ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-08-18, 13:43

sweetkay

Smile Alanya 21/9
Hej,

Vi är tre tjejer som åker ner till Alanya den 21/9 och kommer bo på hotell Villa Sunflower 1 eller 2 (vi ska boka resan imorgon). Någon som bott på något utav dessa hotell, vet att dom ligger precis brevid varandra så kan väll inte skilja så mycket på dom va? Bra mat? Bra personal?

Är det mycket äldre eller ungdomar som bor där? Kanske mycket blandat?

Är vädret ganska varmt fortfarande där nere då? Och hur är det på alla diskotek, är det mycket folk fortfarande ute eller kommer vi helt efter turistsäsongen?

Sen en sak till, finns det någon bra tatueringstudio där?

Var ner i slutet av april också och längtar tillbaka grymt mycket, detta blir 5 gången till Alanya. Love it!

Hoppas någon kan svara på alla dessa frågor eller iaf någon enstaka. Jag blir glad bara jag får svar på en.

Tack på föhand.

Kram Linda

Btw, någon mer som är där nere då??
Svara med citat

Gammal 2010-08-18, 19:52

sweetkay

Standard Puff Puff
Ingen som kan svara på ens en fråga? =(
Svara med citat

Gammal 2010-08-18, 20:01

Oneway

Världsvan
Oneway är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 5

Smile
Citat:
Ursprungligen postat av sweetkay Visa inlägg

Ingen som kan svara på ens en fråga? =(
Kan tyvärr inte svara på någon av dina frågor, har varit i Alanya, men endast i juli månad och ej heller bott på någon av de hotell du nämner.

Men jag tror att du finner mer info och kan få fler svar under rubriken "festkompisar" på detta forum, genom att Alanya är bästa partystället !
Svara med citat

Gammal 2010-08-21, 09:48

Gäst

Standard
Har inte själv bott på något av hotellen, men en arbetskollega kom precis hem och hon bodde i 2:an. Hon var jätte nöjd allting hade varit rent och trevlig personal. Var blandat med folk men sen finns det bra krogar runt om så fest hittar man alltid. Robin Hood var tydligen bra.

Tatuera er inte! Finns flera trådar här som berättar om hur illa det blir. Hotellen anställer outbildade tatuerare och det blir ofta inflammationer eller värre.
Svara med citat

Gammal 2010-08-21, 11:02

Thess

Standard
Hej!

Har varit i alanya i sept. vid 2 tillfällen, det är fortfarande mycket folk, det är fortfarande varmt. Havet är ljummet vilket i mitt tycke är kanon då jag är en badkruka. Kan komma någon enstaka regnskur men d e borta på ett nafs. Jag flaggar för Queens Garden nere vid hamnområdet som förfest ställe iallafall.

Ni kommer få kanon, ha så trevligt!
Svara med citat

Gammal 2010-08-23, 12:37

sweetkay

Standard Tack
Det låter som om vi valt rätt hotell iaf då för det var sunflower 2 den 21/9. Längtar som en tok!

Tack för tipset ang Queens Garden det ska vi absolut kolla in.. Är det en pub eller en restaurang?
Svara med citat

Gammal 2010-08-24, 09:17

Gäst

Standard
Queens Garden är allt, haha, det är massa bord och stolar med små butiker runt om som i en cirkel, ni kan äta, dricka, dansa och sjunga. Servitörerna dansar och tjoar och blåser i visselpipor, det är skitmysigt där på kvällarna med hög musik men ändå inte skränigt. Det är svårt att förklara var det ligger men fråga er fram, jag tror säkert ni kommer hitta det. Sen har ni discon i närheten.

Usch vad avundsjuk jag blir. Sen på kleopatrasidan typ i början från berget/borgen, snett emot en liten minigolfbana finns det 2 restauranger bredvid varandra som heter Elite och Sedir, kanonmat och drinkar med hur trevlig personal som helst.
Svara med citat

Gammal 2010-08-24, 11:49

sweetkay

Standard =)
Fan vad nice, nu längtar jag ännu mer... Men ligger Queens Garden typ vid Crazy Horse? Har för mig att jag vet ett ställe typ där som servitörerna dansar och det är massa butiker runtom.. Har varit i Alanya 4 ggr men alltid bra med nya tips=)

Ska kolla upp dom där restaurangerna också=) Tack så jättemycket för tipsen !
Svara med citat

Gammal 2010-08-24, 14:03

Gäst

Standard
Hmm jag tror det, blandar ihop dom men dom flesta discoteken ligger ju nära varandra. Oavsett kommer ni inte missa detta ställe, hoppas ni kommer tycka om det.

