ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-06-06, 11:54

anonym

Standard regn??
Vi ska åka till turkiet (närmare bestämt kemer) imorgon o vara där i en vecka. Som jag har förstått det ska det vara soligt och varmt i juni med endast 3 regndagar i genomsnitt typ. Men nu står det att det ska regna och åska flera dagar nästa vecka. Det måste ju vara väldigt ovanligt lr?

Jag tänkte om nån van turkietresenär kanske visste om väderprognoserna brukar se ut så men att det inte brukar regna så mycket som det står? Det kanske lät konstigt men jag vill bara veta vad man ska förvänta sig...

tacksam för svar!//orolig förstagångsresenär till turkiet
Svara med citat

Gammal 2010-06-06, 20:45

connye

Globetrotter
connye är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

Rykte: 2

Standard
Gå in på en turkisk vädersite enl dom turkiska vänner jag har så är deras vädertjänst väldigt exakt vilket o har givetvis att göra med den varma perioden.
Svara med citat

Gammal 2010-06-06, 22:02

Babar

Globetrotter
Babar är inte uppkopplad
Babars avatar

Reg.datum: nov 2009

Rykte: 3

Skicka ett meddelande via MSN till Babar
Standard
Jag satt och tittade på Ving och Side när jag var där nere och det stod att det skulle regna och vara +18. Kan lova dig att det varken regn eller +18, det var klarblå himmel och +31 i skuggan.

Gammal 2010-06-14, 21:18

Maria_1979

Globetrotter
Maria_1979 är inte uppkopplad
Maria_1979s avatar

Reg.datum: sep 2008

Rykte: 4

Standard
Nu är du nog redan hemkommen, men vi har nyligen varit i Turkiet också, o råkade ut för ett par regnskurar. Dock är min erfarenhet att det är just korta skurar, o att de försvinner igen lika snabbt som de dyker upp!

Hoppas att ni hade en fin vecka i Kemer! :-)
Svara med citat

Gammal 2010-06-27, 15:01

Babar

Globetrotter
Babar är inte uppkopplad
Babars avatar

Reg.datum: nov 2009

Rykte: 3

Skicka ett meddelande via MSN till Babar
Standard
Jag kom hem den 6 Juni från Side. Vi hade inte sånt väder som vi hade för 3-5 år sedan när vi var i Turkiet. Då var det inte ett moln på himlen från morgon till kväll.

När jag var nere senast var det ett fåtal moln på himlen, främst mellan 08.00-11.00 sen försvann allting. Det kom två korta skurar på kvällen när vi satt vid hotellets bar och tog en öl. Annars hade vi inget regn överhuvudtaget när vi var där nu. Var helt underbart!

Får hoppas att Turkiet inte blir Thailand nu bara! Att man får räkna med en skur då och då trots högsäsong, som det är i Thailand. Då vet jag inte vart jag ska åka, blir väl Egypten eller Oman om Turkiet blir som Thailand vädermässigt.

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8