|
Jobba i Alanya sommaren 2012.
|

2012-01-14, 14:39
|
|
|
Jobba i alanya
Citat:
Ursprungligen postat av Emmypemmy
Hej, Emmy heter jag. Jag skulle väldigt gärna vilja jobba i Alanya nästa sommar ( sommaren 2012) eftersom att jag fyller 18 den 4 september i år så får vänta till nästa år helt enkelt. Då undrar jag om någon har något tips eller egna erfarenheter av detta? Är väldigt tacksam för all info jag kan få 
Sen undrar jag också om det är någon mer som är intresserad, tänkte att det vore praktiskt att dela lägenhet. Jag har redan en kompis som är på men skulle vara roligt med två till som vill bo med oss + att det blir billigare.
Att man måste ha arbetartillstånd vet jag redan samt att man bara får vistas där i tre månader i sträck.
|
Hej Emmy!
Jag är gärna på på att dela lägenhet i alanya, jag skulle nämligen också vilja jobba där i sommar! Hör gärna av dig om boende samt jobb:-) Josefineborg_@hotmail.com.
|
|
|

2012-02-02, 23:35
|
Reg.datum: feb 2012
Rykte: 0
|
Citat:
Tack för råden och infon. Hur vet du allt detta förresten? 
|
Som han vissa redan har nämt, det är väldigt svårt att få arbetstillstånd i turkiet som svensk.. För turkarna tjänar mer på att ha dig och jobba svart..
Jag har erfarenhet av att jobba i Turkiet och att blivit påkommen av polisen, som tur va hade jag så bra folk runt omkring mig på mitt arbete så vi mutade dom helt enkelt, polisen tittade bort..
jag kan säga att jag har inte varit så nervös i hela mitt liv.. och va riktigt rädd för att bli hemskickad.. Men som sagt som alla har nämnt, du får skit lön om du jämför med sverige, men sen tänkte jag såhär, detta är världens upplevelse, jag är ung, frisk, och det är nu jag ska passa på, gör alla mina misstag.. jobbade i turkiet, alla mina pengar slösade jag bort, men vafan, det kan inte gå mer än åt helvete tänkte jag?
Varför ska man tänka så mkt, önska så mkt, varför inte bara göra istället?! jo, för att folk är för fega för att våga chansa, folk är för fega för att göra misstag.. so what om du gör ett misstag?!
EmmyPemmy, tycker absolut du ska dra till Alanya och skaffa jobb, du kommer inte ångra dig.. skiter allt sig så hör av dig till mig, jag finns i Marmaris! från slutet på feb tills obestämd tid, tidigast hemfärd november!
Jobbar i marmaris denna sommaren med, och jag kommer älska det precis mkt som förra sommaren! Ha ett gott nytt alla,(bättre sent än aldrig)
|
|
|

2012-02-04, 18:41
|
Reg.datum: maj 2011
Rykte: 2
|
Citat:
Ursprungligen postat av matiiljda
Som han vissa redan har nämt, det är väldigt svårt att få arbetstillstånd i turkiet som svensk.. För turkarna tjänar mer på att ha dig och jobba svart..
Jag har erfarenhet av att jobba i Turkiet och att blivit påkommen av polisen, som tur va hade jag så bra folk runt omkring mig på mitt arbete så vi mutade dom helt enkelt, polisen tittade bort..
jag kan säga att jag har inte varit så nervös i hela mitt liv.. och va riktigt rädd för att bli hemskickad.. Men som sagt som alla har nämnt, du får skit lön om du jämför med sverige, men sen tänkte jag såhär, detta är världens upplevelse, jag är ung, frisk, och det är nu jag ska passa på, gör alla mina misstag.. jobbade i turkiet, alla mina pengar slösade jag bort, men vafan, det kan inte gå mer än åt helvete tänkte jag?
Varför ska man tänka så mkt, önska så mkt, varför inte bara göra istället?! jo, för att folk är för fega för att våga chansa, folk är för fega för att göra misstag.. so what om du gör ett misstag?!
EmmyPemmy, tycker absolut du ska dra till Alanya och skaffa jobb, du kommer inte ångra dig.. skiter allt sig så hör av dig till mig, jag finns i Marmaris! från slutet på feb tills obestämd tid, tidigast hemfärd november!
Jobbar i marmaris denna sommaren med, och jag kommer älska det precis mkt som förra sommaren! Ha ett gott nytt alla,(bättre sent än aldrig)
|
Tack för ditt meddelande!
Om allt skiter sig, vilket jag hoppas och tror att det inte gör, så hör jag av mig! Tack! 
Vad jobbade du med och hur blev du påkommen? Tur att det löste sig iaf.
Ha det bra!
|
|
|

2012-02-04, 21:15
|
Reg.datum: feb 2012
Rykte: 0
|
Citat:
Tack för ditt meddelande!
Om allt skiter sig, vilket jag hoppas och tror att det inte gör, så hör jag av mig! Tack! 
Vad jobbade du med och hur blev du påkommen? Tur att det löste sig iaf.
Ha det bra!
|
jag jobbade i baren och serverade  och det jobbade en engelsk tjej där också i recetionen och i med att hon svarar i telefonen ibland, så kan de vara telefonsamtal från polisen.. så men de gick ju bra
Men sen har jag även jobbar på barstreet i marmaris, och där går polisen förbi vart 10:e minut och dom bara kollade, sa inget eller gjorde ingenting  så du kan ha tur eller otur!
Men tror det ska går bra för dig, ha bara rätt inställning så löser sig allt för dig! som sagt, tveka inte att höra av dig!
|
|
|

2012-02-15, 23:01
|
|
|
Jag vill jobba i turkiet
Hej! Jag skulle jätte gärna vilja jobba i turkiet under sommare i år 2012! Har ni råd på hur jag kan fixa jobb och boende? hör gärna av er till Sanella2009@live.se
Jag kommer inte kolla här så jag uppskattar om ni kan ta er tiden att dela med er era erfarenhet
|
|
|

2012-02-19, 23:12
|
|
|
Hej!
Jag och en kompis ska ner till Alanya i sommar och jobba.
Jobbet är redan fixat men vi behöver någon/några att dela lägenhet med, för att minska kostnaderna lite  så mejla gärna, emmma_258@hotmail.com
|
|
|

2012-03-13, 22:49
|
|
Help me!
Hej alla Alanyalovers (och haters)!
Jag har skrivit en reseguide om Alanya och är med i en tävling på reseguiden.se! Den som får flest likes på sin guide vinner och jag ber er nu om hjälp  Allt ni behöver göra är att klicka på länken, scrolla ner till slutet på min text och trycka på "gilla"! Tack så mycket och kom ihåg att varje like räknas, peace ♥
Alanya – du vill alltid tillbaka - Reseguider - Reseguiden
|
|
|

2012-03-13, 23:04
|
Reg.datum: nov 2009
Rykte: 3
|
Älskar turkiet men självklart även din text! Hoppas du vinner vännen:-D
Har 'gillat' texten;-)
|

2012-03-13, 23:15
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Babar
Älskar turkiet men självklart även din text! Hoppas du vinner vännen:-D
Har 'gillat' texten;-)
|
Vad kul att du tyckte om texten!  Tack så mycket för hjälpen, I owe you one!
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|