ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Visa resultat för omröstning: Om du har jobbat/jobbar i Alanya, hur upplevde/upplever du det då?
Helt fantastiskt! 3 75.00%
Inte alls som jag förväntade mig. 0 0%
Dåligt betalt och långa arbetsdagar, men underbart. 1 25.00%
Antal röster: 4. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-05-17, 16:38

Emmypemmy

Medlem
Emmypemmy är inte uppkopplad
Emmypemmys avatar

Reg.datum: maj 2011

Rykte: 2

Standard Jobba i Alanya sommaren 2012.
Hej, Emmy heter jag. Jag skulle väldigt gärna vilja jobba i Alanya nästa sommar (sommaren 2012) eftersom att jag fyller 18 den 4 september i år så får vänta till nästa år helt enkelt. Då undrar jag om någon har något tips eller egna erfarenheter av detta? Är väldigt tacksam för all info jag kan få
Sen undrar jag också om det är någon mer som är intresserad, tänkte att det vore praktiskt att dela lägenhet. Jag har redan en kompis som är på men skulle vara roligt med två till som vill bo med oss + att det blir billigare.

Att man måste ha arbetartillstånd vet jag redan samt att man bara får vistas där i tre månader i sträck.
Svara med citat

Gammal 2011-06-22, 21:01

Gäst

Standard hej
Hej, jag skulle också väääldigt gärna vilja jobba i alanya nästa sommar du jag är heeelt förälskad i turkiet!
Vet dock inte hur man ska kunna få tag i något jobb där under sommaren, men det skulle vara helt underbart om man fick det. Och speciellt rooligt om man är flera stycken som är där också!
Har ni hittat lägenhet eller letar ni fortfarande ?
Om du vill kan du jätte gärna svara till min mejl vvirre93@hotmail.com.
Eller bli vän på facebook Veronica Virre Hjalmarsson och så kan vi prata mer där!
Kram
Svara med citat

Gammal 2011-06-23, 19:45

Gäst

Standard
Jag säger bara jobba inte i Alanya eller överhuvudtaget i nåt turistort i sydvästra delen. Välj nåt turistort i västra delen såsom Bodrum, Kusadasi, Cesme, eller Kilyos (dock ligger Kilyos i Istanbul) men i alla fall mycket bättre och säkrare område än dessa skit områden såsom sydvästra där det kryllas av kurder och araber.
Svara med citat

Gammal 2011-06-23, 21:09

Emmypemmy

Medlem
Emmypemmys avatar

Standard
Hej! Tack för rådet
Dock trivs jag väldigt bra i Alanya och har absolut inget emot kurder och araber.
Svara med citat

Gammal 2011-06-23, 21:52

Gäst

Standard
Hej!

Jag och en kompis var för några år sen på semester i Alanya.
Väl på plats blev vi förälskade i stället och for bara hem och i princip packade om väskorna innan vi for tillbaka igen. Vi fick jobben därifrån, inget vi sökte och skaffade genom Sverige eller på något "papper". Vi var bl.a. med i ett entertainerteam på ett hotell, det var ingen bra idé alls då vi inte fick någon lön. Vi blev lurade, helt enkelt! Därefter jobbade vi på en restaurang, eller mest på stranden där vi "raggade matgäster". Där fick vi betalt och det var som vi blivit lovade. Det finns med andra ord diverse! Åk och prova jobba nånstans, men för säkerhets skull så skulle jag tipsa om att ha bra med pengar till hands ifall det inte går som tänkt samt boende klart och betalt.

Lycka till!
Svara med citat

Gammal 2011-06-24, 07:02

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Emmypemmy Visa inlägg

Hej! Tack för rådet
Dock trivs jag väldigt bra i Alanya och har absolut inget emot kurder och araber.
Jag har inte sagt att du ska ha något emot dessa folk, jag menade att du skulle vara mer försiktig. Först och främst se till att hitta en turkisk tjejkompis där som du kan umgås med.
Svara med citat

Gammal 2011-06-27, 20:18

Emmypemmy

Medlem
Emmypemmys avatar

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hej!

Jag och en kompis var för några år sen på semester i Alanya.
Väl på plats blev vi förälskade i stället och for bara hem och i princip packade om väskorna innan vi for tillbaka igen. Vi fick jobben därifrån, inget vi sökte och skaffade genom Sverige eller på något "papper". Vi var bl.a. med i ett entertainerteam på ett hotell, det var ingen bra idé alls då vi inte fick någon lön. Vi blev lurade, helt enkelt! Därefter jobbade vi på en restaurang, eller mest på stranden där vi "raggade matgäster". Där fick vi betalt och det var som vi blivit lovade. Det finns med andra ord diverse! Åk och prova jobba nånstans, men för säkerhets skull så skulle jag tipsa om att ha bra med pengar till hands ifall det inte går som tänkt samt boende klart och betalt.

