|
|

2011-06-22, 22:20
|
Reg.datum: jun 2011
Rykte: 0
|
Dåliga hotell i Turkiet?
hej
Jag och min syster har precis bokat en ospecifierad sista minuten till sydvästra turkiet! Kommer åka om ca 1 vecka.
Jag sitter nu och försöker googla fram de sämsta hotellen bara så man vet vad man har att vänta sig ifall man har otur, men det är svårt att veta om ett hotell är bra eller dåligt när det saknas recensioner.
Min fråga är alltså, ni som varit på sydvästra kusten typ marmaris, alanya, side mm, ospecat eller inte, vad har ni fått för uppfattning om hotellen? Typ sköna sängar, fräscha rum, bra badrum, trevlig personal?
(vi har aldrig varit i turkiet förr, och folk verkar ha så VÄLDIGT olika uppfattningar om turkiet...)
Vi vill sola, bada och slappa, ta en o annan drink. Är 25 och 28.
Tacksam för svar!
|
|
|

2011-06-23, 05:23
|
Reg.datum: jan 2008
Rykte: 5
|
Citat:
Ursprungligen postat av suzysuz
hej
Jag och min syster har precis bokat en ospecifierad sista minuten till sydvästra turkiet! Kommer åka om ca 1 vecka.
Jag sitter nu och försöker googla fram de sämsta hotellen bara så man vet vad man har att vänta sig ifall man har otur, men det är svårt att veta om ett hotell är bra eller dåligt när det saknas recensioner.
Min fråga är alltså, ni som varit på sydvästra kusten typ marmaris, alanya, side mm, ospecat eller inte, vad har ni fått för uppfattning om hotellen? Typ sköna sängar, fräscha rum, bra badrum, trevlig personal?
(vi har aldrig varit i turkiet förr, och folk verkar ha så VÄLDIGT olika uppfattningar om turkiet...)
Vi vill sola, bada och slappa, ta en o annan drink. Är 25 och 28.
Tacksam för svar!
|
Finns allt från flotta 5 star hotell till enklare rum, finns allt från supersköna sängar till hårda britsar.
Ni kan hamna på vad som helst, bra eller dåligt, nära strand eller långt från strand.
Vart skall ni åka ? Vet ni det ?
Med vilket bolag ?
Ingår något i er resa ? Tex dusch på rummet ?
|
|
|

2011-06-23, 09:14
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Oneway
Finns allt från flotta 5 star hotell till enklare rum, finns allt från supersköna sängar till hårda britsar.
Ni kan hamna på vad som helst, bra eller dåligt, nära strand eller långt från strand.
Vart skall ni åka ? Vet ni det ?
Med vilket bolag ?
Ingår något i er resa ? Tex dusch på rummet ?
|
Hej!
Vi flyger till dalaman med apollo och ska hamna nånstanns på sydvästra kusten, har bokat med dusch/wc. Ville mest se om nån varit med om nåt jättehemskt ställe typ kryp överallt, mögel i madrasserna osv ifall det behövs att man tar med egna lakan!
|
|
|

2011-06-23, 15:20
|
Reg.datum: maj 2011
|
Hej!
När jag åker till Turkiet åker jag alltid till Icmeler eller Marmaris och bor
oftast på olika hotell varje gång.
Kvalitén på hotellen kan variera men jag har aldrig bott på ett ställe som
har varit dåligt. Dvs med mögel m.m
Oftast så spenderar man ju heller inte så mycket tid på hotellet, förutom att sova och kanske vara vid poolen.
Är säker på att ni kommer få en härlig semester
|
|
|

2011-06-23, 15:27
|
|
Citat:
Hej!
Vi flyger till dalaman med apollo och ska hamna nånstanns på sydvästra kusten, har bokat med dusch/wc. Ville mest se om nån varit med om nåt jättehemskt ställe typ kryp överallt, mögel i madrasserna osv ifall det behövs att man tar med egna lakan!
|
Nej så illa har jag då aldrig sett det ! ! !
Dom är alltid noga med lakan, skapar konstverk på sängen eller lägger färska blomblad, alltid fint, toaletter alltid rena, på low star hotel kan standarden vara lägre än i Sverige och man får kanske lägga pappret i en hink, för rörsystemen inte håller måttet.
Åker du med Apollo så tror jag inte du skall oroa dig alls.
|
|
|

