ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-02-19, 20:37

TurkishBoY

Red face Turkiet under april månad...
Hej alla kunniga. Jag och min kusin ska åka ner till Turkiet april månad.
Flera jag pratat med säger att det fortfarande är kallt då.

Men kusinen vägar skjuta upp resan och därför behöver jag hjälp med att välja den charterort som är varmast under april månad.

Har sökt på nätet efter info men inte hittat något bra svar.

Tack på förhand.
Svara med citat

Gammal 2010-02-20, 22:50

Gäst

Standard
Varmare charterort garanterat är Gran Canaria....i allafall april månad...turkiet är inte så varmt i april....slöseri att åka dit då, ta maj istället om du vill ha en bra semester.
Svara med citat

Gammal 2010-02-21, 09:29

Gäst

Standard
Hej, har varit i turkiet i april och det är skönt i solen men bara om man ligger i lä, annars blåser de kallt. Dom på vårt hotell var så gulliga att dom åkte och köpte vindskydd och satt upp runt pool området Men det blev inte ett enda dopp i varken pool eller hav. O kvällarna var kyliga och nätterna kalla, vi köpte luftkonditionering men använde den för att värma rummet!

Vi kommer troligtvis att åka till Egypten i mitten på april, i skrivande stund kl 9.30 är det +22 o strålande sol i hurghada

/Christine.
Svara med citat

Gammal 2010-02-21, 12:24

TurkishBoY

Standard MMm
Tråkigt att höra, men kusinen vägrar åka till Egypten och vill ha liknande hotel som nazars alltså 5 sjärnigt all inclusive.

Finns det något annat land ni kan rekommendera som har liknande hotel som nazars.
Svara med citat

Gammal 2010-02-21, 15:06

Oneway

Globetrotter
Oneway är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 3

Standard
Alanya är nog bäst, har i april temperatur på 16,5°C - 17,9°C
I solgasset är det dock skönare.
Sen beror det på om ni skall åka 1 april eller 30 april ?

All Inclusive i april och sol- och värmesäkare - Gran Canaria, Gambia, Egypten, Dubai....

Gammal 2010-02-25, 14:46

Bergling

Medlem
Bergling är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Rykte: 2

Standard
Nu vet jag inte vad ni har för budget, men Kap Verde-öarna har ju rätt schysst klimat, och där finns det lite olika All inclusive-hotell att välja på.
Svara med citat

Gammal 2010-03-01, 21:30

TurkishBoY

Red face Hej igen
Hej igen , det blev lite ändrade planer och nu ska kan vi plötsligt åka i mitten av maj.

Men Det jag nu undrar är om någon vet vilket hotell man ska välja på nazars hemsida för att kunna få en bar som är öppen till minst 03.00 eller 24H. Helst ett disco ska det också finnas.

Lite dum fråga kanske då dem flesta som åker med nazar är barnfamiljer men Hoppas verkligen på någon som kan hjälpa oss med detta.

Pegasos hotellen verkar ju vara fina men så som jag har läst så verkar det bli stendött vid midnatt och det klarar vi inte av...Men om någon som varit på någon av dessa hotell vet att baren håller öppen till 03.00 eller senare så kanske man åker till någon av pegasos.

Tack på för hand....
Svara med citat

Gammal 2010-03-01, 23:59

Gäst

Standard
Oj, jag vet inte knappt ett enda hotell som har barnen öppen dygnet runt eller så sent.
Jag skulle rekommendera er att ta en hotell ganska centralt, då har ni ju barer och discon runtom i hela hamnen/centrum
Svara med citat

Gammal 2010-03-02, 05:40

TurkishBoY

Smile Hotellet Royal Dragon och Green Palace
Royal Dragon
Det här läste jag på nazars hemsida.
Är det sedan innan sängen kallar dags för en liten kvällsdrink så finns det alltid minst en bar på Royal Dragon som har öppet hela dygnet.

Green Palace
I lobbybaren på Green Palace kan du hämta drinkar 24 timmar om dygnet.

Susesi Hotel
En drink i baren
Brukar du sedan avsluta kvällen med en drink, nu när du ändå är på semester, så finns det inte mindre än 11 barer att välja mellan. Inomhus eller utomhus under romantisk stjärnhimmel – du väljer! Några exempel på vad du skall leta efter är
t ex Wine House, English Pub, Lobby Bar eller Disco Bar, för att bara nämna ett fåtal.

Lobby bar Dygnet runt

Jag har hittat dem här men den enda av dem tre som vi gillade var Susesi Hotell och den var fullbokat.
Svara med citat

Gammal 2010-03-02, 17:54

Gäst

Standard
Oj, inte dåligt.
Själv skulle jag nog ändå föredra hamnen/centrum där det är mer livat
Svara med citat

Gammal 2010-03-03, 10:00

TurkishBoY

Wink =)
Gäst jag tror du blandar ihop Alanya och Antalya , dem här hotellen jag pratar om är stora all inclusive hotell i Antalya området inte alanya där det nästan bara finns små hotell.

Jag är 28 år och åker med Frugan , barnet och min kusin som är 19år . Det är han som tjatar på att han måste ha något att göra efter midnatt då dem här hotellen ligger ca 15-30 min ifrån antalya centrum med bil.

Jag kan inte förstå att ungdomar gillar alanya men vi som tröttnat på disco disco hela natten föredrar antalya, side området där det är mycket bättre hotell standard för bra pris.
Samtidigt har dem stora , kända discon om man ska parta någon dag=).
Svara med citat

Gammal 2010-03-03, 10:02

TurkishBoY

Standard Oj skrev lite fel...
Citat:
Ursprungligen postat av TurkishBoY Visa inlägg

Gäst jag tror du blandar ihop Alanya och Antalya , dem här hotellen jag pratar om är stora all inclusive hotell i Antalya området inte alanya där det nästan bara finns små hotell.

Jag är 28 år och åker med Frugan , barnet och min kusin som är 19år . Det är han som tjatar på att han måste ha något att göra efter midnatt då dem här hotellen ligger ca 15-30 min ifrån antalya centrum med bil.

Jag kan inte förstå att ungdomar gillar alanya men vi som tröttnat på disco disco hela natten föredrar antalya, side området där det är mycket bättre hotell standard för bra pris.
Samtidigt har dem stora , kända discon om man ska parta någon dag=).
Det ska vara... Jag kan förstå att ungdomar gillar alanya *=)
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8