|
Lufthansa - åsikter, reseberättelser, betyg
|

2007-07-06, 14:06
|
Reg.datum: nov 2005
Rykte: 10
|
Lufthansa - åsikter, reseberättelser, betyg
Här kan du berätta om din flygresa med Lufthansa.
|
|
|

2007-10-01, 22:38
|
|
|
riktig bra
Citat:
Ursprungligen postat av Micke
Här kan du berätta om din flygresa med Lufthansa.
|
Jag har resat med Lufthansa flera gången till Venezuela, och det har funkat utmärkt. Den endast att filmerna kan vara både på tyska eller engelska. Kabinpersonal är alltid hjälpsamt.
Jag rekomenderar faktiskt det.
|
|
|

2007-10-30, 08:31
|
|
|
Lufthansa är riktigt bra! Flugit med dem både till Frankfurt och till Geneve och service är mycket bra, samt rätt fräscha plan.
|
|
|

2008-03-01, 14:12
|
Reg.datum: feb 2008
Rykte: 0
|
Har flygit med Lufthansa 5gånger över Atlanten till Los Angeles. LH är ett utmärkt bolag med bra servic. Men det enda problemet med LH är att de tyvärr saknar tv skärm i varje stol, som de flesta bolag har idag. Under en så pass lång flygning till L.A (ca 11hrs och 30min) är det väldigt dåligt utan tv skärm i varje stol. Därför har jag valt bort LH (Lufthansa) De senaste åren när jag flyger längre, just pga att de inte har tv skärmar i varje stol. Men annars är Lufthansa ett väldigt bra bolag.
|
|
|

2008-03-28, 17:08
|
Reg.datum: feb 2007
|
Aldrig mera LH.
Jag har tyvärr inget positivt att berätta om betr Lufthansa. Vi åkte i november 2007 med 747 från Frankfurt till Miami. Visserligen åkte vi i turistklass men det var ingen höjdare precis.
Man borde kunna vänta sig bättre standard på ett modernt plan. Detta var 80-tals standard! Otroligt trångt och mycket litet benutrymme (=obefintligt). Dålig audio/video och absolut inga separata TV-skärmar. Skitiga toaletter. Trots att vi beställt tillsammans fick vi sitta på olika platser i planet. Detta trots att vi anmärkte vid incheckningen.
Nej, Lufthansa NO MORE!
|
|
|

2008-09-16, 13:47
|
Reg.datum: maj 2008
|
Har hört att Lufthansa ska ha tv-skärmar i sätena i ekonomiklass på alla A330 och A340 nu. Är det nån som kan bekräfta det?
|
|
|

2008-09-18, 19:27
|
Reg.datum: jun 2008
Rykte: 4
|
Citat:
Ursprungligen postat av Vfrrr
Har hört att Lufthansa ska ha tv-skärmar i sätena i ekonomiklass på alla A330 och A340 nu. Är det nån som kan bekräfta det?
|
Stämmer. De har det på sina A330 och A340.
|
|
|

2008-09-18, 19:44
|
Reg.datum: mar 2008
Rykte: 4
|
Lufthansa är Ok
Jag åkte med dem till Chile 2006 och tyckte det var helt ok att flyga med dem.
Bra service och relativt gott om plats och obegränsat med förfriskningar som inte kostade något. Har hört att det funkar lite annorlunda med den saken nu dock.
|
|
|

2009-04-11, 00:57
|
|
|
Fråga
Ska flyga till Korea med Lufthansa om någon vecka. Hur är benutrymmet i deras A340-600 som jag ska åka med? Jag är 195 lång och satt löjligt trångt med knäna i US Airways A330-300 förra månaden när jag var över i USA.
/ Gustav
|
|
|

2009-04-13, 00:28
|
|
|
Har du vanligt säte (ekonomi klass) så är pitchen (utrymmet till nästa stol) 31" (tum) och bredden 17" på lufthansas A340-600.
|
|
|

2009-06-12, 16:39
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Vfrrr
|
Stämmer inte, flög med dom till Singapore 30 dec 2008 och sen hem 14 feb 2009
fanns inga skärmar i stolarna...
|
|
|

