|
Sommarjobb i Alanya Sommaren 2012?
|

2011-10-16, 10:34
|
Reg.datum: sep 2011
Rykte: 0
|
Sommarjobb i Alanya Sommaren 2012?
Någon som är sugen på att hänga med ner till Alanya i sommar , och försöka få tag i något jobb under sommaren? Jag är riktigt sugen!! Någon mer som är sugen??
Om någon har erfarenheter om jobb i Alanya , eller jobb utomlands överhuvudtaget hör av er , alla tips är bra tips!! ( Vad man ska akta sig för mm)
Tack på förhand!!
|
|
|

2011-10-16, 10:55
|
Reg.datum: nov 2009
Rykte: 3
|
Mina tips är väl att du ser till att företaget har kollektivavtal, att du får en marknadsmässig lön och att du får betalt för övertid, semesterersättning och pensionsavsättningar..
|

2011-10-16, 12:39
|
Reg.datum: jan 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Babar
Mina tips är väl att du ser till att företaget har kollektivavtal, att du får en marknadsmässig lön och att du får betalt för övertid, semesterersättning och pensionsavsättningar..
|
ha ha ha bra sagt babar men de får inte ens arbetstillstånd hur skall de få de resterna som du har sagt...det e inte lätt att få arbetstillstånd här i turkiet och de flesta guiderna jobbar utan , de flesta som jobbar i alanya jobbar svart och de e här for att semestra ha kul och tjäna lite extra slang ...
|
|
|

2011-10-17, 18:37
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av alanyapartyteam
ha ha ha bra sagt babar men de får inte ens arbetstillstånd hur skall de få de resterna som du har sagt...det e inte lätt att få arbetstillstånd här i turkiet och de flesta guiderna jobbar utan , de flesta som jobbar i alanya jobbar svart och de e här for att semestra ha kul och tjäna lite extra slang ...
|
Exakt min mening , jag åker mest ner för att semestra under sommaren men ändå ha något att göra under kvällar/nätter. Lön spelar ingen större roll , bara jag har råd med boende , mat. Det är så att jag åker ner till Alanya 29April och åker hem 6maj , så jag undrar hur jag ska bära mig åt för att få något jobb där nere ? Spelar ingen större roll vad det är för jobb, (servitör , dela ut flygblad , ja det kan vara vad som helst!)
Är det stor chans att få jobb där nere under en sommar som 18 åring?
Mycket tacksam för svar!
|
|
|

2011-10-17, 19:48
|
|
|
|

2011-10-18, 18:24
|
|
Är Det Ingen Som Vet NÅgot Eller Som Kan Tipsa Mig?! NÅn Borde VÄll Jobbat Under Sommaren I Alanya?
|
|
|

2011-10-18, 21:38
|
Reg.datum: jan 2008
Rykte: 5
|
Citat:
Ursprungligen postat av Rowexor
Är Det Ingen Som Vet NÅgot Eller Som Kan Tipsa Mig?! NÅn Borde VÄll Jobbat Under Sommaren I Alanya?
|
Kanske någon av dessa trådar kan ge dig tips.
Jag kollade under "Sök i forumet"
http://www.reseforum.se/testsok.php?...a&sa=S%F6k#888
|
|
|

2011-10-27, 16:13
|
|
INGEN SOM VILL MED???
|
|
|

2011-11-01, 11:54
|
Reg.datum: mar 2011
Rykte: 2
|
jag och en tjejkompis funderar på att jobba i alanya nästa sommar. vi ska dit 7-14 juni på en partyresa och tänkte gå runt lite på restauranger och hotell och liknande och höra oss för, hittar vi något packar vi om väskan och åker ner igen direkt! tror det är lättare att bara åka ner och kolla runt än att söka hemma och sådär. Självklart är vi noga med att skriva på papper och liknande, vägrar arbetsgivaren skriva något avtal så är det nog inte värt att chansa... men sen har vi några kontakter på hotellet vi bodde på förra året så har vi tur kan de hjälpa oss!
|
|
|

