|
Få sin turkiska pojkvän till Sverige
|

2010-09-12, 18:06
|
Reg.datum: sep 2010
Rykte: 0
|
Få sin turkiska pojkvän till Sverige
Hej där ute! Någon som kan vägleda mig i hur man fårtag på papper och sånna nödvändiga saker för att få honom på sememster hit? Har hört från håll och kanter att Visum inte behövs, bara ett Segill eller vad det heter. Någon som har erfarenhet av dethär och kan hjälpa mig?
Mvh Cornelia
|
|
|

2010-09-12, 21:25
|
|
|
Turkiska medborgare måste ha visum för att få resa till Sverige. Allt detta kan du läsa om på Sveriges ambassad i Turkiets hemsida. Kommer inte ihåg adressen, men googla! Lycka till!
|
|
|

2010-09-13, 23:14
|
|
|
@Cornelia du kanske blir sur när jag säger detta. Men du har inte träffat nån "turkisk" om du verkligen tror det.
Jag är rätt säker på att han är av kurdisk ursprung. Så kalla det istället hur jag ska ta hit min "kurdiska pojkvän".
Så till topic.
Han behöver visum och massa undersöknings samtal det kan ta mellan 3-6 månader för att de ska ge honom visum.
|
|
|

2010-09-14, 13:36
|
|
|
Ge dig !!
Hur kan man bara kläcka en sådan kommentar.... Du vet väl inte om hennes pojkvän är kurd eller turk....och för den delen skulle det vara nåt fel om han var kurd då?
Så vad han än är Lycka till Cornelia och skaffa du dom pappren som behövs till honom ...så kan han komma till dig här....
|
|
|

2010-09-14, 13:38
|
|
|
Förstår inte riktigt varför det verkar vara så otroligt viktigt att hela tiden påpeka att alla som jobbar på turistställena är KURDER och inte turkar. Alla är väl ändå människor? Hur som helst antar jag att din pojkvän har ett turkiskt medborgarskap, och då betraktas han ju iaf som turk, what so ever...
Anyway; Ville bara säga att ansöker han bara om ett turistvisum så tar det ungefär 1-2 veckor att få svar på. Det är när man ansöker om uppehållstillstånd som det tar 3-6 månader...
|
|
|

2010-09-14, 13:42
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
Hur kan man bara kläcka en sådan kommentar.... Du vet väl inte om hennes pojkvän är kurd eller turk....och för den delen skulle det vara nåt fel om han var kurd då?
Så vad han än är Lycka till Cornelia och skaffa du dom pappren som behövs till honom ...så kan han komma till dig här....
|
Tack! Jag hoppas det går vägen
|
|
|

2010-09-14, 13:43
|
|
Citat:
Förstår inte riktigt varför det verkar vara så otroligt viktigt att hela tiden påpeka att alla som jobbar på turistställena är KURDER och inte turkar. Alla är väl ändå människor? Hur som helst antar jag att din pojkvän har ett turkiskt medborgarskap, och då betraktas han ju iaf som turk, what so ever...
Anyway; Ville bara säga att ansöker han bara om ett turistvisum så tar det ungefär 1-2 veckor att få svar på. Det är när man ansöker om uppehållstillstånd som det tar 3-6 månader...
|
Tack jag håller helt med dig!
Vet du hur länge ett turistvisum gäller och hur man får tag på sådant?
|
|
|

2010-09-14, 21:19
|
|
|
Ett turistvisa kan vara som längst i 90 dagar, tror jag... och det lättaste är att titta in på swedenabroad.com Där står det rätt så bra vad som behövs och hur man går till väga.
|
|
|

2010-09-16, 13:36
|
|
|
Svenska flicka, vakna! Vet ni hur många mammor i Sverige som har förlorat sina barn till utländska pappor som tagit med dem till sitt hemland o försvunnit?
Det händer inte mig, sa de också.
Lättflirtade blåögda tjejer som totalt tappar allt sunt förnuft och vett.
Börja inte livet med att försätta er i en livslång sorg.
Det finns många mammor i Sverige som har ett helvete nu då de inte får tillbaks sina barn.
Försök att tänka efter före....
|
|
|

2010-09-16, 13:39
|
|
Citat:
Svenska flicka, vakna! Vet ni hur många mammor i Sverige som har förlorat sina barn till utländska pappor som tagit med dem till sitt hemland o försvunnit?
Det händer inte mig, sa de också.
Lättflirtade blåögda tjejer som totalt tappar allt sunt förnuft och vett.
Börja inte livet med att försätta er i en livslång sorg.
Det finns många mammor i Sverige som har ett helvete nu då de inte får tillbaks sina barn.
Försök att tänka efter före....
|
Tror du jag inte tänkt på det va? åt inte som jag inte är medveten om vad som kan hända, men det gäller inte alla eller hur? Min mammas kompis har sina barn och sin exman någonstans i afrika just nu, så jo jag är VÄLDIGT medveten om det. Och kan man dra ALLA utländska killar över en och samma kamm? NEJ! Jag är medveten om vad jag gett mig in på, om jag har fel, fine. Men jag kan lika gärna ha så jävla rätt också.
Kan man ro för att man blir kär eller? Nej, för det heter FALLING IN LOVE
|
|
|

