ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-01-20, 21:57

Gäst

Smile Pascha bay
Jag skulle vilja veta allt om Pascha Bay som vi ska besöka för första gången i slutet av juni. Vi är en familj med tre barn i åldrarna 3-9 år.
Svara med citat

Gammal 2012-01-21, 01:14

merhaba

Medlem
merhaba är inte uppkopplad
merhabas avatar

Reg.datum: dec 2009

Rykte: 0

Standard
Jag antar att du redan läst igenom Fritidsresor information som trots allt täcker in det mesta gällande deras "flaggskepp" i Alanya-området. Ett par bekanta till mig bodde där under 2 veckor och de var väldigt nöjda.

Vi var även ut och hälsade på dem och det är en imponerande anläggning helt klart. För mig är det alldeles för dyrt, plus att man missar ju så mycket när man väljer en sådan här anläggning som ligger lite utanför allt och är all-inclusive.

Så personligen är det inget jag skulle välja men är Ni bara ute efter sol & bad och komma bort en stund och slappna av på allvar så bli ni inte besvikna. Anläggningen är som sagt i toppklass i sin sort, även om det inte är min "kopp te".

--------------------------------------------
MVH, Magnus
Turkietforum - Mötesplatsen för oss som älskar Turkiet.
Svara med citat

Gammal 2012-01-21, 02:18

Gäst

Standard
Har varit på Blue Village Pascha Bay 6 ggr. Det är det bästa hotell jag varit på. Håller med om att det är dyrt,men man får vad man betalar för. Trevlig resa.
Svara med citat

Gammal 2012-01-21, 09:52

Gäst

Standard Pascha Bay
Tack för era svar. Vi reser med startour från Köpenhamn. På det sättet blir resan ca 5000 kr billigare för vår familj än om vi rest med F-resor. Barnen undrar om det finns pannkakor med nutella till frukost? Är stora poolen djup överallt? Vad finns det annars att göra för barn i lågstadieåldern? Känns transfern väldigt lång? Två timmar är ju endel...
Svara med citat

Gammal 2012-01-21, 19:57

ma.ar.el

Nykomling
ma.ar.el är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

Standard
Vi funderade också på Pascha Bay ett tag. Det såg väldigt fint och trevligt ut. Men så googlade vi lite på stranden där omkring, och vi har hört att det inte alls är sån där fin sandstrand och klart blått vatten där. Har t.om hört att det är klippor och större stenar i strandlinjen utanför hotellets strand. Inte kul när man har småbarn... Hur är det med stranden och vattnet vid hotellet Pascha Bay? Passar det även den som är lite kräsen med fin strand och helst klart rent vatten? Och har småbarn med sig?
Svara med citat

Gammal 2012-01-21, 21:28

Jonna

Medlem
Jonna är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Barnen undrar om det finns pannkakor med nutella till frukost? Är stora poolen djup överallt? Vad finns det annars att göra för barn i lågstadieåldern? Känns transfern väldigt lång? Två timmar är ju endel...
Jag har jobbat på pascha bay för några år sedan som barnledare.
Då kunde barnen delta i aktiviteter som fritidsresors personal höll i som landhockey etc. Det fanns även klubbar för barn i lågstadieåldern som "super kids". Transfern är lång, men det värsta är ju att pascha ligger ganska långt ifrån stan, dvs alanya.
Pannkakor fanns till frukost åtminstone en gång i veckan, då jag åt.
Svara med citat

Gammal 2012-01-21, 22:51

Gäst

Standard
Tack, snällt att ni svarar. Jag läste att det går bussar in till Alanya från hotellet. Är det helt öde utanför själva hotellet? Vad gör man på superkids?
Svara med citat

Gammal 2012-01-23, 20:03

Jonna

Medlem
Jonna är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007

Standard
Citat:

Tack, snällt att ni svarar. Jag läste att det går bussar in till Alanya från hotellet. Är det helt öde utanför själva hotellet? Vad gör man på superkids?
På "superkids" gör man ungefär samma saker som man gör på fritids i Sverige. På Pasha hade vi följande aktiviteter: spela fotboll och volleyboll, utflykt till studsmattorna, spela bingo, rita och måla, göra olika skattjakter på området, dvs lagtävlingar. Superkids (och bamseklubben) hade uppträdande på scenen en kväll i veckan så vi tränade på dans och sång en eftermiddag. Vi hade en turkisk lektion då vi gick igenom lite vanliga turkiska ord och bjöd på inhemsk frukt. Vi hade även "pizzakväll" en kväll i veckan. På andra orter jag varit på har vi gjort våfflor och spelat minigolf i "superkids". Vad man gör beror mycket på ledarna som är de som planerar programmet.