Lycka till!
Tack så jättemycket för infon. Du har möjligtvis inte några kontakter eller vet någon som söker säsongsjobbare? Hör av dig i så fall! Tack återigen
Svara med citat

Gammal 2011-06-29, 07:56

Babar

Globetrotter
Babar är inte uppkopplad
Babars avatar

Reg.datum: nov 2009

Rykte: 3

Skicka ett meddelande via MSN till Babar
Standard
Min flickvän och jag flyttar ner till Turkiet i September och vi kör tre månader direkt. Vi hyr en lägenhet i Alanya och sedan ska vi kolla på olika hus (Och, nej det blir inte turkietfastigheter för dom är omöjliga att komma i kontakt med och även de andra också) men till en början bor vi där i tre månader. Vi kommer inte att arbeta under dessa månader efter vi lever på pengar som vi vunnit. Nästa sommar är det tänkt att jag som svensk ska gå runt på stranden och dra in kunder till olika båtresor i Alanya. Fått lite kontakter så nu är bollen i rullning.
Senast redigerad av Babar den 2011-06-29 klockan 07:59.
Svara med citat

Gammal 2011-06-29, 22:47

Gäst

Standard
Det är som svensk i stort sett omöjligt att få arbetstillstånd om du ska jobba så får du jobba svart! Om du vill bo där hela sommaren är det smartare att jobba innan och spara en massa istället, en lön på typ en affär motsvarande ICA i turkiet tjänar dom ca 3500 svenska kr i månaden och då är arbetstiderna ca 8 - 22 och dörrvakterna på typ robin hood tjänar cirka 400 lira i veckan.. Om du jobbar svart och åker fast så skickar dom dig till flygplatsen och du blir utvisad från turkiet i 5 år vilket det inte är värt! Självklart går det ju att jobba utan att åka fast men jobba inte i t ex hamnen på någon klubb eller så för där gör dom razzior och sånt! Dessutom så får svenskarna ofta mindre pengar om man t ex delar på dricks osv eftersom turkarna anser att de behöver pengarna bättre då de vet att svenskar kan få välbetalda jobb hemma! Om du hittar ett ställe med BRA lön så ligger den typ på max 8000 kr i månaden. Nej jag skulle rekomendera dig att jobba hemma först och sen leva livet i turkiet sen i några månader med tanke på arbetstiderna och lönen är det absolut inte värt det!!!
Svara med citat

Gammal 2011-06-29, 23:22

Emmypemmy

Medlem
Emmypemmys avatar

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Babar Visa inlägg

Min flickvän och jag flyttar ner till Turkiet i September och vi kör tre månader direkt. Vi hyr en lägenhet i Alanya och sedan ska vi kolla på olika hus (Och, nej det blir inte turkietfastigheter för dom är omöjliga att komma i kontakt med och även de andra också) men till en början bor vi där i tre månader. Vi kommer inte att arbeta under dessa månader efter vi lever på pengar som vi vunnit. Nästa sommar är det tänkt att jag som svensk ska gå runt på stranden och dra in kunder till olika båtresor i Alanya. Fått lite kontakter så nu är bollen i rullning.
Åh, låter grymt! Vart ligger lägenheten ni ska hyra och hur mycket betalar ni för den i månaden? Hoppas att allt går bra med husletande och jobb (: Hör du något så hör gärna av dig till mig (om du vill). Min mail är: angelcopy@live.se
Peace!
Svara med citat

Gammal 2011-06-29, 23:23

Emmypemmy

Medlem
Emmypemmys avatar

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Det är som svensk i stort sett omöjligt att få arbetstillstånd om du ska jobba så får du jobba svart! Om du vill bo där hela sommaren är det smartare att jobba innan och spara en massa istället, en lön på typ en affär motsvarande ICA i turkiet tjänar dom ca 3500 svenska kr i månaden och då är arbetstiderna ca 8 - 22 och dörrvakterna på typ robin hood tjänar cirka 400 lira i veckan.. Om du jobbar svart och åker fast så skickar dom dig till flygplatsen och du blir utvisad från turkiet i 5 år vilket det inte är värt! Självklart går det ju att jobba utan att åka fast men jobba inte i t ex hamnen på någon klubb eller så för där gör dom razzior och sånt! Dessutom så får svenskarna ofta mindre pengar om man t ex delar på dricks osv eftersom turkarna anser att de behöver pengarna bättre då de vet att svenskar kan få välbetalda jobb hemma! Om du hittar ett ställe med BRA lön så ligger den typ på max 8000 kr i månaden. Nej jag skulle rekomendera dig att jobba hemma först och sen leva livet i turkiet sen i några månader med tanke på arbetstiderna och lönen är det absolut inte värt det!!!
Tack för råden och infon. Hur vet du allt detta förresten?
Svara med citat

Gammal 2011-07-28, 04:02

lamamba

Nykomling
lamamba är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011

Rykte: 0

Standard Heej!
hej jag är en tjej 18 år och vill såå gärna jobba i alanya t nästa sommar, bara älskar stället! skulle vart riktigt kul! hör av dig på facebook cassandra pedersen bor i halland falkenberg eller om du vill maila mig på cassa_93_@hotmail.com de vore grymt kul!
Svara med citat