2010-09-17, 00:17
|
|
|
Självklart upp till dig!
Men varför inte lyssna på alla varningsklockor som ringer?
Du verkar ju rätt klok. Kärleken gör en blind och uppvaket kan bli surt.
Är det verkligen värt riskerna när de går att undvika så lätt?
|
|
|

2010-09-17, 10:48
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av guldknapp
Tror du jag inte tänkt på det va? åt inte som jag inte är medveten om vad som kan hända, men det gäller inte alla eller hur? Min mammas kompis har sina barn och sin exman någonstans i afrika just nu, så jo jag är VÄLDIGT medveten om det. Och kan man dra ALLA utländska killar över en och samma kamm? NEJ! Jag är medveten om vad jag gett mig in på, om jag har fel, fine. Men jag kan lika gärna ha så jävla rätt också.
Kan man ro för att man blir kär eller? Nej, för det heter FALLING IN LOVE
|
Jag tycker du ska leva livet, ta för dig och satsa på kärlek så länge den varar. Man vet aldrig när livet tar slut, Tycker du att den här kille känns bra för dig så Bar att ta för sig Lycka till.
När det gäller att komma till Sverige kontakta migrationsverket, skaffa papper om inbjudan som gäst. Då får du fylla i hur länge han ska stanna o varför han är här och att du står för hans uppehälle under hans tid i Sverige plus att du ser till att han har pengar till biljett hem igen sådana uppgifter vill dom ha...eller det enklaste Gift er då blir allt mycket lättare.
|
|
|

2010-09-17, 14:00
|
|
Tack precis så känner jag!
tack så mycket för hjälpen
|
|
|

2010-09-17, 14:04
|
|
Det är mer klockor åt kärlek som ringer än mot andra hållet, du har ingen som helst aning om vad vi två känner för varandra och hur vi agerar mot varandra. Vad jag har sett av honom, tror jag på. Tror inte det är alla killar som gråter varje gång man åker därifrån? Tror inte att det är alla killar som har en "sister inlove" som ringer mig och ber mig att komma tillbaka för att han mår så dåligt. Jag tror inte allt är ljug, tårarna är inte ljug och hela vår kompiskrets ljuger inte.. thats all i can say
|
|
|

2010-09-17, 19:14
|
Reg.datum: jan 2008
Rykte: 5
|
Citat:
Ursprungligen postat av guldknapp
Det är mer klockor åt kärlek som ringer än mot andra hållet, du har ingen som helst aning om vad vi två känner för varandra och hur vi agerar mot varandra. Vad jag har sett av honom, tror jag på. Tror inte det är alla killar som gråter varje gång man åker därifrån? Tror inte att det är alla killar som har en "sister inlove" som ringer mig och ber mig att komma tillbaka för att han mår så dåligt. Jag tror inte allt är ljug, tårarna är inte ljug och hela vår kompiskrets ljuger inte.. thats all i can say
|
Vad härligt med en kille som visar sina känslor så starkt för dig, sann kärlek.
Hoppas ni snart får förenas med varandra och bara njuta av livet.
Jag sticker till Turkiet på tisdag, fullkomligt älskar landet, människan, kulturen, maten, naturen, ja precis allt.
Kanske det kan finnas en gubbe för mig med, som vill att jag flyttar till honom, skulle inte tveka en sekund :-)))
Enjoy !
|
|
|

2010-09-17, 20:53
|
|
|
Jojo... nog ringer klockorna och inte är de direkt finstämda :-)
Tänk va blå dunster kan förvränga allt sunt förnuft....
Har fler vänner som gått på rejäla nitar av flörtiga kurder nere i Turkiet!
Den sanna kärleken å tjosan å hopp.... Totalt förblindade.
Är det så svårt att finna den rätte i Sverige?
Kanske det som är problemet när flirtiga kurder förvränger huvudet på er nere i turkiet.
Ta ett steg tillbaka och funder en gång till.
Det är svårt att backa bandet när barnen är bortrövade.
|
|
|

