ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-02-14, 11:29

MattiasBredberg

Nykomling
MattiasBredberg är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2012

Rykte: 0

Standard Erkaptan i Alanya...
Vi har aldrig varit i Turkiet förut men funderar på att åka till Erkaptan i Alanya med Fritidsresor.

Någon som varit där?
Någon som har något att säga om hotellet och omgivningarna?

Det vi gillar med den tänkta resan är:
-Bra pris
-Nära till strand
-Nära till affärer utan att det verkar vara för stört och stökigt
-Bra utflykter (dykning, vattenland)
-Några rutchkanor att åka lite i om man bara ligger vid poolen
-AC i hela lgh inte bara i vardagsrum

Tja, det är väl det. Annars är jag sugen på Club Dem & Spa men det verkar ju ligga långt ute i ödemarken.

Några goda råd, någon?
Svara med citat

Gammal 2012-02-17, 16:45

Maria_1979

Globetrotter
Maria_1979 är inte uppkopplad
Maria_1979s avatar

Reg.datum: sep 2008

Rykte: 4

Standard
Om jag inte minns helt fel så har även Ving det hotellet i sitt utbud, o har så haft under längre tid än "Fritte".
Kolla Vings hemsida ifall det finns några betyg på hotellet där (om de fortf har det kvar dvs!)!

Gammal 2012-02-17, 16:59

MattiasBredberg

Nykomling

Standard
Tack. Kan inte hitta det faktiskt men fegisen (jag) bokade om till det där Club Dem som verkar vara ett säkrare kort, ehuru dyrare.
Svara med citat

Gammal 2012-02-17, 18:39

Oneway

Världsvan
Oneway är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 5

Standard
När är det tänkt att ni skall åka och hur länge vill ni stanna och från vilken flygplats önskar ni flyga från ?
Vad betalar ni för det du bokat ?
Alanya har så mycket att erbjuda på och det går att resa och bo billigt, om man vill ha roliga pengar över till annat :-)
Svara med citat

Gammal 2012-02-18, 09:36

MattiasBredberg

Nykomling

Standard
Vi åker 21/6 i två veckor. Vi bokade först Erkaptan utan måltider för ca 21500 men fegade ur och bokade om till Club Dem med halvpension för ca 33000.
Vi åker från Stockholm.
Svara med citat

Gammal 2012-02-18, 11:49

Oneway

Världsvan

Standard
Alltid värt att läsa vad andra tycker.

Club Dem Spa & Resort (Alanya, Turkiet) - Hotell recensioner - TripAdvisor

Är ni en familj med barn som gärna vill ha skoj för barnen på hotellet och bekvämt med mat på plats osv ?
Club Dem ligger utanför Alanya och kanske värt att ha All Insclusive då ?

Jag skulle rekommendera er att åka till Kusadasi, nära mellan flygplats och hotell, transfer mellan Alanya och flygplatsen kan ta upp till 3 timmar, med stopp på vägen och sen beroende på var erat hotell hamnar i körrutten.
Svara med citat

Gammal 2012-02-18, 14:05

MattiasBredberg

Nykomling

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Oneway Visa inlägg

Alltid värt att läsa vad andra tycker.

Club Dem Spa & Resort (Alanya, Turkiet) - Hotell recensioner - TripAdvisor

Är ni en familj med barn som gärna vill ha skoj för barnen på hotellet och bekvämt med mat på plats osv ?
Club Dem ligger utanför Alanya och kanske värt att ha All Insclusive då ?

Jag skulle rekommendera er att åka till Kusadasi, nära mellan flygplats och hotell, transfer mellan Alanya och flygplatsen kan ta upp till 3 timmar, med stopp på vägen och sen beroende på var erat hotell hamnar i körrutten.
Vi var rätt sugna på Blue Star Ephesia Beach men där finns bara något som kallas juniorsvit och då kan man inte stänga dörr mellan de två rummen, det blir ju som att sova i en stor etta. Inte kul när 9-åringen envisas med att vakna kl 06.00.

Från Alanya har de också en intressant utflykt där en person kan prova på dykning med tuber medan en annan bara följer med. Tanke är att 14-åringen kan testa dykning medans jag eller hans mamma bara åker med på en trevlig båttur.

Transfern kan ju vara lite jobbig, men Club Dem ligger ju mellan Antalya och Alanya och bör väl vara ett av de första stoppen i alla fall?

Dessutom så verkar Club Dem ligga en bit utanför storstaden så man kan få lite lugn och ro, kanske slippa bli väckt av minareter och sånt. Har du/ni varit i Kusadasi?
Svara med citat

Gammal 2012-02-19, 05:28

Oneway

Världsvan

Standard
Du verkar ha prickat rätt gällande boende med din familj och hur du önskar din semester skall se ut.
Moskéer finns det överallt, så jättesvårt att svara på om du har nån precis utanför och blir väckt kl 5 på morgonen.

Jag har varit i Kusadasi 3 gånger och det är annorlunda atmosfär, mer genuint, dom som jobbar där, bor där, i Alanya är det mest gästarbetare.

Kusadasi är dock mer kuperat och man åker till olika stränder när man är där.
Alanya har större och bredare strand och ni får bekvämt där ni bor.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8