Jag har läst en del i forumet och inser att det säkert är ett uttjatat ämne men väljer ändå att lägga in några rader.
För ett drygt år sedan gjorde min hustrus väninna vars familj är goda vänner till familjen en resa till Turkiet. Vänninan, gift med tre barn och hus var naturligtvis lyrisk över resan men något hade hänt där borta då hennes man ringde upp mig och berättade att hon betedde sig väldigt undvikande och märkligt. Inte minst började han ana oråd när hon bara efter ett par månader insisterade på att få åka dit igen, något som kom till att hända flera gånger. Det kryper sen fram att hon först hade träffat en turkisk man som hon förälskade sig i, men att när hon kom tillbaka till Turkiet fann hon mannen som lovat henne guld och gröna kameler i armarna på en annan kvinlig turist. Man skulle ju kunna tänka sig att historien slutar där men icke! min frus väninna blev då istället tillsammans med en annan turk, dvs. en vän till den första turken. Efter den resan berättar väninnan till sin förkrossade äkta man att hon vill skiljas eftersom hon träffat en man i Turkiet. Dessutom går hon med magen i vädret och väntar en liten Turk.
Dem som läser det här förstår väl katasrofen, mannen och barnen i familjen genomgår en enorm sorg.
Jag och frugan pratade ofta om det ovannämnda, frugan försvarar sin kompis blint när jag tycker vänninan uppfört sig som en oansvarig tonåring, men tänker ändå vidare; jaja... vi är alla människor under samma himmel med rätt att göra misstag ibland. Nu kommer det snudd på helt surealistiska i min historia. Frugan skickar ett sms till mig på jobbet där hon berättar att det bär av med några vänner till solen ett tag, Turkiet så klart! Jag och min fru har aldrig haft några problem, vi har haft det skitbra på alla sätt och vis, båda rörande överens om att kärleken flödar och vi skojar och skrattar om hennes resa till Turkiet. Jag tar hand om barnen, och med risk för att låta som en djävla karlakarl så har frugan aldrig behövt lätta på lädret, jag anser att en riktig gentleman skall kunna ta hand om sin familj. Likaså den här gången behöver hon inte betala för resa eller något annat än möjligtvis ett nytt pass.
Dem första dagarna hör hon av sig glad över semestern, sen blir det plötsligt tyst som i graven från henne. Hem från Turkiet får jag hem en skamsen fru med samvetskval som näst intill äter upp henne. Det visar sig såklart att hon blivit förförd där borta, först ville hon få det till att hon måste blivit drogad, men det höll inte när det uppdagades varit en romans som pågått i dagar. jag trodde ALDRIG det här kunde hända mig / oss. Helt omöjligt, vi har ju barn, jättefint hem och en toppen situation i livet med massor av kärlek och respekt. Hur fan gick det här till!!??
Min fru har gråtit floder och sökt min förlåtelse, men någonting hände. Jag kan inte ta henne i mina armar igen, känner mig äcklad, faktum är att jag inte över huvudtaget ser samma kvinna längre. Hon som varit min älskling i 16 år, den vackraste, smartaste och mest ödmjuka tjej jag någonsin känt åker till Turkiet och har sex, bara så där... lika lätt som att dra i sig en påse popcorn eller något. Jag insåg så klart att det bara fanns ett allternativ, nämligen skilsmässa. Så nu står jag här med våra oroliga och ledsna ungar, och känner mig som historiens största idiot!
Jag deppar inte ihjäl, men jag har lärt mig en sak, det kan hända precis vem som helst, och när man minst anar det. hur som helst så råkade jag kolla runt lite i forum för att finna att det här inte alls är ovanligt. Männen i Turkiet verkar vara en hopen slemiga kåtbockar, och det bara för att dem har sina djävla traditioner och en religon som gör det svårt för turkiska kvinnor att få leva jämlikt, dvs. att dem måst vara oskuld osv. Vilka djävla arab parasiter!!! ursäkta... men jag känner faktiskt så. Vad i fridens namn är det dem har som lockar våra kvinnor till att bedra och lämna sina familjer!!??? Tänk om vi skulle göra så mot turkarna? förföra deras fruar och döttrar... undrar om dem skulle gilla det!
Har naturligtvis varit så djävla ledsen och nere, men jag är inte den som är den. Jag och väninnans man skall åka ner ett par veckor till Turkiet... till å börja med, och med charm, pengar och ett stort djävla leende skall vi förföra turkiska kvinnor

)
Se upp Turkiet... here we come!