Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
En sån tur att valet är fritt och att det finns ett utbud!
Själva undviker vi restauranger där barn leker och busar
runt andra gäster.
Våra barn har klarat att sitta och vänta på maten och leka
på andra ställen.
Förstår också varför man ibland väljer AI och ibland inte
|
I somras var det verkligen GULD VÄRT med barnvänlig personal som lekte med mina barn, särskilt lillkillen som då var 1½ o hade mkt svårt att sitta still när vi var ute o åt.
Fördelen för oss är dock att vid den tidpunkten då vi är ute o äter så är vi ganska så ensamma på matställena, o lagom tills vi går därifrån så börjar folk att strömma till.
Fördelen med Turkiet är även just den att barnvänliga restauranger med lekhörnor finns - sen om man väljer att undvika sådana restauranger, ja det är ju upp till var o en.
Men jag tycker att det är toppen med barnvänliga ställen när man går ut o äter med småbarn, med mkt spring i benen :-)
Om ett år eller två är det förhoppningsvis lättare, men just nu är det som sagt guld värt!
Sen är det en helt annan sak om barnen springer omkring o leker o busar, för det känns inte okej, men jag tycker dock att Turkiet är ett trevligt land att gå ut o äta med småbarn i, eftersom människorna oftast är så barnvänliga o atr sig an barnen på ett sätt som svenskar inte gör. Och det uppskattas iallafall av mig :-)