ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-04-05, 20:49

black_betty

Globetrotter
black_betty är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Rykte: 0

Standard Nazar
Hej! Sitter och kollar på resor med Nazar och det är ju oerhört billigt! Är det någon som har erfarenhet av Nazar? Bra? Dåligt? Prisvärt?

Gammal 2011-04-06, 15:00

Gäst

Standard
Vi åkte med Nazar för 4 år sedan. Allt var bra förutom möjligtvis flygresan. Planet var ganska slitet och personalen på planet pratade inte något skandinaviskt språk alls men det gick ganska bra med engelskan. Dessutom blev vi uppdelade så vi fick inte sitta i närheten av varandra ens. Däremot var det gratis dricka (alkoholfri) under flygningen. Är priset rätt på resan skulle jag kunna tänka mig att åka med dom igen.
Svara med citat

Gammal 2011-04-06, 17:42

Oneway

Världsvan
Oneway är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 5

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Vi åkte med Nazar för 4 år sedan. Allt var bra förutom möjligtvis flygresan. Planet var ganska slitet och personalen på planet pratade inte något skandinaviskt språk alls men det gick ganska bra med engelskan. Dessutom blev vi uppdelade så vi fick inte sitta i närheten av varandra ens. Däremot var det gratis dricka (alkoholfri) under flygningen. Är priset rätt på resan skulle jag kunna tänka mig att åka med dom igen.

Flög ni då med Tuifly Nordic ? Det är kortdistansplan, trängre plan.
Fritidsresor och Nazar brukar ha dessa plan till Turkiet, resan är kort till Turkiet, så vill man komma lite billigare undan, så är det ju toppen, än att åka med Ving som har högre klass med Thomas Cook Airlines, till lite högre pris.

Tui vill helst att man förbokar sina platser, då är man garanterad att sitta bredvid varandra, annars finns det alltid risk, (med vilket bolag som helst) att bli uppdelade på olika platser.

Jag tror Nazar har slutat med fri alkoholdryck, som förr ingick i priset.
Kanske man kan välja till detta ?
Senast redigerad av Oneway den 2011-04-06 klockan 18:56.
Svara med citat

Gammal 2011-04-06, 17:46

black_betty

Globetrotter

Standard
Dom resorna jag kollade på med Nazar till turkiet så var det Sun Express man flög med, det är väl ett turkiskt bolag? så då pratar dom ju så klart bara turkiska
Mig gör det inte så mycket om hur själva flygresan och flygplanet är, så länge jag kommer från punkt A till punkt B utan strul
Mer angelägen om att det ska vara bra när man är framme på resemålet!

Funderar på om dom är likvärdiga med Detur?

Gammal 2011-04-06, 18:48

Bim

Medlem
Bim är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2010

Standard
Hej!

Jag åkte med Nazar hösten 2009 och flög med Sun Express. Det var inga problem. Inget slitet plan heller men ingen fri sprit jag tror det var fri läsk. Kommer inte riktigt ihåg men jag tror att det var någon svensktalande flygvärdinna med. Men på flygplatsen var det svensktalande guide.
En del avgångar är det Tui Flyg för det är i samma koncern.
Nazar var bra att åka med vi bodde på Grand Bali som numera är helrenoverat med jättefina rum. Det har också bra mat. Var in där i höstas och både åt middag och kollade rum för bekanta bodde där. Toppenfint.
Jag håller mer på Nazar än Detur för vi har åkt med Detur också.
Vi brukar åka med olika arrangörer beroende på vilket hotell vi vill bo på. Men av alla skulle välja Detur sist.
Svara med citat

Gammal 2011-04-07, 17:44

black_betty

Globetrotter

Standard
Skönt att höra att du tycker mer om Nazar än Detur! Jag har åkt med detur några gånger och inte varit speciellt imponerad alls.

Gammal 2011-04-08, 07:25

Eva76

Medlem
Eva76 är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

Standard Bra
Vi åkte med Nazar till "Pegasos world" i Side, Turkiet i aug 2010. Vi flög då med Tui fly. Vi tyckte att det gick jättebra! Svenska Nazar-guider tog emot på flygplatsen. Transfern gick bra. Hotellet var också bra - poolen helt otrolig. Det var dock väldigt stort hotellområde, nästan för stort för oss. Hotellet är 5-stjärnigt, men vi upplevde inte riktigt rummen som 5-stjärniga. Lite skavanker här och var, trasiga balkongdörrhandtag m m.

