ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-06-29, 08:59

ireolo1

Medlem
ireolo1 är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

Rykte: 3

Smile Cesme
Är det någon, som alla redan har varit i Cesme denna säsongen, rentav och kan berätta lite om orten. Vi åker dit den 22/7. Jag vore väldigt tacksam för eventuella svar.

Gammal 2010-07-15, 13:24

Erikatt

Thumbs up Var i Cesme i juni
Jag var i Cesme tredje veckan i juni.
Personligen gillar jag Cesme betydligt bättre än Alanya dit de flesta skandinaver reser.

Cesme är väldigt charmigt, rent och vänligt. Det är inte lika mycket "strandraggare" och påstridiga försäljare här. De flesta turister är inhemska, med lite undantag från tyskar, engelsmän och holländare. Norrmännen har dock också hittat dit.

Orten är ingen partyort, utan mer för den stillsammare turisten. Många surfare och Kite-surfare åker dit då det till skillnad från de flesta andra badorter finns en uppfriskande bris.

Rekommenderar stranden Altinkum, där vattnet är lite svalare och fantastiskt turkost och rent. Vill man ha lite varmare vatten kan man åka till Ilicia stranden där varma källor blandar upp havsvattnet.

Ta gärna en liten tur till Alicate, en väldigt charmig liten stad där Turkiets jetsetare semestrar. Lite som ett turkiskt Visby! Dyrt men väldigt livligt och charmigt. Där finns också marknad på lördagar (Cesme har en mindre på söndagar).
Svara med citat

Gammal 2010-07-15, 22:01

ireolo1

Medlem
ireolo1 är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

Rykte: 3

Smile
Tack för din berättelse. Det låter ju väldigt spännande. Vi sticker nu på torsdag, så nu börjar det allt kännas lite pirrigt.

Hälsningar
Irene

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8