ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-08-11, 13:21

Lizze

Standard Blue Star Club Dem & Spa Resort
Hej!!
Jag och min familj, man o dotter på 13 år funderar starkt på att åka till Blue Star Club Dem & Spa Resort i mitten på september. Någon som har varit där och kan berätta lite mer. Som det verkar är det en bit in till city..men jag undrar om det finns någon shopping i närheten av hotellet. Tråkigt om det bara är hotell o inget mer.
Tacksam för alla svar

Mvh Lizze
Svara med citat

Gammal 2010-08-17, 14:52

Liza66

Nykomling
Liza66 är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2010

Rykte: 0

Standard Var nyss där.
Vi kom hem från Turkiet och Club Dem förra veckan.Hotellet var jättefint,mkt fina poolområden. Kul badbrygga(pir) som passar lite större barn som gärna hoppar i vattnet.
Problemet på vår resa var att drygt halva hotellet blev matförgiftade. Vi drabbades dag tre och hela familjen låg i hög feber,kräkningar och diarre. Det var så illa för ett par av barnen att jag fick uppsöka hotellets läkare. Och det var jag inte ensam om! Han jobbade natt och dag på Club Dem. Hotellet hade egen sjukbil där man skickade in gästerna till sjukhus i Alanya,även vi gjorde en sådan resa. Poolpmrådet var helt öde i några dagar för alla var så sjuka.
Vi hade all inclusive och redan första dagen så blev vi lite frågande då all mat stod framme utan kylning. Det varma hölls varmt men det kalla bara stod där på stenplattor. Dag sex på vår resa efter mkt påtryckningar från ble Fritidsresor så var plötsligt kyla påslagen. Bla smöret rann inte till frukosten och juiceautomaterna var kylda.
Våran sista dag gick städerskorna runt och decificerade alla toaletter. Flera gäster hade sett att personalen i poolbaren bara sköljde ur plastglasen innan de hällde upp till nya gäster. Så inte konstigt att folk blev sjuka.
Fritidsresors representant försökte prata med hotellledningen men de ville inte alls ta till sig av kritiken utan hon lämnade över till Sverige.
Och sen åkte vi hem fetr sex dygn på Turkiska toaletter.
Om detta var ngt unikt vet jag inte men vi har rest mkt som familj och har aldrig varit sjuka.
Svara med citat

Gammal 2010-08-18, 16:18

Gäst

Standard Tråkigt att höra!
Aldrig kul att tillbringa semestern på hotell rummet o när det dessutom är pga av slarv blir man förb..!! Vi har oxå varit med om detta då vi var till Marmaris på Caprice Beach med all incl. Mycket dålig hygien i köket o ljummen mat serverades. Någon dag innan vi kom fick vi höra att svenskarna på hotellet hade fått gå till grann hotellet och äta men när vi kom skulle det vara bra hygien igen....öh nääee det var det inte. Många med oss blev sängliggande i dagar och fick uppsöka läkare. Hur kan man vara så nonchalant. Är man inte rädd att mista gäster?? Tydligen inte.

Fritidsresors personal var guld värda, de månade verkligen om oss och gjorde vad de kunde för att få ordning på snusket. Men med en hotell ledning som inte bryr sig är det inte lätt. Jag blir arg bara jag tänker på det hotellet.

Nu har vi bokat en resa till Alanya, Grand Zaman Garden . Jag har varit in o läst i olika forum o alla gäster verkar var nöjda med detta hotell. Jag ger all incl en till chans, har sagt till min man att blir vi sjuka en gång till åker jag inte till Turkiet igen i.a.f inte all incl.

Hoppas ni är på benen igen och att ni hade en reseförsäkring så ni får tillbaka pengarna.
Svara med citat

Gammal 2010-08-18, 17:02

Lizze

Standard Glömde
Jag glömde skriva att jag tycker du ska gå in på zoovers sida o skriva vad du har upplevt på din semester. Bra för andra som söker info om ett hotell och det här ska absolut alla få veta.
Mvh Lizze
Svara med citat

