Hej Hannes,
Hoppas det här hjälper lite inför din resa.
Det finns mataffärer i Icmeler, och massor av små supermarkets i varenda hörn ungefär. Annars kan du åka in till Marmaris och gå på typ Tansas (vid Ataturkstatyn i hamnen) Migros eller Gima. Du kan åka från dom med en Dolmus till Icmeler och du betalar typ 2 lira för det (ca 10 kr) om jag inte minns fel.
Dolmusarna går från tidigt på morgonen till 01,00 ungefär, kan vara att dolmusen som går till Icmeler slutar gå lite tidigare, men fram till midnatt iallafall skulle jag tro.
Ang. havet så kan du gå kanske ca 50 m och sen börjar det bli lite för djupt, men det beror helt på var på stranden du är eftersom djupet är olika.
Pooler i både Icmeler och Marmaris finns det gott om, på 95% av alla hotell. Är bara att fråga om man får komma in och bada, aldrig någon som har sagt nej till mig iallafall.
En dagsutflykt jag kan rekommendera är någon av alla båtturer som går. Du kommer med all säkerhet bli uppraggad av någon försäljare som erbjuder båtturer, pruta REJÄLT på priset och när du tycker att du har fått ett bra pris så säger du att du ska ha all inclusive för det priset. Du kan till exempel bara åka ut och bada på olika ställen, åka till Turunc och sen hem igen. Eller så kan du åka till Dalyan och kolla på sköldpaddor och bada i lera. Lite längre tur och lite dyrare, men ganska mysigt. Se till att vara på plats vid båten tidigt och försökt kliva ombord först så att du får bra platser. Längst fram på båten är alltid skönt då man slipper alla andra och har bäst utsikt
Och för att veta vilket flygbolag ni reser med kan ni kolla på biljetten, det brukar alltid stå där. Eventuellt ringer ni arrangören och frågar, dom kan ge er all info!
Lycka till och ha en fin semester!