ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-05-25, 15:57

JLE

Globetrotter
JLE är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Rykte: 4

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av ..... Visa inlägg

Funderar att åka till Kenya och Zanzibar med dom , men jag vill veta om man får egna tv-skärmar där?

Jag är tacksam för svar!
Ja, det är egna TV-skärmar. Är det 777 så är det inte on-demand, vilket det är på 747.
Svara med citat

Gammal 2010-10-11, 11:41

Emil.G

Medlem
Emil.G är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 3

Standard
Hejsan har bara en snabb fråga till er och det är om det är gott om utrymme mellan stolarna i economy class med tanke på att jag är 190 cm lång med knappt 1 m långa ben så vill jag gärna kunna koppla av utan att det blir trångt och jobbigt?

Har tänkt att resa med dem i slutet av December Arlanda-Heathrow-Helsingfors för att resa lite och deras flygplanstyper är A319 och A320 som jag kommer att tänkas flyga med och visst går det väl att boka platser på nätet så att jag kan välja en bra sittplats?

Ha en fortsatt bra dag!
Svara med citat

Gammal 2011-04-11, 23:12

Projekt Tanz

Nykomling
Projekt Tanz är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2011

Rykte: 0

Standard
Ännu en saxning från inlägg på resebloggen.

British Airways

Rest med: Stockholm Arlanda - London Heatrow ToR, 2002, 2010

Plantyp: Airbus A 320

Betyg
Flygplan: 2

Service: 4

Helhet: 3

Kommentar: De båda gånger vi rest med Brittish Airways har varit matarflygningar till Heatrow med bolagets Airbus A320, ett plan som jag verkligen inte fallt för! Anledningen? Som flygrädd uppskattar jag defenitivt inte att motorvarven på plantypen hörs så tydligt tillskillnad från tex konkurrenten Boeing 737. Det susar, dånar, förekommer skumma ljud i största allmänhet och vid flera tillfällen har det rentav känts som att motorerna stannat. Visserligen kan detta naturligtvis vara tillfälligheter men det är ett faktum att jag aldrig någonsin upplevt fenomen som dessa ombord på Boeing eller andra plan. Dessutom känns planen slitna och omoderna. En positiv faktor är dock att utrymmet ombord är helt ok.
Angående servicen finns det ingenting att anmärka på. Vana som de är vid anslutande flyg från Heatrow har servicen de båda gånger jag rest med bolaget (båda gångerna har planet från Arlanda varit försenat) rentav varit exemplarisk då det har det informerats extremt bra och personligt kring passargernas anslutningar. Maten håller medelgod klass, är varken bra eller dålig och bara de böt ut Airbus mot Boeing skulle British Airways faktiskt kunna bli ett riktigt favoritbolag!
Svara med citat

Gammal 2011-05-27, 17:32

Gäst

Angry BA bad company
Hej, BA är ett rent lågpris alternativ om du finner bra pris för din resa, för service i form av viljan eller orken att hjälpa resenärer ingår inte i deras pris.
Och skulle flyg bli inställt , oavsett skäl så ger dom blanka f..n i dig.
Nej har du en femma över. Så välj ett annat bolag av säkerhetsskäl.
Titta bara på det som hände i London dec 2010,,,,,, helt tragiskt , jag var där 3cm snö,,,,,, och alla satt som frysta franskbröd å bara gapa, men inte jagade man ersättningsflyg inte.
Nej Engelsmännen kan säkert andra saker att syssla med än flyg.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8