i helsingfors. nu har vi testat finnair iaf och det bästa är att vi har möjligheten att aldrig behöva åka med dom igen
Svara med citat

Gammal 2012-02-19, 13:43

Gäst

Standard Finnair
Håller med om att deras mat, bestick o.s.v inte håller måttet, men annars är/ var standarden på allt annat mycket bra, ialla fall 2010.
Svara med citat

Gammal 2012-02-22, 16:42

razlin

Nykomling
razlin är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2011

Rykte: 0

Standard
Kom hem idag. Och måste bara säga att alla som har klagat på finnair mat. Har så jäkla rätt maten är totalt oäterlig middag som frukost. Annars bra flyg och ok personal..men herregud vilken kass mat.
Svara med citat

Gammal 2012-04-29, 21:02

chazzie

Globetrotter
chazzie är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 3

Standard
Kom hem för två dagar sedan och flög ARN-HEL-BKK ToR med Finnair och jag är lite oförstående till många synpunkter ovan, nu är några 2-3 år gamla så saker och ting kan så klart ändras, men generellt tycker jag det var en bra upplevelse. Båda vägarna åkte vi A333 och de är relativt nya och i min mening lite mer utrymme än vi hade på KLMs A332 i december. Maten var det inget fel på, ingen gourmet men klart ätbar och godkänt god. Jag kan hålla med om att filmutbudet inte är det bästa, men jag kör alltid med egen platta så det är inga bekymmer. Jag hade heller inga problem att prata varken svenska, engelska eller finska med kabinpersonalen, som var trevliga och skötte jobbet snyggt. Att inte spriten är gratis förstår jag, Finnair har det bara på vissa linjer och Bangkok är en av dem och det är förståeligt när man ser klientelet som reser, det skulle aldrig fungera med fri sprit, tyvärr.

Smidiga byten och komfortabel ekonomiklass gör att jag gärna flyger med dem igen, Helsinki/Vantaa har också ett juste utbud av restauranger och butiker för mellanlandningarna.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8