Vi upplevde Nazar som ett bra bolag. Det fanns reseguider på plats varje dag tror jag på hotellet. Skulle kunna tänka mig att resa med dem igen.
Svara med citat

Gammal 2011-07-18, 00:06

Gäst

Standard
Vi reste med Nazar till Turkiet, Kusadasi, juli 2011. Allt var som med vilket charterbolag som helst. Skönt att transfer och mat på planet ingick. Kolla däremot tillåtet incheckat bagagevikt. När vi skulle checka in så var endast 15 kg tillåtet + 5 kg handbagage. Så vi fick betala övervikt för att vi ville checka in 17 kg.
Svara med citat

Gammal 2011-09-29, 17:58

Nöjd

Smile Gärna Nazar igen
Nyss åkt till Turkiet med Nazar(freebird)har bara en sak att klaga på och det är frukosten på hemresan,frallan och teet var ok resten bedrövlig.
I övrigt så var det en angenäm flygtur,bra transfer och trevliga guider.
Tvekar inte att åka igen med Nazar......(får väl komma ihåg att ta med en yoghurt själv).
Svara med citat

Gammal 2011-09-30, 09:23

Babar

Globetrotter
Babar är inte uppkopplad
Babars avatar

Reg.datum: nov 2009

Rykte: 3

Skicka ett meddelande via MSN till Babar
Standard
Åkte med Nazar i Augusti 2005 till Cinar Garden och jag har absolut ingenting att anmärka på. Däremot var både min sambo och jag glada över att det var så lite folk. Hotellet har två pooler och fick den ena alldeles för oss själva men som jag sa, jag tror det berodde på att Nazar var ganska nya och även hotellet likaså.

Nej, jag har ingenting negativt att säga om Nazar förutom att då när vi åkte kunde dom faktiskt ha haft bättre flygtider än vad dom hade.

Gammal 2011-11-04, 10:53

Gäst

Standard åk ej med nazar
Åkte med nazar sommaren 2011, lucky 5 star, var mkt skeptisk men ringde till nazar och blev övertygad att det skulle bli bra.... Försäljaren ljög mig rätt upp i örat, lovade att hotellet skulle hålla 5 stjärnig standard men det gjorde det inte , lovade att hotellet skulle ligga på en av deras turistorter men det gjorde det inte. Vi blev mkt besvikna, resan var inte billig. Och jag hade poängterat hur viktigt det var att det skulle bli bra eftersom vi hade vår treåriga son med. Stranden var katastrofal. Åk int med nazar.... skulle ha gått på magkänsla.
Svara med citat

Gammal 2012-01-04, 11:08

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Åkte med nazar sommaren 2011, lucky 5 star, var mkt skeptisk men ringde till nazar och blev övertygad att det skulle bli bra.... Försäljaren ljög mig rätt upp i örat, lovade att hotellet skulle hålla 5 stjärnig standard men det gjorde det inte , lovade att hotellet skulle ligga på en av deras turistorter men det gjorde det inte. Vi blev mkt besvikna, resan var inte billig. Och jag hade poängterat hur viktigt det var att det skulle bli bra eftersom vi hade vår treåriga son med. Stranden var katastrofal. Åk int med nazar.... skulle ha gått på magkänsla.
Hej!

Är lite nyfiken på vart ni hamnade och vilket hotell?

Mvh. Marie.
Svara med citat

Gammal 2012-01-20, 14:17

Gäst

Standard Helt ok!
Åkte i höstas med Nazar till Hotell Club Paradiso utanför Alanya, bra hotell, vi blev placerade i en större svit än beställt, tre sovrum ist för beställda två! Nackdel, lååång busstransfer (nästan 3 tim) mitt i natten med sömning chaufför, han gjorde ett taktiskt stopp vid en severing så man skulle handla, fast tre på natten vill man ju bara komma fram till hotellet...... Bra mat på hotellet, nytt tema på buffén varje dag och väldigt trevlig personal, rent och snyggt överallt. Flög med SunExpress och det gick bra, fast jag är flygrädd! Normal flygplansmat serverades, det var ialla fall ätbart. Bara manlig och väldigt parfymerad besättning, inget för allergiker kan jag tänka mej. Begränsat sortiment med taxfree ombord så handla på flygplatsen i Antalya innan hemfärden. Skulle gladeligen åka med Nazar igen.
Svara med citat

Gammal 2012-02-09, 18:37

Gäst

Standard
Åkte till club paradiso i Alanya, okt 2011. Jättefint hotell, bra mat, trevlg personal. Nazars guider är jättetrevliga! Vi var på en mycket bra arrangerad utflykt en av dagarna. I år blir det Side, men absolut med Nazar!
Svara med citat

Gammal 2012-05-10, 13:11

Peter Persson

Nykomling
Peter Persson är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2012

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av black_betty Visa inlägg

Hej! Sitter och kollar på resor med Nazar och det är ju oerhört billigt! Är det någon som har erfarenhet av Nazar? Bra? Dåligt? Prisvärt?
Vi har åkt med Nazar 2 gånger 1:a gången var helt perfekt 2:a gången var en katastrof.

Vi ankomsten saknades en väska anmälan till Nazar kunde inte göras förren dag 2.

Rummen var inte färdiga fick vänta i 3-timmar i receptionen.

Vår dotter blev sjuk inlagd på sjukhus i 2 dagar i Kusadasi nästan ingen hjälp från Nazar.

Svaret från Nazars reklaavdelning "Ni har haft otur vi kan inte hjälpa er mer"
Svara med citat

Gammal 2012-05-20, 22:07

Stinajarl

Nykomling
Stinajarl är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2010

Standard Pegasos worldwide side
sitter och ska boka resa till side och pegasos worldwide men blir lite fundersam när jag läser olika kommentarer. Hur är det där? Mat? Rum? Strand? Avstånd till side?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8