ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-02-17, 16:56

ireolo1

Medlem
ireolo1 är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

Rykte: 3

Standard Sungarden green garden hotell
Vi ska åka till Turkiet en 21 maj och vi ska bo på vings sungarden-anläggning som heter Green garden. Hotellet ligger 300 meter från Oba köpcenter. Finns det bra resturanger och butiker där. Hur är komunikationerna mellan hotellet och Alanya city? Går det hotellbussar till stranden?

Hur är priserna i butiker, resturanger etc.
Hur är priserna på alkohol i butiker, resturanger?

Gammal 2012-02-17, 19:05

Bim

Medlem
Bim är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2010

Rykte: 0

Standard
Hej!

Jag har bott på ett hotell Blue Diamond med Ving. Det ligger nära stranden och gästerna till Green garden går förbi där på väg till stranden och deras beach ligger alldeles intill BL. Det är gångavtånd till stranden och hotellet ser bra ut vi hämtade upp folk där när vi åkte hem. Det verkar vara mycket barnfamiljer där och ett bra hotell. Det finns restauranger i OBA och affärer som är bättre och billigare än inne i Alanya. Dolmos går in till centrum med jämna mellanrum skytteltrafik till och från. Inga problem att åka in och ta sig tillbaka. Nu hade vi allt inkluderat så vi åt aldrig ute. Köp sprit på taxfree.
Jag har varit 25 gånger i Turkiet och av dem 10 gånger i Alanya men jag gillar Oba sidan bättre än Kleopatra. Har man barn så är det inte bråddjupt på östra sidan som på Kleopatra där blir det tvärdjupt efter en meter.
jag tror inte du ångrar ditt val.
Lycka till med en trevlig semester för mig blir det Side i maj efter ett uppehåll på 12 år spännande att se förändringarna.
Svara med citat

Gammal 2012-02-17, 19:07

Bim

Medlem
Bim är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2010

Rykte: 0

Standard
Hej igen!

Jag bodde på Blue Diamond våren 2011.
Uppehållet på 12 år var menat min senaste resa till Side,
Svara med citat

Gammal 2012-02-17, 19:57

Floyd

Standard
Vi har våldgästat Green Garden för ett antal år sedan.
Helt okej hotell,var bra med aktiviteter på hotellet,såsom pingisbord,tennisplan,busledare i poolen till stora och små.Stranden går man via en apelsinlund med en tunnel under "stora"vägen.Finns ett stråk med resturanger där också.Marknaden låg strax öster om hotellet.Tyvärr så låg minaretet där också,inte för jag fattade vad det handlade om men satan i mitt lilla hjärta vad den kastraten kunde få till det,man satt ju upp och sov!
Man går inte in till centrum med mindre barn,dolmus eller taxi gäller,annars är det som BIM skriver billigare i Oba-stadsdelen.
Passa er för dolmusarna,ha gärna jämna pengar och se upp för de kör som om de fått körkortet i ett flingpaket.
Östra stranden är lång-grund och kan bitvis vara av klippkarraktär med hala stenar, och i maj finns risken att smälltvattnet från bergen rinner ut och kyler ner badvattnet ett par grader,men inget att oroa sig för.
Ni får det hur bra som helst.
Ernie
Svara med citat

Gammal 2012-02-18, 11:37

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av ireolo1 Visa inlägg

Vi ska åka till Turkiet en 21 maj och vi ska bo på vings sungarden-anläggning som heter Green garden. Hotellet ligger 300 meter från Oba köpcenter. Finns det bra resturanger och butiker där. Hur är komunikationerna mellan hotellet och Alanya city? Går det hotellbussar till stranden?

Hur är priserna i butiker, resturanger etc.
Hur är priserna på alkohol i butiker, resturanger?
Har varit där 3-år i rad blir nog 4 Detta är ett mycket fint hotel. Vi har 2 pojkar 12-16år som älskar det. Det är bara 100 meter till stranden som man kommer till under en tunnel. Dom har ett stort utbud av mat. Poolerna är underbara för alla åldrar. Till Oba centrum tar det 5 minuter att gå till om man vill handla kläder eller gå på resturanger. Taxi finns utanför hotelet om man vill ta sig till Alanya centrum. (ca.3 km) Jag rec. detta hotel starkt.
MVH Håkan med familj
Svara med citat

Gammal 2012-02-18, 18:03

ireolo1

Medlem

Smile
Tack för svaren, det låter ju positivt.

Gammal 2012-04-28, 20:34

ireolo1

Medlem

Smile
Kan man låna badlakan på hotellet? Tänkte, att det kan vara bra och veta, när jag ska packa min resväska.

Irene

Gammal 2012-04-28, 21:54

FlashM

Medlem
FlashM är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2012

Rykte: 1

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av ireolo1 Visa inlägg

Kan man låna badlakan på hotellet? Tänkte, att det kan vara bra och veta, när jag ska packa min resväska.

Irene
När vi bodde där så ingick badlakan till poolen och stranden.
Du kunde byta flera gånger om dagen om du ville.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8