ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-02-05, 13:28

mlm

Standard Ska det vara helt omöjligt?
Ska det vara helt omöjligt att ha ett förhållande med en "Turk"?

Har lite funderingar och är ute efter någon som sitter med erfarenhet av det hela men tänkte bara börja med att säga eftersom jag sett att det finns många här som börjar diskutera något som inte har med saken att göra:

Jag är inte här inne för att få åsikter om mitt förhållande med en turk, anser att det är helt upp till var och en vem man vill vara tillsammans med och alla får givetvis ha sina värderingar och åsikter om det hela men ta upp dem i ett annat forum för dessa åsikter och värderingar är jag inte intresserad av just nu

Det jag har funderingar på och tänkte höra är om någon annan sitter med samma erfarenhet som jag som jag kan "bolla" lite med...

Ska det verkligen vara så omöjligt att få dem till att kunna få en möjlighet att komma hit och hälsa på?
Har ett förhållande med en man där nere sen 1½ år och har varit nere och hälsat på 10 gånger nu under den tiden men känner att det är dags för honom att komma hit och till "min vardag" för att vi ska kunna se vad detta leder till...

Eftersom många orter/städer är turistberoende jobbar de flesta där säsongsvis och vinterhalvåret tar de ströjobb som de kan få tag i för att försörja sig och har möjlighet att åka därifrån för att hälsa på släkt, vänner och partner.
Nu är det ju så att svenska ambassaden kräver en hel del papper på både det ena och det andra och bla ett arbetsintyg samt socialförsäkring och hur ska de kunna få tag i det under vinterhalvåret när de inte jobbar på stället och det är stängt och deras chefer vägra skriva ett för kommande säsong för att enbart intyga att han har ett arbete att komma tillbaka till?

Detta har varit så frustrerande eftersom det verkar vara det som det hänger på
Han ringde ambassaden för att höra om det fanns någon möjlighet att få ett "besöksvisum" även om han inte hade det men fick till svar att det inte var någon ide att komma upp ens och försöka för han skulle ändå få ett nej om inte ALLA papper fanns med...och alla andra papper har han så det faller på det

Har någon samma erfarenhet av det hela eller kanske några tips om hur vi ska kunna gå tillväga???

//mlm
Svara med citat

Gammal 2010-03-04, 07:01

dislike_vanity

Medlem
dislike_vanity är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via MSN till dislike_vanity
Standard
Det är inte omöjligt att ha ett förhållande med en turk men det är bra om du först och främst bestämmer dig för vad ni vill ha för en typ av relation. Vill ni gå längre och bilda familj tror jag inte att det innebär problem för honom att komma hit. Men om det handlar om ”besök” är det något svårare men inte helt omöjligt.
En ambassad kan inte med blotta ögat uttala sig på det viset eftersom han faktiskt inte sökt visum än. Det är många som besöker sina flickvänner i Sverige utan problem. Jag har faktiskt varit en av dem. Jag flyttade till sverige för 10 år sedan, innan jag flyttade hit hade jag varit på besök några gånger innan jag bestämde mig helt.

Men om han jobbar svart är det omöjligt för honom att komma hit. Han kommer att bli dissad vid första ansökan. Han behöver visa upp ett arbetsgivarintyg samt reseförsäkring. Han kan be sin chef fylla i ett arbetsgivarintyg och registrera honom som skattebetalare i början av säsongen. Nu känner jag att jag har varit ute och cyklat lite i början av min text men du får förlåta mig för det.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8