Gammal 2010-09-01, 23:55

Gäst

Standard Nyss hemkommen från Club Dem Resort
Kom hem ikväll efter en underbar vecka på Blue Star Club Dem Resort i Konakli, utanför Alanya. Hotellet var mycket fint, rent och fräscht. I det nybyggda området var det lugnt och skönt och en restaurang alldeles intill. Barnen, 8 och 12 år roade sig med bad i poolerna och åkturer i de nya vattenrutchkanorna. Maten var bra och det fanns mycket att välja på så det hann inte bli enformigt även om man bor allinclusive som vi gjorde. Personalen var tillmötesgående och trevliga. Hotellet ligger ca 3 km från samhället Konakli. Där fanns en hel del shoppingmöjligheter, mest kläder och väskor. Om man inte är beroende av stadspulsen i Alanya rekommenderar jag varmt detta hotell. Det nybyggda området är toppenfint!
Svara med citat

Gammal 2010-09-08, 00:47

Gäst

Standard Kom hem i morse!
Kan verkligen rekommendera Club dem. Vi har haft en underbar vecka där och vi är mer än nöjda. Bra mat, härlig trädgård, trevlig personal och sköna bad. Det finns två pooler och en pool med vattenrutschkanor. Tre kvällar var det olika evenemang vid strandrestaurangen bl a en magiker som trollade, en jonglör, turkisk folkdans och livemusik. Vi följde med på en båttur i Alanya med buss från hotellet och det räckte för oss. Resten av tiden var vi vid hotellet och hade det bra. Shopping finns alldeles i närheten även om det inte är så stort utbud.

Jag längtar redan tillbaka och kan verkligen tänka mig att åka dit igen!
Svara med citat

Gammal 2010-09-18, 17:29

Ernst

Standard Club Dem
Nyss hemkommen efter 2v på Club Dem, Konakli med allinclusive. Kan rekomendera fler att åka dit. Kanonfin anläggning med trevlig personal. Fint iordning på anläggningen, trädgårdsmästare som dagarna i ända går och ser efter trädgården som innehåller en mängder med kryddväxter och fruktträd. Barnen på resan (3, 6, 8 och 10 år) har legat i poolerna från tidiga morgon till sena kväll, eftermiddagarna tillbringades vid vattenrutchbanorna. Stranden är inte att rekomendera för barnen att bada vid själva då vågorna kan gå höga och det kan vara strömmt. Maten kan ju efter 2v bli lite enformig men det finns alltid något som slinker ner. Man bör kanske tänka sig för vad gäller allt kallskuret med en mängder maionnäs odyl för att undvika att bli sjuka. Det fanns också lösglass servering till barnen men denna skippade vi och köpte förpackad glass. Då vi lämnade hotellet sent på natten hade de gjort fina matpaket till oss att ta med under bussresan till flyget!!
Städningen var det heller inget att klaga på det städades dagligen! till och med sista dagen då vi skulle åka.
Generellt kan man väl säga att det blivit dyrare med det mesta även i Turkiet och att flygresan med Freebird kunde vi varit utan, fruktansvärt dålig service!
Svara med citat

Gammal 2011-12-31, 14:31

Gäst

Standard Club Dem
Vi var på Club Dem förra året. Det verkar ju som om de har byggt om eftersom bilderna på fritidsresor inte alls stämmer igen med våra minnen på hur det såg ut, men personalen då var iaf väldigt trevliga och ingen av oss blev sjuka även fast alla i vår familj var/är lite känsliga för ny mat. Hotelet passar för någon som gillar att bada och sola, shoppingen var lite tunn så vi åkte til någon stad som låg ungefär 15 minuter bort där man kunde hitta väldigt mycket. Vi blev däremot bort lurade till Pamukhale(?) för först åkte man buss i ungefär 8 h och sedan var det bara ett berg som var vitt som var själva faciliteten, för en tre barnsfamilj(jag själv 13) så var ju inte det direkt hur jag ville spendera min semester och de flesta som var med var 40-60+.
Stranden är inte enligt mig att rekomendera eftersom att det var stora klippor man badade så vi badade endast en gång. Maten tyckte jag bara efter några dagar blev tråkig och enformig men det beror ju på vad man tyccker.
Den långa resan till och från flygpatsen var ju väldigt tråkig eftersom jag får huvudvärk så fort jag ser en buss, sätena var inte alls sköna och chauffören körde lite som en biltjuv. Vi kom ju till turkyet runt 1 på natten och var inchekade och klara på hotelet klockan 4 och då var man ganska trött och nästan likadant var det på hemresan.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8