ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-07-06, 14:07

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard Sterling - åsikter, reseberättelser, betyg
Här kan du berätta om din resa med Sterling.
Svara med citat

Gammal 2007-07-06, 15:20

Päran

Globetrotter
Päran är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2007

Rykte: 5

Standard
åkte med dem från Kastrup till Burgas.
MKT trevlig personal..inget alls att klaga på

Gammal 2007-08-01, 09:46

Paul

Standard
Åkte mellan kph o amsterdam... väldigt billigt och enkelt att fixa allt på deras hemsida.
Svara med citat

Gammal 2007-08-23, 00:35

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Standard
Sterling börjar ta betalt för incheckat bagage den 28:e oktober.
http://flygresor.wordpress.com/2007/...heckat-bagage/
Svara med citat

Gammal 2008-07-31, 16:00

Flugit_och_bedömt

Nykomling
Flugit_och_bedömt är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 0

Standard Med Sterling till Stockholm
Jag flög med Sterling från Kastrup till Arlanda i våras.

Flygningen gick smärtfritt...tog dryga timmen innan vi var framme. Benutrymmet är motsvarande andra charterbolag. Dock blev jag förvånad att de ville ta betalt att sitta vid nödutgångarna...jag tror att ingen betalade för att sitta där den korta flygningen det handlade om.

Planen i sig är fräscha...de kör med B 737-800 samt 737-500 (fd. Maersk). Tydligen anlitar de också Fly Excellent ibland då de flyger med MD80.

Servicen ombord förljer traditionellt lågpriskoncept. Dock en positiv sak är att du på längre flygningar kan förbeställa mat. T ex. frukost eller lunch. Dock måste jag säga att den servicen är mycket dyrt. De tar runt 15 europ för lunchen..och då enkel resa.

Sedan kan jag inte förstå varför Sterling är så dyra. I vissa prisgämförelser är t o m SAS billigare. Hos Sterling tillkommer olika avgifter. Jag vet inte hur det är idag, men när jag bokade fick jag både betala för bagage och t o m betala för att betala med kort. 50DDK för att jag valde att betala med VISA kort..det tycker jag är lite sniket.
Tydligen har denna avgift nu försvunnit.

Dock var det en mycket trevlig besättning ombord.
Svara med citat

Gammal 2008-09-25, 15:12

Gäst

Standard Sterling
Åkte med Sterling i april Stockholm-Amsterdam-Stockholm. Ganska OK. Men vad kan man kräva av lågprisbloag....

Dock blev vi ca 4 timmar försenade på hemresan. På Amsterdams flygplats fick vi själva gå ut från transithallen och söka upp Sterlings handlingbolag för att få Meal Vouchers, ingen kom ut till transit och meddelade något om förseningen. Först när jag krävde matkuponger och info enligt EU reglerna EC261/2004 reagerade de. Det var bara de resenärerna som själva agerade som fick någon hjälp. De flesta gick sedan tillbaks till transit för att lösa in sina kuponger. De fick kanske max en macka och en cola för slantarna. Vi gick ner i arrival hall och fick en riktig middag för samma pengar. Förseningar kan drabba alla trist att handlingbolagen inte hanterar sina sysslor som dom ska, annars tycker jag Sterling var OK.
Svara med citat

Gammal 2008-09-30, 12:21

Gäst

Angry Åk Aldrig Med Sterling!
Precis hemkommen från en resa till Nice med Sterling kan jag bara rekommendera er att aldrig använda detta bolag på något sätt! Priserna är attraktiva, men om något går fel är man fullständigt utlämnad.

Flyget var 9 timmar försenat, sånt händer. Men hanteringen av ärendet skiljer sig åt. Bristande information och dålig kompensation utmärker Sterling.

Det stora problemet med dem är av annan art. Dagen innan gjorde jag en namnändring på biljetten, fullt normalt.

