ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-03-31, 19:25

JLE

Globetrotter
JLE är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Rykte: 4

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Lyudmyla Visa inlägg

Jag reste med SAS för första och sista gången, behöver inte ha deras bonusar som de erbjuder pga. oacceptabel personal beteende och dålig mottagning av SAS. Flygplanet var gammal, smutsig och personalen otrevlig. Jag hade beställt mat via internet sida. SAS erbjöd sådan servis men på flyget visade sig plötsligt att SAS serverar ingen mat de senaste fyra år. Varför erbjuder då SAS mat via internet sidan om det inte finns sådan på flyget? För att ser ut bättre än de är? Mat som jag fick att köpa på flyget var fruktansvärd, det kan man inte äta sådan (rostbiff salat)! Aldrig mer i livet kommer jag att flyga med SAS.
Jag har aldrig sett någonstans att man kan köpa till mat vid bokningen. Det var ingen charterflygning, för då brukar man kunna lägga till mat ombord, men det är ju ett avtal mellan dig och researrangören.

SAS flotta är i rätt varierande ålder och då också skick... Vissa är fräscha medan andra är rätt slitna...
Svara med citat

Gammal 2012-04-27, 03:07

Madicken

Medlem
Madicken är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2011

Rykte: 1

Standard
Kom hem idag, efter resa tur och retur New York med SAS. Jag har verkligen inget att klaga på. Kanske haft tur, vad vet jag. Men besättningen var hur trevliga som helst, och det var inte samma crew dit och hem förstås.

För min del har jag inget behov att värna om SAS som "mitt" eller "vårt" bolag. När jag flyger vill jag ha säkerhet, bra pris, smidighet vad gäller bokning-betalning-incheckning-resan; vilket jag fick.

Vi reste fyra i familjen dit och fem hem. Äldsta sonen tog sig från Stockholm, via Amsterdam (KLM) och till Boston (med Delta). På hemresan åkte han med oss. Det var ganska stor skillnad, tyckte han. När det gällde transatlantiska resan med Delta vs. SAS, så var SAS bättre (fräschare framför allt).

När vi åkte dit, hade maken och jag platser vid ena nödutgången (vingen). Verkligen bra då vi hade riktigt gott om plats till fötterna :-) Kan vara något att tänka på oavsett plan om man åker ekonomi.

Maten var god. Jag är glutenintolerant och angav det till kundtjänst någon vecka innan avresa. Jag fick egen frukost och sen snack/macka innan landning. När vi skulle åka hem tre veckor senare blev jag först lite fundersam om jag fått med att jag skulle ha glutenfritt även hem, men det var redan fixat. Fick god kyckling till middag och en glutenfri macka (visserligen dubbel riskaka, men med mycket ost och skinka) en timme innan landning.

Vi åker gärna SAS igen på längre resor. När det gäller resor till Europa väljer vi alltid billigaste, då det inte spelar så stor roll för ett par timmars skull.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8