2009-06-12, 23:37
|
Reg.datum: dec 2008
|
Lufthansas USA flyg med 747 är jobbiga om man åker Economy. Knappt plats för laptop, ingen tv monitor i stolen framför och bara jobbigt med benutrymme. Hoppas på bättring nu på söndag när jag åker igen fast denna gång i Business och A340 maskin. Enligt tidigare inlägg ser jag att man säger det finns monitor i stolen framför (men det kanske det alltid gör i Business på LH maskiner?).
Lufthansa har ofta bra flygtider till USA + bra destinationer.
Star Alliance i all bemärkelse, men om man har SAS Eurobonus poäng så kan man inte uppgradera sig om man flyger LH - kasst! Eller så får man svika SAS och gå över till LH Miles and More..
|
|
|

2009-06-15, 02:03
|
|
|
|

2009-07-11, 15:33
|
|
|
Flög Lufthansa Frankfurt - Vancouver i jan -08. Service, mat och utrymme var helt ok (normal standard, inget överdrivet positivt el negativt att anmärka på). Den stora nackdelen var bristen på Tv-skärmar i sätet framför - har vid tidigare resor till Vancouver flugit SAS via Seattle och blivit bortskämde med egna skärmar. Enl vad jag läst på Lufthansas hemsida har de dock börjat installera individuella skärmar i sina plan så förhoppningsvis ska väl alla plan ha det som standard inom något/några år...
Den största fördelen för mig jmf med SAS är dock deras destinationer. Reser Köpenhamn - Vancouver åtminstone en gång per år. De alternativ som är aktuella för mig är SAS via Seattle el Lufthansa via Frankfurt. Då jag fullkomligt hatar flygplatsen i Seattle, och då jag i allra största mån undviker att flyga via USA om det ej är mitt slutmål pga besvärliga (och onödiga!) pass och tullkontroller, föredrar jag därför Lufthansa. Det är MYCKET trevligare att byta flyg i Frankfurt än vad det är i Seattle.
|
|
|

2009-07-18, 21:08
|
Reg.datum: jul 2008
|
Jag är väl inte den mest bereste på forumet, men i mina ögon är Lufthansa det bästa flygbolaget jag åkt med. Mycket bra service, mat och dryck i flera omgångar utan att betala någon extra kostnad, flerspråkig personal och ett tryggt val.
|
|
|

2009-08-01, 15:23
|
Reg.datum: jul 2009
|
Bara gott att säga om Lufthansa. Flög med dem CPH-FRA-FCO-FRA-CPH i våras. Inget att anmärka på. Fräscha A321 på alla linjer blev det. Hyfsat med benutrymme i ekonomiklass även för en långbent typ som jag själv. Vad jag märkte så talade flygvärdinnorna tyska och engelska, mig kvittar det vilket. Maten var väl sådär, men inom europa brukar det inte vara något vidare. Kan inte bestämma mig för om jag gillar KLM eller Lufthansa bäst, hur som helst är de två i särklass för resor inom europa i mitt tycke. Både FRA och AMS är bra flygplatser också, något att väga in för den som ska byta plan.
|
|
|

2009-12-08, 22:35
|
Reg.datum: dec 2009
|
Flög med dem till USA och är nöjd. Ena vägen var det ett större plan med toaletterna en trappa ner med alla bekvämligheter. Servicen var godkänd icke mer men så är det ett tyskt bolag också.
|
|
|

2009-12-15, 23:35
|
|
grym service
Måste erkänna att de har den bästa servicen jag varit med om sedan jag satt min fot på något flyg . Sedan kostar de tyvärr lite mer än de andra. men +++++
|
|
|

2009-12-15, 23:39
|
|
Lufthansa är grymma! Tysk kvalitetsflyg och service. Riktigt bra men som sagt lite dyrare än andra men det är värt om man ska flyga långt.
Go Lufthansa!
|
|
|

2009-12-15, 23:48
|
|
lufthansa
men jag tycker det är värt det . alltså jag betalar gärna lite extra om jag får ut något av det
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|