2011-06-23, 17:00
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fho
Hej!
När jag åker till Turkiet åker jag alltid till Icmeler eller Marmaris och bor
oftast på olika hotell varje gång.
Kvalitén på hotellen kan variera men jag har aldrig bott på ett ställe som
har varit dåligt. Dvs med mögel m.m
Oftast så spenderar man ju heller inte så mycket tid på hotellet, förutom att sova och kanske vara vid poolen.
Är säker på att ni kommer få en härlig semester 
|
Ja vi förväntar oss ju inte att hamna å nåt lyxigt ställe, då ska man ju inte ta sista minuten. Ville bara fråga eftersom vi inget vet om turkiet! Tack!
|
|
|

2011-06-23, 17:00
|
|
Citat:
Nej så illa har jag då aldrig sett det ! ! !
Dom är alltid noga med lakan, skapar konstverk på sängen eller lägger färska blomblad, alltid fint, toaletter alltid rena, på low star hotel kan standarden vara lägre än i Sverige och man får kanske lägga pappret i en hink, för rörsystemen inte håller måttet.
Åker du med Apollo så tror jag inte du skall oroa dig alls.
|
Håller tummarna för att vi slipper toapappret i hinken med, men det är ju inte det värsta som kan hända! Tack så mycket för svar!
|
|
|

2011-06-23, 17:27
|
|
Citat:
Håller tummarna för att vi slipper toapappret i hinken med, men det är ju inte det värsta som kan hända! Tack så mycket för svar!
|
Ni kommer att få det toppen, superhärligt land att åka till ! ! !
Jag flög en gång med Ving, sista minuten till Marmaris.
Jag hamnade på ett 4 stjärnigt hotell, fick en svit högst upp med havsutsikt och en takterass på säkert 50 kvm, superläckert boende men jag var alla fall bara ute, på stranden, staden, barer mm :-)
|
|
|

2011-06-23, 21:54
|
|
Citat:
Ni kommer att få det toppen, superhärligt land att åka till ! ! !
Jag flög en gång med Ving, sista minuten till Marmaris.
Jag hamnade på ett 4 stjärnigt hotell, fick en svit högst upp med havsutsikt och en takterass på säkert 50 kvm, superläckert boende men jag var alla fall bara ute, på stranden, staden, barer mm :-)
|
Du skämtar!! Fan va nice, jamen då kanske man hamnar på nåt helt ok då! (fast vågar nog inte hoppas på 4 stjärning svit dock!)
Tackar så mycket för det nyingivna hoppet!
|
|
|

2011-07-08, 23:22
|
Reg.datum: mar 2010
|
Hotell Hulya
Hej
Tyvärr har vårt hotell varit en besvikelse och vill varna er. Vi fastna för hotellet som verkade idylliskt när man läste om det och kollar bilderna som är länkat längst ned. Tyvärr stämde det inte alls med vad som sades eller uppvisades. Bilderna verkar vara från långt tillbaka, nu ser hotellet förfallet ut. Smutsig och ej omskött strand, gästerna fixade själva fram en kratta och satte igång och rensa på stranden. Personal som knappt kan engelska och sedan vet man inte vem som jobbar där. Städningen så bytte dem inte lakan och handdukar på två dagar till folk börja klaga. En av dem som påpekat bristerna svor sedan personalen åt och vägrade servera i sk resturangen. Vi ska vara i Turkiet 1 vecka till och har begärt transfer till annat hotell och kompensation för utebliven semesterfrid. Så alla ni som funderar på resmålet bodrum halvön och Turgutreis välj inte hotell Hulya och sprid gärna det så fler slipper det missöde vi råkat ut för. Orten i sig är magisk så rekommenderar att åka hit men inte hotell för guds skull det har gud glömt. Finns i Turgutreis 1 vecka till frågor kring hotellet eller orten så försöker jag svara så gott det går.
Hotell Hülya - Boka hotell i Turgutreis, Turkiet hos Fritidsresor
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|