ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-08-14, 20:36

eliin

Nykomling
eliin är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2010

Rykte: 0

Question kontanter/kort?
Hej..

Jag har läst en hel del diskussioner om hur mkt fickpengar man kan räkna med att behöva samt var man ska växla osv.. det verkar som de flesta kör på att växla in pengar och bara ha kontanter.. min fråga blir om man kan/bör ta ut pengar eller betala med visa kort? alltså, är det säkert? eller ska man helst köra med kontanter?
Svara med citat

Gammal 2010-08-15, 09:58

Gäst

Standard både och
Jag har varit i alanya 3 gånger..blir den fjärde ggn nu i oktober. vi kommer att ha med både kontanter och kort.
Vi väljer våra tillfällen att ta ut pengar och väljer då endast att göra det vid någon större bank. har funkat toppen för oss.
Har dock aldrig betalt med kort i någon affär,det vågar jag inte riktigt ge mej på...lite lurigare...

Fast gör som du själv tycker känns bäst,det du känner dig trygg med. men som sagt,jag kan rekomendera båda delar.
Självklart kan det kännas lite otryggt me kort oxå,men å andra sidan...det händer juh grejjer i sverige med då man använder kort... min man har vart utatt flera ggr här hemma i sverige när han använt i nån affär...

Hoppas ni får en underbar semester...
Svara med citat

Gammal 2010-08-15, 10:13

Gäst

Standard kontanter/kort
Jag har varit många ggr i Turkiet och det är inte stor skillnad på hur det fungerar med pengar o kort jämfört med många andra länder. Jag tycker det bästa är att ha med en del kontanter (svenska kronor) o växla in det är inte så stor skillnad på de olika växlingskontoren som ofta ligger ganska tätt. Oftast tar de ingen avgift. Kort har jag taget ut på vb i bankomat vid någon bank inga problem precis som hemma. Jag har även använt kort vid inköp av smycken o väskor och de butikerna hade kortdragare med chip så jag har aldrig känt mig osäker på det. Du kan ju direkt kolla om du har bank på internet om det blev rätt. Det viktigaste är ju att förvara pengar o kort på ett säkert ställe.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8