2011-11-01, 18:56
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av vnyren
jag och en tjejkompis funderar på att jobba i alanya nästa sommar. vi ska dit 7-14 juni på en partyresa och tänkte gå runt lite på restauranger och hotell och liknande och höra oss för, hittar vi något packar vi om väskan och åker ner igen direkt! tror det är lättare att bara åka ner och kolla runt än att söka hemma och sådär. Självklart är vi noga med att skriva på papper och liknande, vägrar arbetsgivaren skriva något avtal så är det nog inte värt att chansa... men sen har vi några kontakter på hotellet vi bodde på förra året så har vi tur kan de hjälpa oss!
|
Nice, har du jobbat där förr ? hur gamla är ni ? Själv åker jag ner i början av maj , så jag ska också gå runt lite och fråga.
|
|
|

2011-11-03, 12:55
|
Reg.datum: mar 2011
|
nej har inte jobbat där förut men är galet sugen!! vi är 20 och 21 år gamla
|
|
|

2011-11-14, 10:11
|
Reg.datum: jan 2010
|
Ett bra tips
Tjena!
Jag har nu i 2 säsonger jobbat i alanya för något som heter alanyapartyteam och det är kanon kul! Vill ni ha mer info, skicka ett mail till mig här!
//Jennika
|
|
|

2011-11-24, 18:02
|
|
Vad kul! Hur har ni tänkt att söka ?
|
|
|

2011-11-24, 18:03
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Jenna87
Tjena!
Jag har nu i 2 säsonger jobbat i alanya för något som heter alanyapartyteam och det är kanon kul! Vill ni ha mer info, skicka ett mail till mig här!
//Jennika
|
Vad sysslar dom med på alanyapartyteam? Och hur söker man på enklaste sätt ?
|
|
|

2012-02-02, 17:45
|
|
|
Boende Alanya 2012
Hej!
Med tanke på att du vill jobba i Alanya under sommaren 2012
antar jag att du även letar efter boende?
Jag jobbar tillsammans med ett företag i Alanya med att hyr ut lägenhet till både kort och långtids vistelser.
Vi har allt ifrån lägenheter mitt i centrum till lite längre utanför.
Alla lägenheter är fullt möblerade, har aircondition, tvättmaskin, lakan & handdukar, m.m.
Är du intresserad och vill få mer information och bilder
var vänlig kontakta mig på:
emma.alanya@hotmail.com
|
|
|

2012-02-04, 14:21
|
|
|
Citat:
|
Det är inte svårt att få arbetstillstånd och det är inte dyrt heller! Har varit hos turkiska ambassaden i Stockholm och frågat.. Tar upp till 9 veckor sen kostar det 1995 :- svenska kronor. Så har man sitt tillstånd.
|
|
|

2012-02-05, 16:38
|
Reg.datum: jan 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
Det är inte svårt att få arbetstillstånd och det är inte dyrt heller! Har varit hos turkiska ambassaden i Stockholm och frågat.. Tar upp till 9 veckor sen kostar det 1995 :- svenska kronor. Så har man sitt tillstånd.
|
he he he ok säger du så då kan du komma när till turkiet och prova själv...
|
|
|

2012-02-05, 21:55
|
Reg.datum: okt 2011
|
SHOOOOOO
Citat:
he he he ok säger du så då kan du komma när till turkiet och prova själv...
|
JAG SKA DIT I MAJ!OCH JOBBA! NÅN SOM HAR INFO OM BOENDE, ÄR DE DYRT?? ÄR DE NÅN SOM SKA DIT I MAJ ???
|
|
|

2012-02-06, 12:25
|
Reg.datum: maj 2011
|
Hej!
Jag och en tjejkompis drar ner i mitten av juni och stannar till september. Vi har jobb och lägenhet. Har inte jobbat i Alanya förut men har varit där ett antal gånger. Någon som vill joina vår grupp på facebook där man kan byta tips och ideer med andra som ska jobba och bo i Alanya i sommar?
Här är länken;
Logga in | Facebook
Ses där!
|
|
|

2012-02-06, 12:26
|
Reg.datum: maj 2011
|
Min dator verkar inte vilja samarbeta med mig idag. Gruppen heter "Vi som ska bo i Alanya sommaren 2012". Sök på det så hittar ni säkert gruppen.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|