ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-06-03, 23:56

Standard Gallion
Var på gallion hösten -05! Tycker att det var ett suverent hotell med trevlig personal. Något små hotellrum, men man ska ju bara sova där. Skönt att sitta uppe på taket på kvällen och relaxa i massagefotöljen Kan varmt rekomendera maten på hotel kleopatra aldeles runt hörnet (mitt emot vattenlandet). Enorm grilltallrik och plankstek. Och billiga kebabrullar (1-2 trl betalade vi då) vid stället intill klaopatra. Ha en trevlig resa!
Svara med citat

Gammal 2007-07-06, 00:21

Standard
Nyss kommit hem från Gallion. Första intrycket var att det var lite sjaskigt, men när allt ordnat till sig visade det sig att det var helt okej! (Var kanske lite grinig på natten när vi kom ner... )

Jo, det stämmer att rummen var små, men vad gör det? Personalen var trevlig, städningen super och läget kanon! Återstår att se om våra vykort blev postade...

Någon frågade om frukosten - dög till att stilla hungern, men knappast något man satt och njöt av.

Mycket lyhört! Något att tänka på kanske?
Svara med citat

Gammal 2007-07-11, 16:53

Gammal 2007-08-19, 02:17

Standard
Kom hem från Turkiet och hotell Gallion för ungefär 10 minuter sedan..
Och jag som precis har varit där kan starkt rekommendera detta hotell eftersom det ligger bra till mat, shopping, stranden etc..
Det är väldigt trevlig personal på hotellet, speciellt Mehmet som jobbar vid poolen!
Men tänk på att skaka hand med personalen om dem sträcker ut handen, annars kan dem bli lite förnärmade, och det är inte så kul, för då får man bara en massa sura miner.. :P =)
Men HOTEL GALLION är ett fint och mysigt hotell, lagom pool, rooftop bar där man kan spela biljard, backgammon, kortspel, jenga och även mysa i deras supersköna massagestol.

Hoppas du / ni får det kul som åker dit!
Svara med citat

Gammal 2007-08-23, 22:20

linda6567

Standard Alanya,Hotell Gallion
Hej!

Har några frågor om Turkiet, Alanya och hotell Gallion!
Vi ska nämligen åka på ons 29/8 2 veckor!!

Hur är frukosten på hotell Gallion?

Har ni hört talas om nån marknad uppe i bergen, hur tar man sig dit enklast, och vad heter stället/marknaden?

Vad kostar det att hyra moped eller bil? Hur är trafiken?

Vi har hört att det blivit mycket dyrare i Turkiet. Har det det? Är prisnivån som för 2 års sedan? Eller som här hemma?

Tacksam för svar!!
Svara med citat

Gammal 2008-09-02, 19:24

Gäst

Smile Hej!
Hejsan!
Jag kom hem från alanya för bara några dagar sedan och bodde på hotel Gallion. Det var hur underbart som helst. Jag rekommenderar Dim Cay, åk dit och bada och ät en massa god turkisk mat. Glöm inte att besöka borgen, tänk på att efter kl 18.00 får man inte gå upp dit. Jag önskar alla som skall till alanya en riktig trevlig semester. Kram/Sibel
Svara med citat

Gammal 2009-02-10, 14:39

schteeksson

Medlem
schteeksson är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008

Rykte: 0

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av ;55216

Nyss kommit hem från Gallion. Första intrycket var att det var lite sjaskigt, men när allt ordnat till sig visade det sig att det var helt okej! (Var kanske lite grinig på natten när vi kom ner... )

Jo, det stämmer att rummen var små, men vad gör det? Personalen var trevlig, städningen super och läget kanon! Återstår att se om våra vykort blev postade...

Någon frågade om frukosten - dög till att stilla hungern, men knappast något man satt och njöt av.

Mycket lyhört! Något att tänka på kanske?

hur va frukosten när du va där nere?? vet att det va ett tag sen men vi ska bo där nu te somman o vi har udrat va det e för frukost
Svara med citat

Gammal 2009-07-07, 18:13

Ungt semestrande par!

Angry Tjuvar på Hotell Gallion!!
Safety- boxarna är en bluff!!! SE UPP!!

