ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-01-09, 11:09

Gäst

Standard Lufthansa regerar
Flyger ofta, både långt och kort.

Lufthansa är alltid ett bra val. Trevlig service även i ekonomiklass och generellt bra plan och destinationer. Plus för att München är Europas bästa hub.

Kan bekräfta att 747rna som används till USA för ekonomiresenärer är väldigt obekväma. Minimalt med benutrymme (faktiskt det trängsta jag varit med om) och inga skärmar i stolsryggarna (december 2009). Däremot är servicen mycket god.

Såg att någon hävdade att det inte går att uppgradera sig med hjälp av Eurobonus-poäng. Jag testade i januari 2010 och kvinnan vid incheckningen bekräftade att det skulle gå, dock valde man av oklart skäl att uppgradera mig utan att ta betalt för det. "Happy New Year" sade kvinnan och log.

Det hade liksom aldrig hänt med SAS.
Svara med citat

Gammal 2010-01-18, 16:23

alexzien

Medlem
alexzien är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006

Rykte: 0

Standard
Flög med Lufthansa till Frankfurt från Landvetter för ett par veckor sedan. Var inga problem. Flyget var i tid och resan var bra. Mackan ombord var inget att ha, fast så är jag lite kräsen också.

Flög även från München till Landvetter på tillbakavägen. Gick också bra, även om flyget var 30 min försenat.
Svara med citat

Gammal 2010-02-02, 16:06

PeterSouth

Standard Alla tiders!
Mina åsikter baserar sig på europeiska och tyska inrikes resor med Lufthansa och deras dotterbolag (Eurowings, Cityline, Augsburg Airways etc) i economy klass.

Renlighet:
Lufthansas flotta har varit föråldrad under en lång tid, men under de senaste åren har flottan systematiskt förnyats och idag är det sällsynt att hamna i ett äldre plan. Renligheten och "ny" känslan är alltså stor på deras kort- och mellanflyg.

Service:
Mat i form av en smörgås serveras kostnadsfritt tillsammans med en läsk eller kaffe. Ingen gourmetmåltid, men någon hungersnöd råder ju heller inte på de få timmarna. På inrikesflygen serveras endast drycker.
Eftersom Lufthansa och SAS är codeshare partners händer det att man hamnar på ett SAS plan trots att man bokat hos Lufthansa. I sådana fall erbjuds ingen kostnadsfri mat och dryck. Vid sådana tillfällen uppskattar man Lufthansas frikostighet!

Personalen:
Flexibel och hjälpsam! Såväl ombord som på flygplatserna.

Pris:
Hos Lufthansa är det värt att boka t/r. Lågprisbiljetter erbjuds nämligen inte på enkelresor. Själv har jag rest för 150€ mellan Leipzig och Köpenhamn ett flertal gånger.

Transfer:
Frankfurt, München, Düsseldorf är de huvudsakliga hubarna. Välorganiserade flygplatser, med Lufthansa kontor väl utplacerade (där man snabbt kan få hjälp vid missat flyg osv). Frankfurt är den största huben och det märks! Ibland kan det vara svårt att hitta rätt. München och Düsseldorf är däremot väldigt lätta att ta sig igenom och rekommenderas för den oerfarne resenären.
Svara med citat

Gammal 2011-01-27, 20:46

Jatsee

Medlem
Jatsee är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Cool
Hej
Har bokat med LH (CPH-MIA) och åker med deras 747. Är det någon som vet om de kommit någon vart med installationen av individuella skärmar, annars blir det att fylla Ipaden med filmer
Svara med citat

Gammal 2011-01-28, 13:42

Albin

Globetrotter
Albin är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008

Rykte: 4

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Jatsee Visa inlägg

Hej
Har bokat med LH (CPH-MIA) och åker med deras 747. Är det någon som vet om de kommit någon vart med installationen av individuella skärmar, annars blir det att fylla Ipaden med filmer
Tyvärr, just nu så är det är bara en av Lufthansas 747 som har individuella skärmar i ekonomiklass..

Så risken är ju inte stor över att du lär få den till Miami.

Här kan du se vart den flugit de senaste dagarna:
D-ABVK - Lufthansa - data.flight24.com
Svara med citat

Gammal 2011-01-28, 14:18

Jatsee

Medlem
Jatsee är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Unhappy
Inga turer till Miami
Svara med citat

Gammal 2011-02-18, 22:44

Gäst

Standard
Ska flyga Frankfurt - San Francisco i oktober med LHs A380, ekonomi. Någon som kan dela med sig av erfarenheter.
Svara med citat

Gammal 2011-04-04, 10:38

Babar

Globetrotter
Babar är inte uppkopplad
Babars avatar

Reg.datum: nov 2009

Rykte: 3

Skicka ett meddelande via MSN till Babar
Standard
Om man flyger med Lufthansa hela vägen från Sverige till Vancouver, får man boka plats på planet i samband med bokningen på lufthansas hemsida?

Ska nämligen flyga A340-400, mellan Frankfurt och Vancouver båda vägarna och vill gärna boka plats på flyget.

Gammal 2011-04-04, 12:29

Gäst

Standard
Hej
Det går bra att boka plats på flyget via Lufthansas hemsida.
Svara med citat

Gammal 2011-08-30, 04:08

Gäst

Standard Lh772
Hejsan!

Hur är Lufthansa på deras "long haul" flights? Jag menar finns där "personal enterteinment system" i economi klassen?
Jag åker till Ho Chi Minh staden den 1:sta september, Bör jag uppgradera till affärsklass? Flyget är en Boeing 747-400. Alla siter jag har jag har besökt har SÄNKT Lufthansa rejält när det gäller allt från Business till economy. Lufthansa är DYRT OCH otrevliga stewerdes/ess. Det enda jag behöver är en skärm där jag kan välja vilka filmer/TV serier jag vill se. Detta är faktiskt standard i de flesta flygbolag idag.

Mvh
Micke
Svara med citat

Gammal 2011-08-30, 15:48

JLE

Globetrotter
JLE är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Rykte: 4

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hejsan!

Hur är Lufthansa på deras "long haul" flights? Jag menar finns där "personal enterteinment system" i economi klassen?
Jag åker till Ho Chi Minh staden den 1:sta september, Bör jag uppgradera till affärsklass? Flyget är en Boeing 747-400. Alla siter jag har jag har besökt har SÄNKT Lufthansa rejält när det gäller allt från Business till economy. Lufthansa är DYRT OCH otrevliga stewerdes/ess. Det enda jag behöver är en skärm där jag kan välja vilka filmer/TV serier jag vill se. Detta är faktiskt standard i de flesta flygbolag idag.

Mvh
Micke
Deras 747 har inte någon PTV/AVOD i ekonomiklass...
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8