ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-09-20, 20:57

Maria_1979

Globetrotter
Maria_1979 är inte uppkopplad
Maria_1979s avatar

Reg.datum: sep 2008

Rykte: 4

Standard
Intressant tråd!
Jag har också noterat hur otroligt populärt AI har blivit de senaste åren, o främst barnfamiljer verkar tycka att det är otroligt bekvämt!

Själv är jag ensamstående med två barn på 2 resp. 7 år, o jag har rest till Turkiet ensam med ett/två barn de senaste fem åren.
2009 testade vi AI - mest för att jag hittade ett sådant bra pris, så då belv det liksom AI av bara farten.
Det gick väl 2-3 dagar, sen började vi gå ut o äta mer o mer om dagarna, för jag tyckte helt enkelt att AI-maten blev för trist!
Det var olika bufféer varje dag, o fräsch o bra mat - men det föll mig bara inte i smaken!
Så nej, jag kommer inte att välja AI igen!

Enligt min mening så går det alldeles utmärkt att gå ut o äta i Turkiet med småbarn!
De flesta turkar är så barnvänliga, o leker o busar med barnen på restaurangen medans man vänar på maten.
På en del restauranger finns det små lekhörnor med leksaker för de små.
Perfekt!
Och få turistorter i Turkiet är väl så öde att det inte finns matställen inom mkt bekvämt gångavstånd?
Och med det syftar jag på de som tycker att det är jobbigt att gå ut o "leta" efter matställen om dagarna.

Men alla tycker vi olika, o tur är väl det! :-)

Men i detta fall så tycker jag att det är synd att AI tar över mer o mer, eftersom det inte gynnar de lokala restaurangerna, samt att man som turist missar så många upplevelser vad gäller maten i Turkiet.
Man missar även så många möten med lokalbefolkningen.

Jag älskar att gå ut o prova olika matställen när jag är på semester, o jag brukar sällan besöka en o samma restaurang mer än två ggr under en vecka - hur trevlig personalen än må vara! :-)
Jag plus två barn lever helt okej på max 4000:- på en vecka, o i det ingår mat, glass o shopping, ev nå'n liten utflykt.
Jag har hittills kunnat fynda riktigt billiga resor då jag åker utomlands, så för mig har det aldrig lönat sig att åka AI.
Anledningen till att vi åkte AI 2009 var att vi skulle egentligen ha åkt ett par veckor tidigare men äldsta sonen fick då vattkoppor innan avresa, o när ombokning skulle ske så var inte utbudet lika stort, så därav nappade vi på AI-erbjudandet.

Gammal 2011-09-21, 09:07

Gäst

Standard
En sån tur att valet är fritt och att det finns ett utbud!
Själva undviker vi restauranger där barn leker och busar
runt andra gäster.
Våra barn har klarat att sitta och vänta på maten och leka
på andra ställen.

Förstår också varför man ibland väljer AI och ibland inte
Svara med citat

Gammal 2011-09-22, 11:56

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

En sån tur att valet är fritt och att det finns ett utbud!
Själva undviker vi restauranger där barn leker och busar
runt andra gäster.
Våra barn har klarat att sitta och vänta på maten och leka
på andra ställen.

Förstår också varför man ibland väljer AI och ibland inte
I somras var det verkligen GULD VÄRT med barnvänlig personal som lekte med mina barn, särskilt lillkillen som då var 1½ o hade mkt svårt att sitta still när vi var ute o åt.
Fördelen för oss är dock att vid den tidpunkten då vi är ute o äter så är vi ganska så ensamma på matställena, o lagom tills vi går därifrån så börjar folk att strömma till.
Fördelen med Turkiet är även just den att barnvänliga restauranger med lekhörnor finns - sen om man väljer att undvika sådana restauranger, ja det är ju upp till var o en.
Men jag tycker att det är toppen med barnvänliga ställen när man går ut o äter med småbarn, med mkt spring i benen :-)
Om ett år eller två är det förhoppningsvis lättare, men just nu är det som sagt guld värt!

Sen är det en helt annan sak om barnen springer omkring o leker o busar, för det känns inte okej, men jag tycker dock att Turkiet är ett trevligt land att gå ut o äta med småbarn i, eftersom människorna oftast är så barnvänliga o atr sig an barnen på ett sätt som svenskar inte gör. Och det uppskattas iallafall av mig :-)
Svara med citat

Gammal 2011-09-22, 11:57

Maria_1979

Globetrotter
Maria_1979 är inte uppkopplad
Maria_1979s avatar

Reg.datum: sep 2008

Rykte: 4

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

I somras var det verkligen GULD VÄRT med barnvänlig personal som lekte med mina barn, särskilt lillkillen som då var 1½ o hade mkt svårt att sitta still när vi var ute o åt.
Fördelen för oss är dock att vid den tidpunkten då vi är ute o äter så är vi ganska så ensamma på matställena, o lagom tills vi går därifrån så börjar folk att strömma till.
Fördelen med Turkiet är även just den att barnvänliga restauranger med lekhörnor finns - sen om man väljer att undvika sådana restauranger, ja det är ju upp till var o en.
Men jag tycker att det är toppen med barnvänliga ställen när man går ut o äter med småbarn, med mkt spring i benen :-)
Om ett år eller två är det förhoppningsvis lättare, men just nu är det som sagt guld värt!

Sen är det en helt annan sak om barnen springer omkring o leker o busar, för det känns inte okej, men jag tycker dock att Turkiet är ett trevligt land att gå ut o äta med småbarn i, eftersom människorna oftast är så barnvänliga o atr sig an barnen på ett sätt som svenskar inte gör. Och det uppskattas iallafall av mig :-)
Glömde att logga in, detta är skrivet av mig!

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8