Jag och min flickvän besökte nyss Hotell Gallion och det första vi gjorde var att köpa oss en safetybox för en vecka. De hade ett system med två nycklar, vilket verkade säkert. En nyckel var vår och en förvarades i receptionen. Safetyboxarna stod förresten i receptionen. Redan första dagen tyckte vi att det saknades pengar. Inte hade vi brännt av ca. 2000kr på 12 timmar utan att ha lämnat hotellet med mer än 200kr??? Något var fel och mycket konstigt. Jag lade då en liten sten på påsen som jag hade i safety boxen och nästa gång jag var tillbaka låg påsen annorlunda samtidigt som den lilla, lilla stenen saknades. Nu saknades mer pengar!! Efter detta tömde vi boxen och lade dit en tom påse med en liten sten ovanpå. Påsen låg sedan annorlunda varje gång vi tittade samt att stenarna var borta.

Vi kontaktade fritidsresor som pratade med hotell-personalen. När fritidsresors guider hade gått så blev vi nerkallade i receptionen och utskällda av de anställda som kallade oss för lögnare och problemmakare. De skrek åt oss och var inte alls villiga till att lyssna på att vi inte var arga utan att vi helt enkelt var ledsna över att ha förlorat pengar. Vi polisanmälde inte ens saken (vilket jag idag ångrar!!). Dagen efter detta kom fritidsresors guider för att undersöka boxarna, detta utan vår vetskap. Då vi kom tillbaka till hotellet sa guiderna att boxarna är en bluff och att de med vår nyckel hade kunnat öppna 5 andra boxar!!! När guiderna informerat oss och gått så skällde personalen ut oss igen för att vi hade kallat på TUI. De sa att det var "impossible" att vi hade blivit av med pengar. Att boxarna förvaras i receptionen borde vara säkrare än något annat men om boxen hade funnits på vårt rum så hade vi varit säkrare. Tänk själv på saken... I receptionen kan ingen bryta sig in 4 gånger för att sedan öppna andras boxar. Jag tror att personalen har öppnat vår box på natten och tagit pengar. jag är övertygad!

Jag kan inte kräva mina pengar tillbaka, jag kan inte stämma hotellet och jag kan inte klaga på fritidsresor. Det jag däremot kan göra är att avråda andra personer från att bo på Hotell Gallion och absolut avråda ifrån att använda safetyboxarna.
Svara med citat

Gammal 2010-08-09, 13:12

Gäst

Red face Alanya Gallion
Jag bara blev lite misstänksam och har en fråga, jag ska åka till Alanya nu den 4 oktober med min kille och såg på forumet att någon hade blivit av med pengar och så, är det så dåligt ställe för alla andra som har åkt dit verkar tycka det är jätte bra men sen blev jag osäker på det sista inlägget! jätte glad om jag får så många svar som möjligt!
tack på förhand
Svara med citat

Gammal 2010-09-03, 11:41

Gäst

Standard Ang. Hotell Gallion
Har precis kommit hem från en vecka på hotell Gallion. Vi använde inte hotellets saftyboxar. Vi brukar ha med en mindre summa från Sverige, som vi har i en låsbar resväska. Sedan tar vi ut pengar från en bankautomat (t.ex. Visa eller Mastercard).
Hotellet har en gammal interiör kanske från 70-talet eller ännu äldre. Vi upplevde flera i personalen lite "trötta", ointresserade och likgiltiga. Men en sak var de "på hugget" med och det var att försöka få in lite mer pengar av hotellgästerna, t.ex. om man inte har halvpension då sög de en så fort man skulle gå ut på kvällen för att man skulle äta på hotellets restaurang.
Vi kommer inte att återvända till hotellet! Det finns betydligt trevliga hotell att välja på. Det kanske är så här. Du får vad du betalar för.

