ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-02-22, 20:49

wappe123

Nykomling
wappe123 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2012

Rykte: 0

Standard Turkiet i April V.15 - Väder och festliv??
Vi är ett gäng killar som ska dra en charter v.15. Vi har bara två krav och det är sol och fest. När man söker på diverse sajter så är det Antalya som sticker ut kraftigt när det gäller låga priser. Så nu skulle det vara bra med lite tips på om det är ett bra val för några som behöver mycket fest och mycket värme!

Om det är som jag misstänker att det är lite för kallt och lite för mycket lågsäsong vid den här tiden i Turkiet så får ni gärna skicka in era övriga tips på var man ska åka i tidiga Apr för att tillgodose våra djuriska behov!

Tack på förhand / Jonatan
Svara med citat

Gammal 2012-02-23, 10:12

Emmypemmy

Medlem
Emmypemmy är inte uppkopplad
Emmypemmys avatar

Reg.datum: maj 2011

Rykte: 2

Standard
Jag har varit i Alanya i slutet av april två gånger. Den första gången var det skitfint väder, ca 23-25 grader varje dag och sol. Det är inte direkt jättemycket party där i april om man jämför med högsäsongen. Andra gången jag var där så var det en hel del regn och inte så jättevarmt.. Det kan variera alltså, men vad jag har läst nu så är det sol och ca 20 grader där varje dag nu! Hoppas det går bra och jag tror att ni kommer att få fint väder om ni åker dit
Svara med citat

Gammal 2012-02-24, 16:54

merhaba

Medlem
merhaba är inte uppkopplad
merhabas avatar

Reg.datum: dec 2009

Rykte: 0

Standard
April är egentligen inte en optimal månad o man främst är ute efter sol och fest. Som Emmypemmy nämner så är det inte direkt högsäsong i Alanya utan det ligger i startgroparna. Således är det inte så mycket folk på diskoteken ännu. Vädret är oftast hyfsat i April sålänge man slipper regn men det är ju inte den där riktiga medelhavsvärmen.

Antalya, som du är inne på själv är en större stad så där är nog partylivet lite bättre medan klimatet är liknande som i Alanya. Det ända säkra kortet för ett riktigt partyliv i början av April är nog Istanbul, men då har ni å andra sidan inte lika bra väder.

Jag skulle nog råda er att vänta lite längre in i säsongen om ni vill sola och festa i Turkiet.

--------------------------------------------
MVH, Magnus
Turkietforum - Mötesplatsen för oss som älskar Turkiet.
Svara med citat

Gammal 2012-02-26, 11:17

Gäst

Standard April
Vi har varit nere i april många ggr och aldrig blivit besvikna varken
på det ena elr. andra!
Turister från andra delar av världen kommer i april och sol har vi aldrig saknat,
däremot så har det ju varit rätt kallt i havet
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8