ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-07-02, 14:54

Thessan

Nykomling
Thessan är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Rykte: 0

Standard Bästa charterort i Turkiet för par?
Hej!

Jag och min sambo planerar att åka till Turkiet omkring den 22 september i sommar.
Vi är i 30-40 års åldern.

Vi är inte ute efter att parta. Mer ta det lugnt, sola och bada, shoppa och äta och dricka gott på romantiska restauranger på kvällarna.

Vilken ort ska vi välja?

Samtidigt får det ju inte var allt för lugnt. Vi gillar ju liv och rörelse men är mer ute efter nåt mysigt och genuint. Finns det nånstans i Turkiet?

Detta blir vår första gemensamma utalndsresa så vi vill ju att den ska bli så bra som möjligt.

Tacksam för lite tips!
Svara med citat

Gammal 2010-07-02, 20:36

Oneway

Världsvan
Oneway är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 5

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Thessan Visa inlägg

Hej!

Jag och min sambo planerar att åka till Turkiet omkring den 22 september i sommar.
Vi är i 30-40 års åldern.

Vi är inte ute efter att parta. Mer ta det lugnt, sola och bada, shoppa och äta och dricka gott på romantiska restauranger på kvällarna.

Vilken ort ska vi välja?

Samtidigt får det ju inte var allt för lugnt. Vi gillar ju liv och rörelse men är mer ute efter nåt mysigt och genuint. Finns det nånstans i Turkiet?

Detta blir vår första gemensamma utalndsresa så vi vill ju att den ska bli så bra som möjligt.

Tacksam för lite tips!
I september har allt lugnat ner sig så bästa partystället Alanya är lagom för er. Restaurangerna i Alanyahamnen slår nog många orter, hur fint som helst.

Men jag är förälskad i genuina Kusadasi.
Upptäck Kusadasi, storstaden Izmir och Samos i Grekland på samma resa :-)
Complete Kusadasi Guide - Hotels, Restaurants, Beaches, Ephesus, Night Life and more
Kusadasi Guide - TURKEY - Experience the extraordinary!!!

De olika orterna har olika flygplatser och kanske ni skall kika på hur lång transfer ni vill ha först ?
Transfer 1 timme från Izmirs flygplats till Kusadasi.
Marmaris och Alanya har nog vardera ca 2 timmar transfer.
Senast redigerad av Oneway den 2010-07-02 klockan 20:38.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8