Må väl

Thess
Svara med citat

Gammal 2010-08-24, 17:08

connye

Globetrotter
connye är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

Rykte: 3

Standard
Längst bort på alanya bortom östra stranden så ska det finnas ett diskotek som kör till ca 7 på morgonen fick tips av hotellet som jag var på sist jag var där dock var det i augusti.

Tyvärr kommer jag inte ihåg stället vad det heter men borde va lätt o hitta.

vid hamnen så stänger ställen vid 1 eller 2 har jag för mig ifall dom inte ändrat det nyligen.
Svara med citat

Gammal 2010-08-30, 17:07

Gäst

Smile Alanya
Aditorium heter stället som är öppet till 07:00 på morgonen. När de stänger dansställena nere i hamnen kan man ta buss till detta ställe. Bussarna står och inv utanför dansställena för att transportera en till Aditorium.

Queens Garden ligger strax före Crazy Horse. Men är inte så lång bit emellan. Men ett mycket bra ställe att både äta och dricka på. Så även Crazy Horse.

Sedan kan jag rekommendera att beställa färd till en restaurang uppe i bergen. Restaurangen kan man få hjälp att ringa till och de hämtar upp och kör ner en gratis tillbaka när man ätit klart. Det är en familj som äger stället och de har suverän utsikt och suverän mat. Den heter: Ilkay

Själv åker jag och min bästis nu den: 8/9 till Alanya. 2 veckor att bara vila och mysa. Attans vad det känns bra =)
Svara med citat

Gammal 2010-08-30, 23:27

Gäst

Standard 21/9 alanyaa
Hej där!

Jag och min tjejkompis kommer också åka ner dit den 21 september. Vi var där den 16 juli vilket var då, väldigt varmt där nere.

Discoteken där nere är obeskrivliga. Dem har lampor och ljussättningar som rena las vegas och musiken är så otroligt bra där ner plus stämmingen gör att så som en otrolig resa för en kväll nästan. Maten är helt kanon där och jag kan rekommendera kebaben där nere. Då snackar vi kvalitet men dock, den kan vara lite stark men för mig som är känslig för start ma kunde äta det så det ska nog inte vara några problem. I september kommer det fortfarande man väldigt varmt och en stark sol (mkt solskydd!!)

vi passerade många tatueringssalonger när vi var där för vi funderade själv på att tatuera oss men vad vi såg så verkade det vara många seriösa studios så det tycker jag verkligen ni ska göra medans ni är där. turustsäsongen brukar avta i mitten av oktober, även i slutet så det kommer vara mycket gott om folk när vi alla åker ner. Om ert hotel ni bor på vet jag ej men det ligge rnog nära till stranden och hamnen, där allt partyliv händer. Hoppas detta hjälpt dig lite iaf va suuuuuuuper kul där nere !
Svara med citat

Gammal 2010-08-31, 22:37

sweetkay

Standard =)
Låter ju som att vi ska besöka Queens garden och den där restaurangen uppe vid borgen, lät tokmysigt=). Vad är det för sorts mat på den här restaurangen Ilkay då?

Ni som ska ner samma datum som oss, vilka reser ni med då? Vi åker med Ving och det blir femte gången för mig där nere haha. Älskar verkligen Alanya så ska bli tokskönt att komma dit igen!!

Det kanske blir en liten tatuering då, vi får se.. Är sugen på ett litet hjärta på foten och det borde dom väll klara av:P.
Svara med citat

Gammal 2010-09-18, 14:25

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Eme_lie Visa inlägg

jag förstår inte riktigt den här sidan (ser ut som att våra svar blev raderade, haha)
http://www.reseforum.se/forum/turkiet/

Läs första tråden/inlägget i listan
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8