ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-05-12, 10:37

Nallemaja

Globetrotter
Nallemaja är inte uppkopplad
Nallemajas avatar

Reg.datum: jan 2009

Rykte: 4

Standard Is i magen eller boka?
Har en son på snart 19 som ska åka till Turkiet i september. Boende har han på plats.

Nu är frågan, ska han boka en flygbiljett idag för 1900 kr med stop i Istanbul och byte av plan till Antalya eller ska han ha is i magen o få en flygstol med något charterbolag o få direktflyg?
Ni som åker till Turkiet, ni har säkert en magkänsla för hur man skulle göra.
Svara med citat

Gammal 2011-05-12, 11:06

MatildaL

Nykomling
MatildaL är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2011

Rykte: 0

Standard
Här har du riktigt bra priser till Antalya, även direktflyg: Billiga flyg till Antalya - Billigast pÃ¥ Flygresor.se
Senast redigerad av MatildaL den 2011-05-12 klockan 11:16.
Svara med citat

Gammal 2011-05-12, 17:46

Oneway

Världsvan
Oneway är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 5

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Nallemaja Visa inlägg

Har en son på snart 19 som ska åka till Turkiet i september. Boende har han på plats.

Nu är frågan, ska han boka en flygbiljett idag för 1900 kr med stop i Istanbul och byte av plan till Antalya eller ska han ha is i magen o få en flygstol med något charterbolag o få direktflyg?
Ni som åker till Turkiet, ni har säkert en magkänsla för hur man skulle göra.
Vilket bolag har ni kikat på för denna biljett ?
Du skriver inget om återresa ?
Skall det vara återresa och i så fall när ?
Svara med citat

Gammal 2011-05-12, 18:09

Oneway

Världsvan

Standard
Från vilken flygplats i Sverige ?
Svara med citat

Gammal 2011-05-12, 23:44

Gäst

Standard
Finns mycket billiga resor till turkiet i september, Eftersom högsäsongen är slut kan man nog hitta mycket bra charter flyg, nu t ex finns det många direkt flyg för under 1000 kr. MEN reguljär flygen blir istället dyrare ju närmre avresan man kommer. Klart det kan finnas charter kvar men hur länge vill ni vänta med att boka? Om jag var ni tror jag att jag skulle köpa biljetten..1900 kr är ett bra pris! Dom flesta resor brukar hamna på 2000 - 3000 kr med byte! Dock så är jag en sån som inte KAN vänta tills mer än 3 veckor innan avresa och ska det löna sig mycket så ska man ju boka typ dagen innan avresa och sånt klarar inte jag av haha. Har ni kollat pegasus dom brukar vara billiga? Och turkish airlines har även bra priser och vill man lägga lite extra har de även direkt flyg!
Svara med citat

Gammal 2011-05-13, 09:28

Nallemaja

Globetrotter
Nallemaja är inte uppkopplad
Nallemajas avatar

Reg.datum: jan 2009

Rykte: 4

Standard
Åhh missade; han ska vara iväg en vecka och avgår i från Växjö så Landvetter, Strup, Kastrup är bra alternativ.

Jag ser ju att om han skulle åka nu så åker han billigt med charterbolagen. Vill ju att han kommer i väg i september o vet inte om man ska våga sig på is i magen eller om det blir en dyr erfarenhet....... men vi tittar nog runt på lite föreslagna sidor och ser vad vi hittar. Han ska "överleva" Sweden Rock först
Svara med citat

Gammal 2011-05-13, 18:45

Oneway

Världsvan

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Nallemaja Visa inlägg

Åhh missade; han ska vara iväg en vecka och avgår i från Växjö så Landvetter, Strup, Kastrup är bra alternativ.

Jag ser ju att om han skulle åka nu så åker han billigt med charterbolagen. Vill ju att han kommer i väg i september o vet inte om man ska våga sig på is i magen eller om det blir en dyr erfarenhet....... men vi tittar nog runt på lite föreslagna sidor och ser vad vi hittar. Han ska "överleva" Sweden Rock först
Det är väldigt bekvämt att åka med direktflyg med charter, sen kanske han skall vidare, eller skall han stanna i Antalya ?
Om han skall till Alanya så kan han boka transfer med charterbolagen, billigt och bekvämt, så flyter allt på, ingen väntan, tid är värt en del när man åker bara en vecka.

Växjö-Düsseldorf med Ryanair, ca 400 kr
Düsseldorf-Antalya med Sunexpress, ca 1000 kr
Tur&retur
Men har inte kollat tiderna.
Svara med citat

Gammal 2011-08-01, 10:28

Istanbul

Standard
Hej!! Vi åker mycket till Turkiet Jag har tittat på resor med Pegasus de har direkt flyg till Antalya för ca 2000 tur/ret från CPH och bra tider.. MVH Istanbul
Svara med citat

Gammal 2011-08-01, 20:09

Gäst

Thumbs up Flygstol
Och Apollo har flygstol för 798 kr....direktflyg
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8