2010-09-19, 17:01
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Oneway
Vad härligt med en kille som visar sina känslor så starkt för dig, sann kärlek.
Hoppas ni snart får förenas med varandra och bara njuta av livet.
Jag sticker till Turkiet på tisdag, fullkomligt älskar landet, människan, kulturen, maten, naturen, ja precis allt.
Kanske det kan finnas en gubbe för mig med, som vill att jag flyttar till honom, skulle inte tveka en sekund :-)))
Enjoy !
|
Tack så mycket! Det hoppas jag med
nej gör du? Gud så skönt! Vart i turkiet åker du?
Haha ja vem vet, men som sagt, håll ögonen öppna. Många där borta är inte som man tror! Jag hoppas bara jag har rätt om att min inte är som alla andra
Ha en trevlig resa!
|
|
|

2010-09-19, 17:04
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Belladonna
Jojo... nog ringer klockorna och inte är de direkt finstämda :-)
Tänk va blå dunster kan förvränga allt sunt förnuft....
Har fler vänner som gått på rejäla nitar av flörtiga kurder nere i Turkiet!
Den sanna kärleken å tjosan å hopp.... Totalt förblindade.
Är det så svårt att finna den rätte i Sverige?
Kanske det som är problemet när flirtiga kurder förvränger huvudet på er nere i turkiet.
Ta ett steg tillbaka och funder en gång till.
Det är svårt att backa bandet när barnen är bortrövade.
|
Jo jag har också fler vänner, jag förstår och jag har tänkt EXAKT samma tankar som alla andra gör, jag är inte blåögd. "Den rätta i Sverige" Skulle PRECIS kunna göra samma sak som en kurd i turkiet? Varför tro att alla killar är likadana när vissa av de fått sitt hjärta krossat? När andra har levt lyckliga med sina kurder. Jag förstår inte, gulligt att du oroar dig över någon du inte känner, MEN, det här kan lika gärna vara fel som rätt? Om det är ett så stort misstag, visst, det lär jag ju märka, om inte. Ja då har du så fel!
Varför inte bara vara glad att jag, just jag träffat någon som kanske är äkta för en gångs skull?
|
|
|

2010-09-21, 08:36
|
|
|
Nu måste jag säga en sak.....
Tro inte att det är bara Kurer som Raggar och beteer sig illa mot tjejer i Turkiet...
Turkarna är inte ett skit bättre!!!!!!
Jag har varit där så många gånger och sett...hur allting ter sig där
Och Tro för all del inte bara killarna är några Raggare och utnyttjar Tjejerna
Tjejerna är inte ett skit bättre och beteer sig riktigt billiga och bjuder själva ut sig
JAG HAR ALLTID SAGT JÄVLA TURKAR VAD DOM ÄR ÄCKLIGA
MEN JAG HAR ÄNDRAT UPPFATTNING...OCH SÄGER BARA SÅ HÄR TJEJERNA SOM ÄR PÅ SEMESTER ÄR INTE ETT SKIT BÄTTRE.....
dET ÄR SOM MAN SKÄMMS ATT VARA SVENSK!!!!!
Så har du träffat en kille som känns bra för dig....GO FOR IT
Det finns SVENSKA ASHOLE OXÅ!!!! SÅ DET HAR INTE MED ATT GÖRA VAR MAN KOMMER IFRÅN!!!!!!!
|
|
|

2010-09-21, 19:01
|
|
Citat:
Nu måste jag säga en sak.....
Tro inte att det är bara Kurer som Raggar och beteer sig illa mot tjejer i Turkiet...
Turkarna är inte ett skit bättre!!!!!!
Jag har varit där så många gånger och sett...hur allting ter sig där
Och Tro för all del inte bara killarna är några Raggare och utnyttjar Tjejerna
Tjejerna är inte ett skit bättre och beteer sig riktigt billiga och bjuder själva ut sig
JAG HAR ALLTID SAGT JÄVLA TURKAR VAD DOM ÄR ÄCKLIGA
MEN JAG HAR ÄNDRAT UPPFATTNING...OCH SÄGER BARA SÅ HÄR TJEJERNA SOM ÄR PÅ SEMESTER ÄR INTE ETT SKIT BÄTTRE.....
dET ÄR SOM MAN SKÄMMS ATT VARA SVENSK!!!!!
Så har du träffat en kille som känns bra för dig....GO FOR IT
Det finns SVENSKA ASHOLE OXÅ!!!! SÅ DET HAR INTE MED ATT GÖRA VAR MAN KOMMER IFRÅN!!!!!!!
|
TACK! precis så menar jag med! Det finns en jävla massa svin där ute, kurder turkar you name it. Brudarna knullar ju runt som jävla flator där nere också, inte konstigt att grabbarna där nere beter sig som de gör också!
Men det finns guldklimpar bland sandkorn också. Och det känns som om jag har hittat min guldklimp!
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|