När jag jobbade där fanns det inget utanför området förutom någon restaurang på andra sidan motorvägen. Ja, det går minibussar förbi som man kan kliva på.
Svara med citat

Gammal 2012-04-10, 14:33

Gäst

Standard Pascha bay
Hej!

Pascha bay är ett väldigt fint hotell med som föregående säger så är det väldigt dött runt omkring, är egentligen bara hotell området som man kan gå omkring på. Finns en restaurang (var där 2010) på andra sidan motorvägen, har goda pizzor men annars är det tomt och ödsligt. Hoppas ni har all inclusive för det är inte billigt att äta på hotell området annars och jag tycket det var tråkigt att inte kunna gå ut och äta en lunch eller middag någon annanstans eller för den delen kika in i lite affärer.
Svara med citat

Gammal 2012-04-14, 03:39

Gäst

Standard
Går faktiskt dolmusbuss precis utanför hotellet bort till Konakli. Där finns det massor av affärer o restauranger. Tar ca 5-10 min.
Svara med citat

Gammal 2012-04-14, 10:12

Gäst

Standard Pascha bay
Tack för alla era svar. Är det jobbig transfer från flygplatsen? Alanya ligger ju längre bort än Side. Vi landar vid lunch. Ligger det någon lekplats eller liknande i närheten av restaurangen så man själv kan sitta kvar en stund när barnen leker? Hur är djupet i de olika poolerna? Jag har två som kan simma och en treåring. Konakli låter ju bra. Hur stort är det om man jämför med ex Side? Är det halva storleken eller mindre?
Svara med citat

Gammal 2012-04-14, 14:02

Gäst

Standard
Hej,

Vi var på Pascha Bay i juni 2011 och det var den bästa och mest avkopplande semester vi har haft. Och om ni bara vill komma bort en vecka och koppla av med 3 barn så tror jag att ni är helt rätt ute. Vi åkte in till Alanya med bussen en gång under den veckan men då det var väldigt varmt så hade vi egentligen inget större ut av det. Blev mest jobbigt med alla försäljare.. Det vi ville köpa fanns i affärerna på området eller på andra sidan vägen. Där var också priserna redan en bra bit under priserna i Alanya, dock ingen större prututrymme, men det är å andra sidan ganska skönt.
Vi hade bara vår äldsta son med oss förra året, han var då 5 år. Det var en lång och ganska tråkig transfer till hotellet men barn på resa tenderar ju att vara väldigt duktiga så det gick riktigt bra. Det var mer att det kom som en överaskning då vi vuxna inte hade kollat upp hur lång bussresan var innan.
Cocos lekhörna finns i närheten av restaurangen där barnen kan leka och titta på film, sedan så är det shower varje kväll som barnen säkert kommer att gilla.
Stranden är helt ok, dock inte i klass med tex Grekland eller Cypern, men bra sand för att bygga sandslott. Bada går också bra, men det kan vara skönt att köpa med sig badskor till den minsta då det är en del stenar. Vi badade mest i poolen som var härlig temperatur och roligare för barnen. Den stora poolen är ganska djup överallt (ena änden kan vi vuxna nå botten och andra riktigt djup. Det finns ju även en pool med en bläckfiskrutchkana som är kul ialla fall för barn mellan 3-7. Sedan finns det också en babypool med solskydd.

Vi kommer att åka tillbaka i år igen (mitten av juni), men denna gång ska även vår minsta som nu är 3 år få åka med. Vi har anmält båda till Bamseklubben, bra sätt att bryta av dagen lite och få dem i från vattnet och solen en stund.

