ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-01-30, 23:19

Maria_1979

Globetrotter
Maria_1979 är inte uppkopplad
Maria_1979s avatar

Reg.datum: sep 2008

Rykte: 4

Standard Värt pengarna att resa i början av maj???
Jag hade bokat en resa till början av sommaren till Marmaris, men eftersom det inte kommer att funka med semester från jobbet då så måste jag tyvärr ändra mina reseplaner!
Sitter nu o surfar runt bland resor (Turkiet!) antingen i början av maj alternativt mitten av augusti.
I augusti har jag hittat som billigast 8000:- i grundpris för en vuxen o två barn (8 o 2 år), en vecka (charter).
I början av maj har jag dock nyss hittat pangpriset 4700:- för oss tre, vilket ju nästan är gratis!!
Men är det värt pengarna så pass tidigt på säsongen? Riskerar vi en veckas regn, eller rör det sig om enstaka skurar??
Har besökt Turkiet i både slutet av maj, juni samt augusti tidigare, så jag vet ju att det kan variera.

Tacksam för råd!

Gammal 2012-01-31, 10:54

vnyren

Medlem
vnyren är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2011

Rykte: 2

Standard
har rest i början av maj två gånger och har sammanlagt haft en eftermiddag med regn och resten 25-30 grader sol. Vet inte om vi haft tur eller om det faktiskt inte regnar så mycket då! Tycker våren är härligaste årstiden i Turkiet.
Svara med citat

Gammal 2012-02-01, 12:48

merhaba

Medlem
merhaba är inte uppkopplad
merhabas avatar

Reg.datum: dec 2009

Rykte: 0

Standard
Kikar man på väderstatistiken för Marmaris under Maj månad så är det statistiskt sett, i snitt 5 regndagar under hela Maj. Man kan ju anta att det oftast hamnar i inledningen av månaden så har ni extrem otur så innebär det ju att det kan regna hela veckan men det är nog inte så troligt.

--------------------------------------------
MVH, Magnus
Turkietforum - Mötesplatsen för oss som älskar Turkiet.
Svara med citat

Gammal 2012-02-02, 22:57

Gäst

Standard MAJ
Maj är helt fantasktisk! Brukar själv tillbringa både april och maj där.
Den absolut bästa tiden enligt mig.
Svara med citat

Gammal 2012-02-15, 10:20

Floyd

Standard
Störst solschanser i södra Turklandet Alanya,Side,Kemer om du åker till Marmaris,Icmeler så lär det vara lite kallare i maj.
Själv åker jag till Alanya sista veckan i april man är ju en sann väderoptimist.

Ernie
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8