/ "Zigge"
Svara med citat

Gammal 2010-09-13, 23:00

Gäst

Standard
Kom hem från Turkiet och hotell Gallion 10/9. Vi bodde där i 2 v. Det SÄMSTA hotell jag någonsin bott på. Sur och otrevlig personal. INGEN av dom log på 2 v. Trötta?? Nej,man får vad man betalar för.....
Svara med citat

Gammal 2010-09-26, 12:19

Gäst

Unhappy hur är hotell gallion egentligen
Är det hotellet verkligen skit. ska ju åka om 8 dagar till hotell Gallion och nu blir man ju jätte osäker. Har personalen kanske förändrats sen 2007 då folk verkar ha varit jätte glada när de kom hem men nu 2010 verkar folk så besvikna. vill inte att min och min pojkväns första semester tillsmmans ska bli skit. vore så tråkigt pga fel val av hotell. Glad med svar
Svara med citat

Gammal 2010-09-26, 17:15

Gäst

Standard
Ta med öronproppar. Ligger en minaret precis bredvid hotellet. Min man utan proppar (jag hade) vaknade varje morgon 04.45 när den började mässa.....Jättesmå rum med urgammal inredning. Dyrt med att hyra litet kylskåp och ac.Kontant bet. krävdes. Njut av solen och värmen. Nära till havet.
Svara med citat

Gammal 2011-01-02, 22:51

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Ta med öronproppar. Ligger en minaret precis bredvid hotellet. Min man utan proppar (jag hade) vaknade varje morgon 04.45 när den började mässa.....Jättesmå rum med urgammal inredning. Dyrt med att hyra litet kylskåp och ac.Kontant bet. krävdes. Njut av solen och värmen. Nära till havet.
hej. jag ska till hotell Gallion nu i sommar. men hur mycket kostar det med kylsjåp & ac?
och hur är maten på deras resturang? har halvpennsion.

tacksam för svar!
Svara med citat

Gammal 2011-01-03, 00:11

Gäst

Standard
Hej enligt fritidsresor:

Kylskåp kan hyras, ca 200–400:-/v beroende på storlek.

Luftkonditionering ca 440:-/v, bokas och betalas på plats
Ska själv ner dit i sommar, när ska ni dit?
Svara med citat

Gammal 2011-01-20, 11:36

Gäst

Standard
Maten helt ok på Gallions Restaurang. Vi hade oxå halvpension när vi var där. Man fick välja på dagens soppa el. sallad till förrätt. Varmrätten fick man välja ur deras matsedel.Fanns kött,fisk,pasta o pizza.
Svara med citat

Gammal 2011-06-29, 11:47

Gäst

Smile Nån som varit där nu??
Hej där ute

Någon som besökt Hotell Gallion i år? Hur är det där? Har de kvar massagestol mm på taket? Hur är rummen, ballkongerna och toaletterna?

//MVH Anneli
Svara med citat

Gammal 2011-07-01, 17:43

Gäst

Standard
Rummen på Gallion är MKT små !!! En dubbelsäng som tar upp hela rummet. Balkongen är liten men man kan klämma ihop sig och få plats 4 pers.Badrummet är jättelitet och väldigt gammalt...Någon massagestol fanns inte när vi var där. Maten helt OK i deras restaurang. Glöm inte öronproppar pga minareten och trafiken.Trevlig resa.
Svara med citat

Gammal 2011-07-31, 23:44

Gäst

Standard Gallion sommaren 2011
Jag bodde på Gallion i tre veckor och jag skulle mycket väl kunna tänka mig att åka dit igen. Men det är ju så att man får vad man betalar för och Gallion är ett billigt hotell vilket också gör att dess standard inte är den bästa. Rummen är ganska små och det är inte nyrenoverat direkt men personalen är trevlig och städerskorna byter handdukar och lakan varje dag. Poolen underhålls och där fanns många trevliga gäster när vi var där.
Den där takvåningen som nämns i tidigare inlägg finns dock inte kvar utan används nu som förvaring för skräp, vilket är lite synd..
Vi väcktes aldrig av minareten som ligger bredvid hotellet men väggarna är tunna vilket gör att man kan störas av andra gäster. Dock hade vi inte några problem med det utan sov gott om nätterna. Maten som serveras på hotellets restaurang är helt okej, i klass med de flesta av restaurangerna i alanya så för någon som vill resa billigt och få ett bra hotell i klass med vad man betalar kan jag mycket väl rekommendera Gallion!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8