Gammal 2011-08-05, 17:03

Sandra Boman

Standard Svar till Emmypemmy
Hej! Jag tänkte dra ner i maj 2012, och skulle jätte gärna dela lägenhet med er. Har varit i alanya ett flertal gånger, men aldrig jobbat där. Nu är jag sugen på att göra det.! du kan lägga till mig på facebook, sandra boman, stockholm eller mejla på bomansandra@hotmail.com / Sandra
Svara med citat

Gammal 2011-09-18, 16:01

sara gruddpers

Standard arbete i alanya sommaren 2012
Hejsan! Jag var i alanya för ca en månad sedan och blev helt kär i stället. Skulle väldigt gärna vilja åka ner till nästa säsong och jobba där! Någon som vet hur man lättast får tag på både arbete och boende? Eller har du något annat tips mejla mig!

mejla mig om info: sarah.gruddpers@hotmail.com
Svara med citat

Gammal 2011-09-18, 19:47

Babar

Globetrotter
Babar är inte uppkopplad
Babars avatar

Standard
Har en liknande tråd i mitt forum som ni kan kika på:Jobba i Turkiet 2012 (Sida 1) - Arbete och Studier - Turkietforum - Svenskarnas forum om Turkiet - Välkommen till Turkietforum

Även lite information i den.

Gammal 2011-09-24, 17:26

alanyapartyteam

Medlem
alanyapartyteam är inte uppkopplad
alanyapartyteams avatar

Reg.datum: jan 2009

Skicka ett meddelande via MSN till alanyapartyteam Skicka ett meddelande via Yahoo till alanyapartyteam Skicka ett meddelande via Skype™ till alanyapartyteam
Standard
en gäst som har skrivit:...
Jag säger bara jobba inte i Alanya eller överhuvudtaget i nåt turistort i sydvästra delen. Välj nåt turistort i västra delen såsom Bodrum, Kusadasi, Cesme, eller Kilyos (dock ligger Kilyos i Istanbul) men i alla fall mycket bättre och säkrare område än dessa skit områden såsom sydvästra där det kryllas av kurder och araber. )

angående kurder och araber killen har lite problem med de tror jag men iaf kurdar e overallt men arabar finns inte så mycket och alanya e tyrkiets ibiza kan man säga där finns allt natur havet värmen party å mera ...

vill ni jobba i alanya då kan ni kontakta mig angående jobb i alanya alanyapartyteam@hotmail.c eller kolla på partyteam.info... vi arrengerar beachparty disco och båtparty och olika evenemanger hör av er ...
Senast redigerad av alanyapartyteam den 2011-09-24 klockan 17:28.
Svara med citat

Gammal 2011-09-25, 19:59

Babar

Globetrotter
Babar är inte uppkopplad
Babars avatar

Standard
En av mina kompisar, han arbetade som bartender i Alanya men gick nästa sommaren till västkusten (Icmeler, Marmaris, Bodrum med flera) och han sa det, det är bättre där än i Alanya - arbetstider, klimatet och människorna + att du tjänar lite bättre.

Vet inte om det stämmer, men kanske alanyapartyteam bekräfta det

Gammal 2011-09-25, 21:20

Gäst

Lightbulb Arbetstillstånd
Uppmanar er "arbetssugna" att verkligen kolla upp arbetstillstånd/Turkiet innan ni ger er in i
något i ett icke EU-land!
Svara med citat

Gammal 2011-11-19, 21:04

Gäst

Standard
Hej, är en tjej på 20år som gärna vill jobba utomlands i kanske ett år, eller längre.
Jag är utråkad i Sverige och känner att jag vill börja om på nytt, vrf inte testa i ett nytt land, nya människor och kultur? Turkiet lockar som in i, och hade gärna velat resa med någon/några som känner likadant
Kram kram

Adda gärna: petroneeella.b.m@hotmail.com
Svara med citat

Gammal 2011-11-20, 03:00

alanyapartyteam

Medlem
alanyapartyteam är inte uppkopplad
alanyapartyteams avatar

Reg.datum: jan 2009

Skicka ett meddelande via MSN till alanyapartyteam Skicka ett meddelande via Yahoo till alanyapartyteam Skicka ett meddelande via Skype™ till alanyapartyteam
Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Babar Visa inlägg

En av mina kompisar, han arbetade som bartender i Alanya men gick nästa sommaren till västkusten (Icmeler, Marmaris, Bodrum med flera) och han sa det, det är bättre där än i Alanya - arbetstider, klimatet och människorna + att du tjänar lite bättre.

Vet inte om det stämmer, men kanske alanyapartyteam bekräfta det
babar det så här att systemet i hela tyrkiet e likadant i bodrum kan jag tänka mig att bartender kan tjäna mera dricks typ för dit åker mest de rika men resten i turkiet e likadant nästan folk e oxo ...turk e turk
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8