- Jag fick betala 1000 kronor för namnändringen.
- Jag fick inget bekräftelsemail, tvingades ringa tillbaka för att kontrollera.
- Ingen namnändring gjordes = jag fick ändå strula på flygplatserna!

Per telefon fick jag sedan veta att det finns ett reklamationsformulär på hemsidan som jag MÅSTE använda, de tar inte emot på något annat sätt. Fair enough. På hemsidan försöker jag fyra gånger lämna in min reklamation som är begränsad till 500 tecken (!!!) och som låser sig varje gång jag skriver ett tecken för mycket. Nå, idiotiska formulär har man träffat på förr och även om irritationen stiger så tar jag mig sakta men säkert igenom. Chocken kommer när jag lämnat in min reklamation ..

- 8-10 VECKORS HANTERINGSTID!!!!!

Jag har alltså betalat 1000 kr för ändring av namn på min biljett, inte fått någon ändring och tvingas vänta 8-10 veckor innan någon tittar på mitt ärende!!!!

STERLING - LÄGG NED VERKSAMHETEN!

Jag är mycket frekvent resande och sitter på ett flygplan 3-4 gånger i veckan. Jag måste säga att t.o.m. Ryanair överglänser detta!

Lycka till ni som trots detta väljer att nyttja Sterling!
Svara med citat

Gammal 2008-09-30, 14:01

Gäst

Standard
En fågel har viskat i mitt öra att Sterling har problem med likviditeten. Konkursen är inte avlägsen.
Svara med citat

Gammal 2008-10-13, 01:19

Gäst

Standard Sterling till Prag
Flög med Sterling på långweekend till Prag och det funkade hur bra som helst. På nedvägen var flighten i tid och nästan fullsatt. På hemvägen fick vi information vid tidpunkten för avgång att flighten var försenad och att de skulle återkomma med besked senare. Då det inte stod något plan vid gaten anade vi att det kunde ta lång tid innan vi skulle komma iväg. Normalt när de ropar ut att de ska återkomma med mer information beror det på att de inte har en aning om när planet kommer att avgå. Tio minuter senare får vi höra att planet beräknas bli en timme försenat och som en räddare i nöden dyker ett Fly Excellent plan upp som jag antar man chatrat in på kort varsel. Verkligen snabbt och effektivt ordnat. Fly Excellent planet var dessutom fräschare än Sterlings plan på nedvägen.

Dock också något oroad för deras ekonomi och likviditet. Att de redan nu säljer sommar biljetter tyder på att de behöver få in pengar redan nu för att klara verksamheten. Känns lite deja vu för hur Fly Me agerade inför sin konkurs här om året.... Hoppas jag har fel, vore väldigt synd om de försvann. En fusion med Norwegian vore nog de bästa och formera nordeuropas/skandinaviens lågprisflygbolag.
Svara med citat

Gammal 2008-10-29, 08:17

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Standard
Och nu är sagan slut, Sterling försätts i konkurs.
Sterling går i konkurs | FlygNyheter.se
Svara med citat

Gammal 2008-10-29, 10:56

Gäst

Standard Tråkigt men inte oväntat
Tråkigt att det blev som jag förutspådde den 13 oktober, men tyvärr inte oväntat. Islands finansskris som blev spiken i kistan. Tror knappast Sterling kommer att återuppstå igen på samma sätt som efter konkursen för 15 år sedan. Varumärket är i och med detta kört i botten.

Får hoppas att andra lågprisflygbolag utökar sitt linjenät nu. Vore ju en utmärkt chans för Easyjet som precis börjat flyga till Arlanda att utöka. Annars är det nog bara Norwegian och Ryan Air som kan tänkas vilja ta över vissa linjer. Svenska inrikestrafiken lär dock knappast någon ny aktör vilja ta över...
Svara med citat

Gammal 2008-10-29, 17:07

LoveIbiza

Medlem
LoveIbiza är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008

Rykte: 4

Standard
Hejdå Sterling!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8