Hoppas att ni får en härlig resa!
Svara med citat

Gammal 2012-04-14, 14:09

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av ma.ar.el Visa inlägg

Vi funderade också på Pascha Bay ett tag. Det såg väldigt fint och trevligt ut. Men så googlade vi lite på stranden där omkring, och vi har hört att det inte alls är sån där fin sandstrand och klart blått vatten där. Har t.om hört att det är klippor och större stenar i strandlinjen utanför hotellets strand. Inte kul när man har småbarn... Hur är det med stranden och vattnet vid hotellet Pascha Bay? Passar det även den som är lite kräsen med fin strand och helst klart rent vatten? Och har småbarn med sig?
Hej, jag tycker också att stranden och havet är viktigt. Men stranden nedanför är fraktiskt ganska bra, lite stenigt i vattnet, men om man åker med små barn så väger hotell/poolområdet upp tillräckligt så jag kunde förbise det. Standarden på rummen och övriga hotellet är också mycket bra. Väldigt välskött. Vi hade en premiumlägenhet när vi var där och supernöjda med det. Jag rekommenderar det verkligen!
Svara med citat

Gammal 2012-04-14, 14:12

Gäst

Standard
Citat:

Tack för era svar. Vi reser med startour från Köpenhamn. På det sättet blir resan ca 5000 kr billigare för vår familj än om vi rest med F-resor. Barnen undrar om det finns pannkakor med nutella till frukost? Är stora poolen djup överallt? Vad finns det annars att göra för barn i lågstadieåldern? Känns transfern väldigt lång? Två timmar är ju endel...
När vi var där så fanns det pannkakor till frukost varje dag, minns dock inte hur det var med Nutella.
Svara med citat

Gammal 2012-04-14, 14:46

Gäst

Standard Pascha bay
Tack snälla ni för alla svar... Vi har också bokat Premiumlägenhet. Det är en 2-rumslägenhet för 2 vuxna men med 3 extrasängar som jag förstått det. Det är alltså bara ett sovrum plus vardagsrum. Jag undrar hur extrasängarna är? Är det soffan man gör om eller finns det en våningssäng? Sen undrar jag var lägenheten kan ligga på resorten. Jag undrar också vad det finns för smårätter att välja på mellan bufféerna. Jag tror att vi kommer fram till hotellet på eftermiddagen och då vill man ju äta något innan kvällsbuffén. Vi har valt all inclusive. Vilken typ av glass ingår i all inclusive?
Återigen, tack för svaren. Så roligt att flera vill återvända dit!
Svara med citat

Gammal 2012-04-15, 22:24

Gäst

Standard
Citat:

Tack snälla ni för alla svar... Vi har också bokat Premiumlägenhet. Det är en 2-rumslägenhet för 2 vuxna men med 3 extrasängar som jag förstått det. Det är alltså bara ett sovrum plus vardagsrum. Jag undrar hur extrasängarna är? Är det soffan man gör om eller finns det en våningssäng? Sen undrar jag var lägenheten kan ligga på resorten. Jag undrar också vad det finns för smårätter att välja på mellan bufféerna. Jag tror att vi kommer fram till hotellet på eftermiddagen och då vill man ju äta något innan kvällsbuffén. Vi har valt all inclusive. Vilken typ av glass ingår i all inclusive?
Återigen, tack för svaren. Så roligt att flera vill återvända dit!
Hej igen, vi hade en enrums premium när vi var där och då var extrasängen en soffa. Vågar inte sia om hur tvårummarna är. Alla lägenheter ligger med "balkongsidan" mot området eller havet, så vart ni än hamnar så är det bra! Det är ju en stor väg som går bakom hotellet men inget som man störs av. Rätterna mellan måltiderna tror jag mest att det är typ pommes, pizza, frukt. Lite blandat. Vi hade halvpension men såg lite av snackbaren. Glassen är mjuk glass i små "byttor".
Svara med citat

Gammal 2012-04-18, 12:04

Gäst

Standard pascha
Det finns nygräddade våfflor till frukost, osäker på om det fanns pannkaka. Till våfflorna fanns det någon typ av choklad kräm. Samt sylt och grädde.
Glassen som ingick i all inclusive var en färdig "glassbytta" från GB. Som det bara var att hämta i en frysbox.
Det fanns bla strips och varma mackor att hämta under hela dagen i poolbaren.Och frukt.
I anslutning till restaurangen finns ett lekrum, perfekt!

Stor allsidig buffé! Vi var där 2 veckor och blev inte less på maten alls.
Super bra hotell, rekomederas!!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8