ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-01-02, 01:22

Gäst

Standard Arbetstillstånd i turkiet?
Hej!

Någon som vet hur svårt det är att få arbetstillstånd i turkiet? Har tittat runt lite och verkar ju vara väldigt svårt...?
Svara med citat

Gammal 2011-01-03, 19:36

alanyapartyteam

Medlem
alanyapartyteam är inte uppkopplad
alanyapartyteams avatar

Reg.datum: jan 2009

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via MSN till alanyapartyteam Skicka ett meddelande via Yahoo till alanyapartyteam Skicka ett meddelande via Skype™ till alanyapartyteam
Standard
de e nästan omöjligt...väldigt svårt
Svara med citat

Gammal 2011-01-03, 23:59

Gäst

Standard
Hur ofta är det razzior och liknande? Vilka jobb är hårdast bevakade? Kan ju tänka mig att klubbarna inte är så smart att jobba svart på..men tänker på tex försäljare till beachpartyn och sånna saker? Hur stor koll kan polisen ha på dom? Vill ju inte bli utvisad 5 år men helst inte heller sitta i turkiet utan jobb ett halvår heller..
Svara med citat

Gammal 2011-01-04, 20:08

alanyapartyteam

Medlem
alanyapartyteams avatar

Skicka ett meddelande via MSN till alanyapartyteam Skicka ett meddelande via Yahoo till alanyapartyteam Skicka ett meddelande via Skype™ till alanyapartyteam
Standard
hej på barer restauranger osv e det farligt men som biljett säljare e det lite lugnare men men det beror på vem jobbar man för ..vi har en sånt verksamhet och har kontakter inom myndigheter så hittills ingen av våran personal åkt dit sen 5 år kan man säga... det handlar bara rätt kontakter för de som kommer för razzia e inte ifrån alanya de kommer från ankara !!!!
Svara med citat

Gammal 2011-01-04, 20:47

Gäst

Standard
Okej, Ja sen handlar det väl om att vara lite smidig också! Men vad tjänar man som biljettförsäljare på ett ungefär? Min pojkvän är turk pratade med honom nyss om det och han sa att jag absolut inte ska ta ett sånt jobb eftersom det är så dåligt betalt haha
Svara med citat

Gammal 2011-01-04, 21:10

alanyapartyteam

Medlem
alanyapartyteams avatar

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Okej, Ja sen handlar det väl om att vara lite smidig också! Men vad tjänar man som biljettförsäljare på ett ungefär? Min pojkvän är turk pratade med honom nyss om det och han sa att jag absolut inte ska ta ett sånt jobb eftersom det är så dåligt betalt haha
man får typ 20% per biljett alltså ungefär 50 kr per biljett men e man bra på att sälja då kan man tjäna rätt bra annars vad skall man göra vara arbetslös och man behöver inte fastna på ett ställe man kan vandra bada sola parta och samtidigt kan vara social och sälja jag har nästan 7- 8 tjejer som jobbar med oss i tre år nästan
Svara med citat

Gammal 2011-01-05, 10:29

Feliice

Globetrotter
Feliice är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2006

Skicka ett meddelande via MSN till Feliice
Standard
Vill du jobba lagligt ar det guidejobb som galler. Vi far arbetstillstand varje ar, dock fran och med nu maste vi ansöka om dom i Sverige men det ar valdigt skönt o veta att man jobbar lagligt.

Gammal 2011-01-09, 14:52

Gäst

Standard
jag har jobbat i turkiet i 4 år utan arbetstillstånd, jag reser till grekland var 3e månad för att förnya mitt visa. det kommer emellanåt razzior till de hotell jag jobbar på men som svensk ar det väldigt liten chans att bli påkommen. skulle något hända är det hotellet som får ta smällen och betala böter, det värsta som kan hända att du blir hemskickad och inte får komma tillbaka till turkiet på 5 år.

det är en bra säkerhet att skaffa tillstånd att bo där, det finns med olika längd, 6 mån- 3år. coh det är inte särskilt svårt att få!
vill man ha arbetstillstånd är det möjligt om man går genom sin arbetsgivare även om man jobbar svart. nu 2011 har även reglerna ändrats och det är mycket lättare för privatpersoner att få det!
Svara med citat

Gammal 2011-02-24, 17:39

Gäst

Standard arbetstillstånd
Hur menar du med att det blir lättare med arbetstillstånd nu 2011? Var vänder jag mig? polisen eller ambasaden

Jag bor här nere sedan 2010 och vill jobba utan att vara rädd att bli fast.

Vill gärna inte åka hem för att söka arbetsvisum, kan jag göra det här i Alanya eller blir det Antalya?
Svara med citat

Gammal 2011-02-24, 18:45

Babar

Globetrotter
Babar är inte uppkopplad
Babars avatar

Reg.datum: nov 2009

Rykte: 3

Skicka ett meddelande via MSN till Babar
Standard
Min flickvän och jag kommer flytta till Alanya, blir svårt permanent men i alla fall några månader till en början eftersom jag driver en webbplats med god inkomst så att vi båda klarar oss gott och väl.

Vet inte om jag behöver arbetstillstånd eftersom jag driver ett svenskt företag men kommer att arbeta från Turkiet men inkomst i svenska pengar på ett svenskt konto.

Gammal 2011-02-24, 19:13

alanyapartyteam

Medlem
alanyapartyteams avatar

Standard
nix deu behöver ingen tillstånd eftersom det e en svenskt sajt
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8